סגור

פרשת ויצא: חלומות וחולמים

פרשת ויצא מלמדת אותנו לחלום ביום ובלילה, עם עיניים סגורות ועיניים פתוחות. חלומות של יחיד וחלומות של ציבור .הרב אליהו בירנבוים, ראש מכון שטראוס עמיאל ממוסדות רשת אור תורה סטון, מדווח מסן מיגל במקסיקו

הרב אליהו בירנבוים
ד בכסלו התשעח
,
22 בנובמבר, 2017 11:56
הרב אליהו בירנבוים

הרב אליהו בירנבויםצילום: יחצ

22.11.2017

1. "בחלום. - אדבר בו" (משה אהרון )

בס"ד.
במאמר האמור בכותרת :
אומר למעשה הקב"ה בחלום - המסר.
הדיבור ופיענוח הדיבור תלוי אך באדם החולם.
שהחלום בניגוד לנבואה והתגלות חיה הוא כעין "חלון" צר הנשקף לעולם ההוא
שמעבר לפרגוד.
לא בכדי אותיות "חלום" ו"חלון" כמעט דומות וגם האות האחרונה והשונה
למעשה מתחלפת בינהן לעיתים...
אם כן החלום הינו למעשה הצצה חטופה בפילוח צר ובפרספקטיבה סמיכה ומסורבלת .
לעיתים המסר נעטף באין סוף "חידות" המטעות ומתעות .
משל ולא בכדי כמו חלונות המקדש עליהם נאמר :
"חלוני שקופים אטומים [ לכאורה דבר והיפוכו גם שקוף וגם אטום]
לכן צריך סגולות מיוחדות להתמודד עם פיענוח חלומות נבואיים
שהרי לא בכדי אמר קוהלת : "ברוב חלומות הבלים" .
שברוב החלומות הערפל הסמיך של החידות העוטפות אותו
מתעות ומטעות ומובילות לפיענוח של ריק והבהל..
על רקע האמור ניתן אולי לגשת לפענח גם
את ה"צלם" של החלום - אותו המכונה:
"חלום בהקיץ".
חלום בהקיץ הוא למעשה דינאמיקה פסיכלוגית נפשית
ולפיה האדם מנסה לדלות ולשתות מהבאר של כלל שברי חלומותין
אותם ששקעו בסף התודעה . לנסות ולהפוך אותם
לכעין "אבק" פניה המעשיים של ההתגלות האלוקית החיה....

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר