איי-גט: עגונה זכתה בגט באמצעות האייפון

בית הדין הרבני בבאר שבע הצליח למסור גט לאישה עגונה באמצעות שיחת וידאו בין בעלה לבין בית הדין – כפתרון לשעת הדחק שאושר בלית ברירה על ידי הרב הראשי שלמה עמאר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/08/12 11:04 כד באב התשעב

איי-גט: עגונה זכתה בגט באמצעות האייפון
William Hook-cc-by-sa, צילום: William Hook-cc-by-sa

בבית הדין הרבני בבאר שבע הצליחה אישה עגונה לזכות בגט מבעלה באמצעות האייפון. הסיפור המפתיע החל לפני שמונה שנים, כשאישה בשנות הארבעים לחייה ביקשה להתגרש מבעלה בטענה כי מדובר בנוכל. היא סיפרה לבית הדין כיצד הוא הונה אותה וגרם לה לאובדן ממון רב בטרם ברח לחו"ל והותיר אותה עגונה.

בבית הדין בבאר שבע הפעילו חוקרים פרטיים אחרי הבעל ובשבוע שעבר נרשמה פריצת דרך, כשלתיבת המייל של האישה הגיעו תוצאות בדיקות הדם של הבעל. לאחר בירור עלה כי הבעל מאושפז בבית החולים "יוספטל" באילת. בבית הדין הגיעו לבית החולים והחלו בניסיונות לשכנע את הבעל להעניק גט לאשתו.

על פי הדיווח בעיתון "ישראל היום", הבעל נעתר לבקשה אך היה צריך למנות דיינים או שליחים מטעמו כדי למסור את הגט. כחלופה לכך הוחלט להשתמש באייפון ובאמצעות שיחת וידאו לקיים את הטקס. ביום חמישי האחרון - קיבלה האישה גט חתום וסופי לידיה.

גורם בבית הדין הסביר לעיתון כי "אסור להשתהות בדברים האלה. זה עניין דחוף מאוד. הוא יכול פתאום לקום ולברוח ולכן היינו צריכים לבצע את הטקס כמה שיותר מהר. יש הרבה דברים שצריך לראות בעיניים, ולכן החלטנו לעשות את זה דרך האייפון, אילת בצד אחד ובית הדין בבאר שבע בצד השני, וכך התקיים הטקס. התייעצנו עם הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר והוא נתן את ברכת הדרך".

בבית הדין הדגישו כי "מדובר בפתרון שמיועד רק לשעת דחק. בכל מקרה לעשות גירושים דרך האייפון זה אכן אופציה שבעבר לא הייתה קיימת, הטכנולוגיה יכולה לסייע ולעזור".