סגור

אם משה חטא מדוע אהרן נענש?

"יען לא האמנתם בי להקדישני": האם העונש באי הכניסה לארץ הוא מידתי ביחס לזה שמשה לא הכה בסלע? הרב שבתי סבתו מחדש ומסביר על מה ניתן בדיוק העונש

הרב שבתי סבתו
ט בתמוז התשעח
,
22 ביוני, 2018 13:07
הרב שבתי סבתו

הרב שבתי סבתוצילום: יח"צ ישיבת מצפה יריחו

23.06.2018

1. יציאת מצרים חד פעמית כניסת "מיצר-מים" תמידית (משה אהרון)


יש יציאת מצרים ולאחריה מיד כניסת "מיצר-מים"

בס"ד.

יש יציאת מצרים ולאחריה מיד כניסת "מיצר-מים".

יציאת מצרים היא
יציאה לחירות פיזית.
וכשיוצאים לחירות פיזית
נכנסים תמיד למדבר
למדבר החיים.
אשר שם המדד לכל הינו המים.
יש מים יש חיים
אין מים אין חיים.
וכך כשיש אורח חיים קלוקל
והנהגה שלא על פי מצוותיה
של תורת ישראל .
היא תורת ישראל שנמשלה
לשרת המים
נותנת ידה לניסיון במים
לתהליך של "מיצר - מים".
הנה כי כן משה עלה
מיציאת מצרים
וירד ב"מיצר המים".
כך גם לימים בארץ ישראל .
המים והגשמים
הפכו לבבואה ומודד
למעלתו הרוחנית
של עם ישראל
וכך, כיום לאור הבצרות
הנמשכות ברציפות שנים
מתחייב לכאורה
תהליך נוקב
של חשבון נפש ותשובה
בעיקר במישור החברתי.
"והנותן..."
"והאומר...."
נכתב על ידי Moshe.Aharon , 23/6/2018 22:3

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

תור לחנות בירושלים אחרי פתיחת המסחר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמ"ן: "על כל יום שההקלות הנוכחיות נמשכות - יידרשו יומיים של סגר"

קרא עוד