הרבנות פשטה על פסטיבל אוכל בשל הונאה בכשרות

מארגני הפסטיבל פרסמו את האוכל ככשר, היחידה הארצית לאכיפת הונאה בכשרות פשטה על המתחם וגילתה: דוכנים הציגו תעודות כשרות מצולמות ומזויפות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/15 09:46 יא באלול התשעה

הרבנות פשטה על פסטיבל אוכל בשל הונאה בכשרות
אילוסטרציה בלבד. astudio / Shutterstock.com, צילום: אילוסטרציה בלבד. astudio / Shutterstock.com

מארגני פסטיבל 'טועמים עולם - יריד האוכל הבינלאומי', המתקיים בימים אלו בעיר רחובות, פרסמו את האירוע ככשר, דבר אשר משך קהל רב מכל האזור, אך בפשיטה שביצעה הרבנות אמש (ג') עולה כי רבים מדוכני המזון הציגו תעודות כשרות מצולמות, אשר אסורות על פי חוק, מכיוון שאין כלל פיקוח על אותם דוכנים.

מדובר בפסטיבל אשר החל אתמול בגן המייסדים ברחובות, בחסות העירייה, ומציע למגיעים מגוון סוגי מאכלים מסורתיים מהעולם. הפסטיבל יימשך עד מחר בערב ומפעיל דוכני מזון רבים בשריים וחלביים המופעלים על ידי ספקי מזון רבים מרחבי הארץ.

הרבנות המקומית רחובות פנתה לפני התחלת הפסטיבל למר דורון מילברג - מנכ"ל עיריית רחובות והתריע בפניו כי לא ניתן יהיה לאשר דוכני מזון המגיעים ממקומות לא כשרים הואיל והדבר מצריך היערכות מיוחדת לצורך הכשרת הכלים ובדיקת המוצרים ופעולות נוספות בכדי להבטיח את הכשרות לדוכן.

חרף הפניה התקבלה פניה מרבנות רחובות כי בסופו של דבר לא ניתנה תעודת הכשר על ידה לאף מזנון או דוכן מזון המופעל בפסטיבל. בפשיטה שנערכה אתמול בערב (ג') על ידי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות של הרה"ר לישראל במתחם, התגלתה מציאות חמורה בה דוכני מזון רבים הציגו תעודות הכשר מצולמות תוך הכשלה חמורה של הציבור במקום הסבור כי המתחם כשר בכללותו הן בשל מצגי הכשרות בתקשורת אשר קדמו לאירוע והן בגלל ההטעיה בהצגת תעודות הכשר שאינן מתייחסות כלל לאירוע אלא למסעדות מחוץ לרחובות.

ברבנות קוראים לציבור דורש הכשרות לא לצרוך מאכלים מדוכנים המציגים תעודות הכשר מצולמות אלא אך ורק מדוכנים הנושאים תעודת הכשר בתוקף מרבנות רחובות המתייחסת למתחם זה. על העבריינים יוטלו קנסות מינהליים תוך נקיטת אמצעים נוספים כמתבקש.

(צילום: צילום מסך)