פותחים שולחן

לכל שאלה תשובה? לא בטוח. יוני לביא עם כמה שאלות פתוחות בעקבות פרשת השבוע

חדשות כיפה יוני לביא 28/04/10 00:00 יד באייר התשע

פותחים שולחן

משפחה

"כִּי אִם לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרֹב אֵלָיו לְאִמּוֹ וּלְאָבִיו וְלִבְנוֹ וּלְבִתּוֹ וּלְאָחִיו" (כא,ב) - האם מלבד סעודות שבת יוצא לכם לקיים מפגשים משפחתיים? האם אתם מרוצים מהמצב הזה? במה מיוחד הקשר שלכם עם בני המשפחה לעומת הקשר עם אנשים מבחוץ? האם יש אצלכם במשפחה מריבות וויכוחים בין האחים לעיתים קרובות? על אילו דברים? מה מיוחד במשפחה שלכם לעומת משפחות אחרות? האם הייתם רוצים משפחה גדולה/קטנה יותר? אילו דברים טובים תיקחו מתוך הבית שלכם לבית שתקימו בעז"ה בבוא היום? מה תרצו שיהיה אחרת?


גירושין

"וְאִשָּׁה גְּרוּשָׁה מֵאִישָׁהּ" (כא,ז) - בשנים האחרונות תופעת הגירושין התעצמה מאוד, גם בציבור הדתי. מדוע זה קורה? מה דעתכם על זוג שלא טוב להם ביחד אבל נמנעים מלהתגרש בינתיים "בגלל הילדים"?! מתי לדעתכם כדאי לזוג עם בעיות בזוגיות ללכת לטיפול ולעבוד על זה ומתי נכון להרים ידיים ולהעדיף את האופציה של גירושין? מחקרים מראים שרוב הגירושים מתרחשים בחמש השנים הראשונות לנישואין. האם היה אפשר לצפות את זה מראש?


תורה וחיים

"וּמִן הַמִּקְדָּשׁ לֹא יֵצֵא" (כא,יב) - צעירים דתיים רבים יוצאים לַעולם מן הישיבה/מכללה/מדרשה בְּרָמָה רוחנית גבוהה, מלאים מוטיבציה ערכית וברצון לחיים בו התורה תתפוס מקום חשוב. רבים מהם מגלים אחרי שנים ספורות שמכל הרצונות הטובים לא נותר הרבה. מדוע זה קורה? האם יש דרך למנוע זאת? האם ניתן לעשות הכנה במוסדות החינוך כדי שדברים ייראו אחרת? האם אפשרי ליצור בתוך המוסדות להשכלה גבוהה מסגרות מיוחדות שיספקו לסטודנטים דתיים את המענה שהם זקוקים לו?


המדור באדיבות "עולם קטן"