פרשת ויחי: הדרך לפסגה רצופה באתגרים, אבל הסבלנות משתלמת

כדי שכל אדם ישיג את היעדים שהציב לעצמו מחייבת אותו לפתח כלים ויכולות להתמודד מול קשיים, ולהתמיד עד שיצליח להגיע ליעד | זיו אלול עם דבר תורה חדש על פרשת ויחי

חדשות כיפה זיו אלול 28/12/23 12:17 טז בטבת התשפד

פרשת ויחי: הדרך לפסגה רצופה באתגרים, אבל הסבלנות משתלמת
זיו אלול , צילום: טל שחר

תשאלו כל מנכ"ל, נשיא, פוליטיקאי בכיר, ואפילו אלו שכונו "מטאורים": הצלחה אמיתית בחיים היא הצלחה אשר בנויה מתהליכים. תהליך של בנייה אישית, של בנייה של הקריירה. תהליך של עמידה באתגרים. לפעמים אפילו ברצף. וכשאני אומר "אתגרים" חשוב לזכור שלא מעט מהאתגרים זה היכולת להתמודד מול נפילות, אכזבות, רגעים שבהם המציאות לא ממש פוגשת את הפנטזיה שהייתה לנו כשיצאנו לדרך.

אבל הסבלנות משתלמת. מי שמבין שהאתגרים הללו בונים אותו ואת הקריירה שלו, לא מוותר. לעומת זאת מי שקופץ הישר אל ראש הפירמידה - יגלה מהר מאוד את הדלת החוצה. הוא לא ישרוד זמן רב.

כדי להגיע לדרגות הגבוהות חשוב לזכור שדווקא הדרך הארוכה - היא הקצרה והיא הנכונה. היא בונה אותך כאדם, והיא בונה את הקריירה. זה השביל הנכון לפסוע בו.

פרשת השבוע פרשת ויחי

את העיקרון הזה מלמד אותנו רבי יצחק עראמה, מגדולי ספרד בדור הגירוש. בפרשת השבוע "ויחי", בה מברך אבי האומה, יעקב, את 12 בניו, הוא מעניק את המלוכה ליהודה, אותו הוא מכנה "גור אריה". ורבי יצחק עראמה מבקש להציב את הפוקוס סביב התואר הזה. הרי גם מבלי לצפות ב"מלך האריות" אנחנו יודעים ש"גור" הוא האריה הצעיר, אולי אפילו התינוק. מדוע יעקב מכנה את המלך בתואר "גור"?

מסתבר כי יעקב שוזר כאן מסר לדורות הממלכה מבית יהודה, מאז דוד המלך ואילך: את ההתחלה תתחילו כמו גור צעיר. תלמדו, תתנסו, תתקדמו בצורה הדרגתית בכל התחומים, עד שתהפוך להיות האריה שיועדת להיות.

פרשת השבוע פרשת ויחי

לא מעט חברות סטארט אפ נכנסות עכשיו לתקופה של להיות או לחדול, לפעמים זה דורש, כמו אצלי ואצל עופר שותפי לפני מספר שנים לרדת משמעותית בשכר, לקצץ, להתייעל ולעבוד על רווחיות וזה יצר פוקוס, אילץ אותנו לעבוד לפי Mile stones אבל לימים זה השתלם והחברה צמחה מאוד ועברה לרווחיות ב"ה.

מי שזוכר את הסוד הזה, את הסוד שגור גדל והופך לאריה מרגיש כי הסבלנות משתלמת. ככל שהבניה יותר הדרגתית, איטית, מפוכחת, מותאמת, ביישוב הדעת, כך משך הזמן של היעד יהיה ארוך יותר, משמעותי יותר, ואיכותי יותר.

הכותב הוא זיו אלול, יזם, משקיע, מנכ"ל Pery ומחבר הספר "אבות הניהול".