אני חלש ואני צריך עזרה

הרב ארז משה דורון עם דרכים בעבודת הלב מתוך פרשת השבוע

חדשות כיפה הרב ארז משה דורון 03/05/12 09:44 יא באייר התשעב

אני חלש ואני צריך עזרה
יחצ, צילום: יחצ

בכל ערב, לאחר שקיימנו ספירת העומר אנחנו מבקשים: "ובזכות ספירת העומר שספרתי היום, אטהר ואתקדש בקדושה של מעלה, ועל ידי זה יושפע שפע רב בכל העולמות ולתקן את נפשותינו ורוחותינו ונשמותינו מכל סיג ופגם, ולטהרנו ולקדשנו בקדושתך העליונה אמן סלה".

מי שלא יודע במה מדובר. בזכות מה אנחנו מבקשים את כל הדברים העצומים האלה בטח היה חושב שתרמנו את כל הוננו לצדקה או שהקדשנו את חיינו להצלת העולם או דברים בסדר גודל כזה.

בזכות מה אנחנו מבקשים את כל העושר הזה?
בזכות דבר אחד פשוט ופעוט. הודינו שאנחנו לא במקום הנכון ואין לנו בעצם שום דרך לצאת משם. רק לבקש עזרה.

"ועל ידי הספירה של כל יום ויום מימי הספירה, זוכין לצאת משער אחד של טומאה לשער אחד של קדושה".

איזה קפיצה עצומה. לפני רגע הייתי שקוע בדמיון, באטימות, הזנחתי את החיים על מסלולם הטבעי וטבעתי בשערי טומאה. וברגע אחד, הסכמתי, בלי רעש ובהלה, לראות את החושך שאני נתון בו ולומר בפשטות: "אבא, אני בחושך, תוציא אותי לאור". אני מזהה שאני רחוק מהיעד שלי - קשר אמיתי עם עצמי ועם בוראי (מתן תורה), וסופר את הימים בדרך אליו. ורק בזכות זה, בזכות זה ולא יותר, כבר מותר לי לבקש שפע רב בכל העולמות, טובה וברכה והצלחה לי ולכל אשר איתי. ורק בזכות זה, בזכות זה ולא יותר, כבר מותר לי לקוות לתיקון שלם וטהרה לנפש רוח ונשמה.

ברגע הקדוש הזה זכיתי לקפוץ רבבות רבבות מדרגות משאול תחתיות לרום המעלות. נכנסתי בשערי קדושה.

"כי בעת שהאדם רחוק מקדושתו יתברך והוא נע ונד ומטולטל ודוחין אותו מקדושתו מדחי אל דחי, רחמנא ליצלן, אף על פי כן אם הוא חזק ואמיץ לבקש ולדרוש ולחפש ולחתור בכל עת ולהתגעגע ולכסוף ולבקש את שאהבה נפשו למצוא אותו יתברך, אזי אף על פי שעדיין עוברים ימים ושנים הרבה ואינו זוכה למצאו יתברך ולהתקרב אליו - אף על פי כן ידע ויאמין כי בכל עת ועת על ידי כל בקשה ובקשה ועל ידי כל דרישה ודרישה שדורש ומבקש ומחפש למצוא כבוד קדושתו יתברך ועל ידי כל הבטה וגעגוע שמביט ותולה עיניו לרחמיו יתברך, ועל ידי כל תנועה ותנועה שפונה לקדושה, על ידי כל זה זוכה בכל פעם לשבר חומות ברזל ודלתות נחושת. ואם הוא חזק ואמיץ לבקש ולחפש יותר, אף אם יעבור עליו מה, בודאי סוף כל סוף יזכה למצוא אותו יתברך" (ליקוטי הלכות חושן משפט גביית חוב מיתומים ג' סעיף י"ז).

הנה המפתח לכל השערים: קרה מה שקרה, עבר מה שעבר, יום אחרי יום, אני ממשיך לומר: "אני לא נמצא במקום שלי ואני מבקש לצאת משם". "אני חלש ואני צריך עזרה". ועל ידי זה, רק על ידי זה - יושפע שפע רב בכל העולמות. ותטהרנו, ותקדשנו, נורא.

באדיבות לב הדברים