נתניהו: "התנ"ך זה הבסיס עליו אנחנו עומדים"

במעון ראש הממשלה התקיים היום (ה') מפגש חוג התנ"ך המסורתי. רה"מ אמר: "בכל פעם שאני קורא את פרשת השבוע, אני מגלה משהו חדש. ההתחדשות הזאת, הלידה מחדש, זה הדבר שמאפיין את עמנו."

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/18 21:39 יא בתשרי התשעט

נתניהו: "התנ"ך זה הבסיס עליו אנחנו עומדים"
ראש הממשלה ורעייתו, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו קיימו את מפגש חוג התנ"ך המסורתי במעון רה"מ בירושלים. חוג התנ"ך התקיים הערב בפעם ה-12 והוא נקרא על שם שמואל בן ארצי ז"ל, חמיו של ראש הממשלה. החוג מתקיים בשיתוף 'מרכז מורשת בגין'.

"התנ"ך, כתבי הקודש, המקרא, זה הבסיס שעליו אנחנו עומדים, ולכן זה כבוד מיוחד וגם זכות מיוחדת לקיים את החוג הזה. זו הפעם ה-12, כאן, בבית רה"מ, ואנחנו נמשיך לעשות זאת, כמובן, בהמשך."

נתניהו הוסיף ואמר "אנחנו שמחים לארח אתכם בצל קורתנו, בחוג התנ"ך על שמו של יקירנו, חמי, שמואל בן-ארצי ז"ל. אני לא חושב שמישהו שהכיר את שמואל לא הופתע ממנו, משום שכל אדם שהיה במחיצתו, שמע אותו, התרשם מהאור שקרן מעיניו, מהחום שבקע מאישיותו, בעיקר מעוצמת האמונה שלו בנצח ישראל, בתורת ישראל, בתנ"ך ובאהבתו לארץ ישראל."

"אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופת החגים, מיד לאחר חג הסוכות, בשמחת תורה אנחנו נסיים את המחזור בקריאת התורה, בפרשת "וזאת הברכה", ומיד אחר כך מתחילים מההתחלה. אבל זו אינה מעגליות ריקה. זה תהליך של התחדשות בתוך עמנו, ובהתחדשות הזאת, אני יכול להעיד עדות אישית, בכל פעם שאני קורא את פרשת השבוע, אני מגלה משהו חדש. אין פעם אחת שאני קורא את פרשת השבוע, ואת ההפטרה, שאין משהו חדש שנדלק אל מול עיניי, כמו הבזק. אני אומר: 'הנה, קרה הדבר השבוע, וזה קשור למשהו שאני קורא, שלא חשבתי עליו'. ההתחדשות הזאת, הלידה מחדש, זה הדבר שמאפיין את עמנו."

ראש הממשלה ורעייתו

ראש הממשלה ורעייתו צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

 

"אנחנו מציינים כיום 70 שנים לעצמאותנו. מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים, אבל אין ספק שהיא חזקה מתמיד והיא כוח עולה בעולם. זהו עם שעמד בפני חידלון לפני 75 שנים, והוא קם מן האפר בצורה שהיא קשה להאמין לפעמים. לכן קריאת התנ"ך, בעיניי, היא ביטוי התורה, היא ביטוי לסוד החיים שטמון בעמנו. אני רוצה להודות לכם על כך שאתם מאפשרים את הסוד, לא רק ביום הזה, אלא בכל הימים שאתם שוקדים והוגים בה יומם ולילה. תודה רבה לכם, ברוכים תהיו". דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן