פרשת יתרו: איזה מנהיגים הם אנשי חיל?

בפרשתנו, יתרו מייעץ למשה להביא אנשים שיעזרו לו להנהיג את העם. לדעתו, אותם אנשים צריכים להיות מנהיגים, אבל איך מזהים מנהיג לפי יתרו? ואיך מתמודדים המפרשים עם המושג "איש חיל" של יתרו

מייקל אייזנברג
יז בשבט התשפ
,
12 בפברואר, 2020 12:06
אילוסטרציה | למצולם אין קשר לכתבה

אילוסטרציה | למצולם אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90

השיעור מבוסס על ספרו של מייקל אייזנברג, "כל אחד משה רבנו" (הוצאת סלע מאיר)  בו חושף אייזנברג את העקרונות הנצחיים להתנהלות מוצלחת בהנהגה, בכלכלה ובחברה, מתוך פרשנות מקורית ומעמיקה של התורה. אייזנברג מראה כי מקורות ההשראה של היהדות רלוונטיים לעולם הקפיטליסטי המודרני יותר מתמיד.

מייקל אייזנברג, 48, הוא אחד ממייסדי קרן הון הסיכון אלף והישראלי שזכה להתברג במקום הגבוה ביותר ברשימת מידאס – משקיעים בעלי מגע הזהב – של מגזין פורבס, המדרגת את אנשי הון סיכון הטובים בעולם. "כל אחד משה רבנו" הוא ספרו השני בסדרת "עץ החיים והכסף"

12.02.2020

1. ארץ תכלת ושמים ארץ נבואה (אני)

כל אחד משה רבנו ודבורה הנביאה
כל אחד אליה הנביא שרה הנביאה אברהם הנביא
כל אחד מרים הנביאה יוכבד גם יחזקאל גד החוזה ישעיה חולדה ירמיה
כל אחד אסתר הנביאה עמוס הנביא זכריה עובדיה......
כל אחד נביא ונביאה
כל אחד משה ודבורה הנביאים
כל אחד כולנו גם ילדים נביאים ונביאות
כי אדמת נבואה היא
כי מנהיגנו נביא הוא אלוהי צבאות ישראל
סוף מעשה במחשבה תחילה
עם של נביאים ונביאות אנחנו
ציון ארץ נבואה בספר נבואה התנך במינהרת זמן ציון האגדתית ההוליוודית אל עתיד הכי הוליוודי בעולם

דווח על תגובה לא ראויה
13.02.2020

2. שיעור מצויין על אנשי חיל , תודה לך מייקל (יוסף בן אליה)

השכלתי מאוד את הדרשה , אבל להבנתי לא יכול להיות מנהיגות , כיוון שבוחרים את האנשי חיל בתוך הפקודים שהם כל זכר בישראל מגיל 20 ומעלה , וצריכים להיות גם יראה השם , אנשי אמת שונאי בצע , וכל התנאים חיוניים

דווח על תגובה לא ראויה
13.02.2020

3. אופס!... שגיאת כתיב (יהודי פשוט)

בכתב שהופיע על המסך "אנשי חיל, אנשים עמידים, עשירים" צריך להיות אמידים ולא עמידים
יישר כוחך מייקל שזכית להאדיר דברי תורה המתאימים לכל דור ודור

דווח על תגובה לא ראויה
16.02.2020

4. ה"נשרים האלוקיים" והנשר הגדול (משה אהרון עו"ד)

כי זה כל האדם 2
"הנשרים" האלוקיים : משה ואהרון והנשר הגדול
16/02/2020 11:25:42
בס"ד.



תורה » ספר שמות » פרק יט » פסוק ד

"אַתֶּם רְאִיתֶם אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם וָאֶשָּׂא אֶתְכֶם עַל כַּנְפֵי נְשָׁרִים

וָאָבִא אֶתְכֶם אֵלָי."



פסוק זה שנאמר על ידי הקב"ה ועל סיפו של מעמד סיני

בבחינת הסיפא : "ואביא אתכם אלי".

לכאורה תמוה במקצת .

מדוע בחר הקב"ה בדימוי שהוא קצת מופלג

לנסיבות ההן או לפחות מטאפורית רחוק משהו

של נשיאת ישראל ממצרים על כנפי נשרים.

והפשט לכאורה ברור :

עם ישראל הגיע ממצרים לסיני בהרבה נסים

עד כי הגיעו כביכול ב"טיסה" חלקה לסיני .

משל מלך השמיים הנשר נושא אותם מהרה

ומגן עליהם בכנפיו הרחבות

אלא שלדידנו הביטוי "נשרים"

גם רומז ל : משה ואהרון

בפועל על כנפיהם נשא הקב"ה את ישראל

ממצרים לסיני.

והנה לימים כונה הרמב"ם : "הנשר הגדול".

שהוא אשר השלים למעשה גם את המפעל:

של להביא את ישראל קרוב יותר

אלי הקב"ה

בכך שהנגיש את תוכן התורה

והפכה לנחלת כלל ישראל

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ראש עיריית ירושלים משה ליאון בלשכתו בכיכר ספרא צילום: כיפה

משה ליאון לכיפה: בשל נגיף הקורונה ברכת כהנים מבוטלת

קרא עוד