לא רק צום החטופים: הבקשה של הרב הראשי לירושלים - "לפחות שעה אחת"

ברקע המלחמה ומצבם של החטופים בעזה, פונה הרב שלמה עמאר, רבה הספרדי של ירושלים בקריאה ייחודית השנה. הרב קורא לציבור להקדים לתפילת המנחה ולומר פרקי תהילים "על החיילים בכל אתר ועל החטופים והשבויים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/24 10:07 יא באדר ב'

לא רק צום החטופים: הבקשה של הרב הראשי לירושלים - "לפחות שעה אחת"
הרב עמאר, להקדים בשעה אחת, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

צום תענית אסתר חל היום (ה') ויש מי שבחרו לציין ביום זה גם את החטופים הישראלים השבויים בעזה. גם הרב הראשי לירושלים, הרב שלמה עמאר, מבקש לציין ביום זה את הלוחמים והשבויים ובשל המלחמה הוציא הרב איגרת מיוחדת עם קריאה ייחודית לצום השנה.

לבא לפחות שעה אחת לפני זמן מנחה

"אנא לנצל את יום התענית שהוא מסוגל לישועה ורחמים" כותב הרב עמאר, "ולהתאסף בכל בתי הכנסיות ביום תענית אסתר מוקדם ולהקדים ולבא לפחות שעה אחת לפני זמן מנחה". הרב מבקש מהציבור ש"יקראו סליחות בתחנונים ואח"כ יקראו כמה מזמורי תהילים ותפילה על החיילים בכל אתר, ביבשה באוויר ובים ועל החטופים והשבויים שהקב"ה ישיבם אל בתיהם ואל חיק משפחותיהם בששון ובשמחה בנסים ובנפלאות".

האיגרת של הרב שלמה עמאר

האיגרת של הרב שלמה עמאר צילום: צילום מסך

מעמד קריאת שמע של מטה החטופים

אירוע נוסף שיצוין היום הוא מעמד קריאת שמע ישראל המונית, מהכותל המערבי להשבת החטופים ולשלום החיילים. העצרת תתקיים במעמד משפחות החטופים והנעדרים ובהשתתפות רבים, אשר יתכנסו כאיש אחד – בלב אחד.

במהלך עצרת התפילה ייאמרו פרקי תהילים ע"י המשפחות ותפילה מיוחדת לחזרתם של החטופים וסופה יקראו כולם יחד 'שמע ישראל'. במקביל לתפילה שתתקיים ברחבת הכותל, יתקיימו תפילות נוספות בעשרות מוקדים, תחילת תפילה בשעה 17:15, קריאת שמע ישראל ההמונית תתקיים בשעה 17:30.