"אורות אליהו" – הבד"ץ הסרוג הראשון בישראל

במהלך שהתחיל כבר לפני כשנתיים, מוקם בימים אלה מערך כשרות עצמאי ופרטי, במקביל לבד"צים החרדיים, שיפעל על פי פסיקותיו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. האם יש לזה סיכוי?

חדשות כיפה אורי פולק 31/01/12 09:47 ז בשבט התשעב

"אורות אליהו" – הבד"ץ הסרוג הראשון בישראל

בד"ץ - הגרסה הדתית לאומית: הרב עזרא שיינברג והרב שמואל אליהו השיקו בימים אלה מערך כשרות עצמאי ופרטי חדש, הנחשב למהדרין ומקביל לגופי הכשרות העצמאיים של העדות החרדיות, תחת הכותרת "בד"ץ אורות אליהו" - על שמו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל.

את המערך הטכני של הבד"ץ החדש מוביל הרב עזרא שיינברג, ראש הישיבה הגבוהה אורות האר"י בצפת, אשר החליט כבר לפני כשנתיים להוציא את היוזמה לפועל. הבד"ץ החדש מספק, בעיקר, עופות טריים בכשרות מהודרת, כששחיטתם מבוססת על פסיקותיו של הרב אליהו זצ"ל.

מובילי הגוף החדש טוענים כי הוא איננו מבקש להתחרות בכשרות המוצעת על ידי הרבנות הראשית לישראל, באמצעות המועצות הדתיות השונות, אלא דווקא בקהל המבקש לצרוך בשר ועופות למהדרין, תוך שהוא עושה זאת עד היום באמצעות גופי הכשרות החרדיים. בקרוב תתפרסם חותמת הבד"ץ החדש על מוצרי עוף, ובחודשים הקרובים יורחב פיקוח הכשרות גם לשוק בשר הבקר.

בשלב זה מספקים ב"אורות אליהו" עופות טריים וכשרים, במשלוחים עד בית הלקוח ותחת חותמת הבד"ץ החדש. מבדיקת כיפה עולה כי מחירו של עוף שלם, לדוגמה, עומד על 17.5 שקלים לקילו, לעומת 140 שקלים ל-5 קילו חזה עוף או 119.5 שקלים ל-5 קילו כרעיים.

רונן גימני, מנכ"ל מערך הכשרות החדש, הסביר כי "אנחנו בציונות הדתית צריכים להפסיק לרעות בשדות זרים, מגיע לנו כשרות הולמת. המציאות היא שהיום חלק מהציבור הדתי משתמש בהכשרים מהודרים המשויכים לחצרות חסידיות או חרדיות. הגיע הזמן להבין שגם לנו יש גדולי דור בנושא כשרות". גימני ציין כי מספר מערכות כשרות בישראל מנסות "לשים רגליים" לבד"ץ החדש, אך הוא ציין כי "הקב"ה פותח לנו, וכוחות השוק והציבור הדתי שיתמוך בנו נתגבר על הכל".