האשה האהובה והשנואה

פרשת השבוע מספרת לנו את סוד ההצלחה של החיים המשותפים. איך מצליחים לגדל אהבה שרק תלך ותתעצם עם השנים? איך מצליחים לשמור בית יציב במשך דור ועוד דור. איך לגדל את הבנים שלך מילדות ועד בגרות ולראות גם את הנכדים וגם את הנינים...

חדשות כיפה שמואל אליהו הרב הראשי צפת 03/09/03 00:00 ו באלול התשסג

מצוקת ה"חד הוריות"

אחרי שהמצוקה הכלכלית של הנשים ה"חד הוריות" ירדה מעט מסדר היום. כדאי לשאול את שאלת השאלות: רוב רובן של הנשים הללו הן חד הוריות כיון לא הצליחו להקים או להחזיק משפחה. איך הגענו למצב שיש עשרות אלפי נשים שלא יודעות להחזיק אהבה יותר מחודש או חודשים ימים? איך יש עשרות אלפי גברים שלא מצליחים להחזיק בית בשלום עם אשה שפעם אהבו והתחתנו איתה?

גם אם יפתרו את כל הבעיות הכלכליות של החד הוריות עדין ישארו מאות אלפי ילדים עצובים שלא יהיה להם אבא שיעניק להם בטחון. שלא יהיה להם מישהו להתגאות בו. שלא יהיה אבא גיבור שיניף אותם אל על ויספר להם סיפורים לפני השינה?

סוד האשה האהובה

פרשת השבוע מספרת לנו את סוד ההצלחה של החיים המשותפים. איך מצליחים לגדל אהבה שרק תלך ותתעצם עם השנים? איך מצליחים לשמור בית יציב במשך דור ועוד דור. איך לגדל את הבנים שלך מילדות ועד בגרות ולראות גם את הנכדים וגם את הנינים.

זהו סוד שאם לא מכירים אותו - החיים הופכים להיות מיום ליום אפורים יותר ומשעממים יותר. זהו סוד שאם לא שומרים עליו לא זוכים לחיות עם הילדים בבית אחד מילדות ועד בגרות.

סוד האשה השנואה

הפרשה מספרת על האשה האהובה והשנואה, אבל איך קרה שיש אשה אהובה ואשה שנואה?

עיון בפרשה מלמד שגם השנואה היתה מאוד נחשקת בתחילה. אשה יפת תואר. גם כשהיא מגלחת את שערה ובוכה חודש ימים הוא רצה אותה. גם כשהיא מחליפה את שמלותיה היפות בשמלות פשוטות הוא עוד אוהב אותה. מבחוץ נראה שיש כאן אהבה אמיתית - נצחית. אבל כנראה שאהבה אמיתית היא משהו יותר נצחי מחודש ימים.

כל מי שעוסק בשלום בית יודע שסיכסוכים בין נשים יפות לבעליהם הם יותר בכמות ויותר בכעס מכל סיכסוך אחר. "כל" פשוט "כל" שחקניות הקולנוע יוכיחו הן לא מצליחות להחזיק בית בלי גירושים בלי מכות ובלי בגידות יותר מחודשים ספורים. יופין לא עומד להן. רק אם בן הזוג שלהן השכיל ליצור קשר פנימי למרות היופי החיצוני הם ישארו אוהבים לנצח.

איך יוצרים קשר פנימי!!

ללמוד יחד. להתענין אחד בחיי השניה. להקשיב למצוקותיוה. לנסות לשמח אותוה. להתאמץ לעורר את האהבה כל יום מחדש. לדבר מהלב. לתת תשומת לב. אם עובדים בצורה כזו הקשר יכול להחזיק גם אלף שנים.