לקראת פסח: מכת שיווק בשר טרף לעסקים כשרים

בשבועות האחרונים טיפלה היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות בשישה בתי עסק אשר מכרו בשר טרף, ואף שיווקו אותו לעסקים כשרים תוך הצגתו ככשר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/04/14 12:13 א בניסן התשעד

לקראת פסח: מכת שיווק בשר טרף לעסקים כשרים
austinevan-cc-by, צילום: austinevan-cc-by

כמדי שנה, לקראת פסח החלה מכת שיווק בשר טרף. בשבועות האחרונים טיפלה היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות בשישה בתי עסק אשר מכרו בשר טרף, או בשר ממקור לא מזוהה החשוד כטרף.

במקרים אחדים אף נעשה ניסיון למכור בשר טרף לעסקים כשרים תוך הצגת הבשר ככשר. בחלק מהמקרים פשטה היחידה בשיתוף עם יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות על עסקים והביאה להשמדת בשר ללא פיקוח וטרינרי.

בעקבות פערי המחירים בין בשר כשר לבשר טרף ובשל עליית הביקוש לבשר לקראת החגים, מתגברת המוטיבציה לזייף כשרות ולהציג בשר טרף ככשר.

לאחרונה נתפס בשר טרף אשר היה מיועד לכפריים הערביים, כשהוא נושא תווית מזויפת של חברת בלדי וחותמת כשרות מזויפת של רבנות עמק יזרעאל. משגיח ערני ברבנות עכו זיהה את הזיוף כשראה סימנים חשודים על גבי התווית של חברת בלדי. בדיקה נוספת העלתה כי הקרטון שבו הגיע הבשר לא נשא את הלוגו של בלדי, בניגוד לנוהל. המשגיח מעכו פנה למשגיח של מפעל בלדי בעמק יזרעאל, ובשיחתם התגבר החשד לזיוף.

מפקח היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות תפס דגימה מהסחורה, ובבדיקה שנערכה במפעל בלדי, בשיתוף עובדי החברה, התברר כי הבשר טרף, מקורו ברשות הפלסטינית וכי תווית חברת בלדי שעל גביו זויפה. מחברת בלדי נמסר כי בכוונתם להגיש תלונה במשטרה.
בעל האטליז שבו נתפסה הסחורה דיווח כי הבשר נמכר לו מסוחר אשר הזדהה בשם אבי, ולא סיפק חשבונית ומספר טלפון. הפרשה מבהירה את החשיבות שבבדיקת החשבונית ותעודת המשלוח בכל קליטת סחורה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן