שאלות פתוחות

לכל שאלה תשובה? לא בטוח. יוני לביא עם כמה שאלות פתוחות בעקבות פרשת השבוע

חדשות כיפה יוני לביא 12/11/09 00:00 כה בחשון התשע

"וְאַחֲרֵי כֵן קָבַר אַבְרָהָם אֶת שָׂרָה אִשְׁתּוֹ אֶל מְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה" (כג,יט)

קברים היו מאז ומעולם מוקד משיכה ועלייה לרגל לרבים. עד היום בדתות רבות ובמקומות שונים בעולם באים המונים להתפלל, לבקש ולהקריב קורבן, במקום משכנם של המתים. מה עומד מאחורי התופעה? מה יחס היהדות אליה? אל מי בדיוק פונים וממי מבקשים על הקבר? מה הסיבה שדווקא מקום קבורתו של המנהיג הגדול מכולם, משה רבינו, נסתר מאיתנו ("ולא ידע איש את קבורתו עד היום הזה" (דברים לד,ו))?


"כִּי אֶל אַרְצִי וְאֶל מוֹלַדְתִּי תֵּלֵךְ וְלָקַחְתָּ אִשָּׁה לִבְנִי לְיִצְחָק" (כד,ד).

אברהם שולח את אליעזר עבדו למצוא אישה לבנו יצחק. מה דעתכם על השיטה הזו למציאת בן/בת זוג? האם אתם מסוגלים גם לראות בה יתרונות לעומת השיטות המקובלות כיום?

אליעזר מְאַתֵר את הכלה על ידי בחינת טוּב ליבה ומוצאה המשפחתי. איפה היית ממקם את שני הקריטריונים האלו בתוך רשימת החיפוש המקובלת היום? מהם ארבעת הדברים החשובים ביותר שצריך לדעתך לחפש אחריהם בבן/בת הזוג?



"וַיָּמָת אַבְרָהָם בְּשֵׂיבָה טוֹבָה...וַיִּקְבְּרוּ אֹתוֹ יִצְחָק וְיִשְׁמָעֵאל בָּנָיו" (כה,ח-ט).

היחסים בין עם ישראל לבין העולם הערבי, צאצאיו של ישמעאל, נמצאים בדורות האחרונים במשבר מתמשך. האם יש דברים המשותפים לנו ולהם ומאחדים אותנו לעומת העולם הנוצרי או תרבות המזרח? מהו לדעתכם מוקד הסכסוך - ויכוח טריטוריאלי, מלחמה דתית, משהו אחר? האם אתם רואים תקווה שיום אחד יהיה שלום אמיתי בין הצדדים?



נשמח לשמוע מה אתם חושבים. טקבקו!