פרשת בראשית | הכאב הוא גדול, אבל כך גם התקומה ממנו

עם ישראל נמצא באחת משעותיו הקשות לאחר הטבח הנורא, אבל ידענו ימים קשים יותר והתקומה תהיה איתנו | סא"ל זיו אלול עם דבר תורה חדש על פרשת בראשית

חדשות כיפה זיו אלול 12/10/23 21:28 כז בתשרי התשפד

פרשת בראשית | הכאב הוא גדול, אבל כך גם התקומה ממנו
זיו אלול , צילום: טל שחר

בשעה קשה זו עם ישראל נמצא תחת מתקפה נוראה ואיומה. אבל היא לא חסרת תקדים, וגם התקומה ממנה אינה חסרת תקדים. ההיסטוריה המדממת של עמינו ידעה גם ידעה אירועים קשים, ובעיקר - ידעה לקום מהם.

בחג שמחת תורה האחרון, בשעות בהן נערך הטבח הנורא במיטב בנותנו ובנינו, קראנו בפעם ה-52 את מזמור כ"ז בתהילים, ושווה לקרוא את שלושת הפסוקים הראשונים שלו "לְדָוִד: ה' אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא, ה' מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד. בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ. אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ".

פרשת השבוע פרשת בראשית

דוד קרא את המזמור הזה לפני 3,000 שנה, באותו אזור בו אנחנו נמצאים היום. הוא מתייחס לרוע, לזקיפת הראש של אנשים שהדבר היחיד שמעניין אותם זה "לאכול את בשרי", דם, רצח והרג. אבל גם אל מול הקרבות, דוד אומר "לא יירא ליבי", "אם תקום עליי מלחמה - בזאת אני בוטח".

במה בדיוק בטח מלך ישראל באותה התקופה?

רבי יצחק עראמה, מגדולי ספרד בדור הגירוש, ואולי צריך להזכיר גם: חווה על בשרו את אימי הגירוש, מסביר שדוד שאב את כוחו מההיסטוריה. כן, מהעבודה ששוב ושוב ניסו לנצח אותנו, לרצוח אותנו.

הם שוב ניסו, אבל אנחנו שוב קמנו. "וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי" העבר מספק לנו עוז ותעצומות. עברנו דברים קשים מאלה, אבל אנחנו לא עם שנשבר, אנחנו עם שקם ועומד שוב על רגליו ללא מורא ופחד, כי מי שעזר לנו אז - יעזור לנו גם היום.

פרשת השבוע פרשת בראשית

"זה טרור" אמר הנשיא ביידן בנאומו המכונן "אבל למרבה הצער עבור העם היהודי זה לא חדש. המתקפה הזו הציפה זיכרונות כואבים. צלקות שנותרו מאלף שנים של אנטישמיות ורצח עם".

זה אינו מקרי שהעם הנרדף ביותר בעולם הוא גם העם השורד ביותר בעולם, זהו עם שיש בתוכו תעצומות רוחניות, והן אלה המחזיקות ומחזקות אותו ברגעים קשים, ומאפשרות לו לקום ולנצח.

זהו רגע קשה מאוד לעם ישראל, אבל זה הזמן להתאחד, לגייס את כל הכוחות הפנימיים שבתוכנו, ולצאת מהמשבר הזה חזקים יותר. הכוח שלנו הוא האחדות, האמונה, המורל, רוח הגבורה של הלוחמים, העמידה האיתנה והחיבוק האדיר מהעורף. הרגעים הללו קשים, אבל הם אלו בדיוק רגעים שמראים מי אנחנו באמת. הם מגלים את עוצמתו של העם הזה, במלוא הדרו ואיתנו.

כוחנו באחדותנו, אל תתעסקו בסרטונים של מה שהיה, זה פוגע וחודר ללב ולנשמה, אנחנו צריכים להיות עסוקים אך ורק במה שיהיה, בלנצח!

אסיים במילותיו של דוד בסיום המזמור: "קַוֵּה אֶל ה' חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל ה'"

הכותב הוא זיו אלול, יזם, משקיע ומנכ"ל Pery ומחבר הספר "אבות הניהול".