אחרי השו"ת הסלולרי, השו"ת מגיע גם לפייסבוק

ארגון הרבנים "בית הלל" משיק את שו"ת הפייסבוק הראשון בעולם, שיתנהל באמצעות עמוד הפייסבוק של הארגון. הרב נויבירט: "ננגיש את ההלכה גם לגולשים ברשתות חברתיות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/01/13 13:07 ז בשבט התשעג

אחרי השו"ת הסלולרי, השו"ת מגיע גם לפייסבוק
בית הלל, צילום: בית הלל

ההצלחה המסחררת של השו“ת הסלולרי, שבמובנים רבים פרצה דרך ושינתה לא מעט מגישת הציבור הרחב להלכה, מגיעה כעת גם לרשתות החברתיות: ארגון הרבנים ”בית הלל“ השיק באחרונה שו“ת הלכתי, ראשון מסוגו בעולם, באמצעות פייסבוק. בעמוד הרשמי של ”בית הלל“ משיבים עשרות רבנים ורבניות על שאלות הלכתיות שנשלחות על ידי הגולשים ברשת - בזמן אמת.

בשונה מהשו"ת הקלאסי, בו ברורה ההפרדה בין השואל ובין המשיב ותהליך השאלה והתשובה הוא חד כיווני, הרי שבשו"ת הפייסבוק, מרגע שהתעוררה שאלה כלשהי וניתנה התשובה על ידי גורם רבני, מתעורר סביבה דיון ושיח הלכתי פתוח, בלתי אמצעי וללא מחיצות, מתוך מחויבות הלכתית ברורה. כך יכול גם היחיד להשמיע את קולו ולהביע את דעתו בנושא ולהיות חלק מהשיח ההלכתי. שערי בית המדרש הווירטואלי נפתחים בפני כולם.

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל "בית הלל" אומר כי "זירת השאלות והתשובות בנושאי יהדות בפייסבוק של בית הלל נועדה להנגיש את ההלכה ואת הרבנים והרבניות אל כלל הציבור ולקיים את אחת ממטרות הדגל של בית הלל - להקשיב לקולו של הציבור, להלכי הרוח ולרחשי הלב. בדרך זו יורדת הרבנות מ'מגדל השן' ומתחבר אל הציבור, בזירות בהן הוא נוכח ובכלים בהם הוא משתמש".

"אכן בעולם הרשתות החברתיות קיימות סכנות רוחניות רבות ולא ניתן להתעלם מהן“, מוסיף הרב נויברט, ”מאידך אסור לרבנים להפקיר זירה אשר מהווה מוקד שיח מרכזי בחברה הישראלית. גם בתחילת הדרך של רשת האינטרנט היו מתנגדים רבים לשימוש בשל הסכנות המצויות ברשת, אך כיום ברור שהעולם התורני אינו יכול שלא להשתמש ברשת זו המהווה את המאגר התורני הגדול בעולם. הרשתות החברתיות בכלל ורשת הפייסבוק בפרט, עשויות להיות כלי אפקטיבי ביותר להפיץ את דבר ה', ולכן חובה על הרבנים והרבניות להיות נוכחים שם“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן