מכללת הרצוג עם הפנים לקהילות דוברות ספרדית

משלחת מארגנטינה הגיעה לסמינר של המכללה, שכלל בין היתר סיורים בארץ ולימוד התנ"ך. "הצעד הראשון שנעשה לטובת דוברי הספרדית הוא הנגשת אתר התנ"ך של המכללה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/19 18:24 כט בשבט התשעט

מכללת הרצוג עם הפנים לקהילות דוברות ספרדית
צילום: יח"צ

פרויקט מתמשך של מכללת הרצוג הגיע השבוע לאחד משיאיו כשמשלחת של מורים ומורות מטעם AMIA מארגנטינה הגיעה לסמינר של שבוע בארץ. במהלך הסמינר הם למדו על ראשית הציונות וסיירו בירושלים, למדו תנ"ך בעזרת כלי התנ"ך הטכנולוגיים של הרצוג, נחשפו לשיטות הלמידה בישראל ופגשו את יו"ר ההסתדרות הציונית, מר אברהם דובדבני. 

נשיא הAMIA אגוסטין זבר הצטרף אף הוא למורים באחד ממפגשי הלימוד ואמר: "הסמינר מאפשר לצד ההשתלמות המקצועית גם את חיזוק הקשר עם יהודי ארגנטינה והכרת עולמם, לצד חיזוק הפן הציוני בקשר". הסמינר, כאמור, הוא רק ביטוי אחד לקשר שהתפתח בשנים אחרונות עם קהילות, בתי ספר ואנשים דוברי ספרדית בארץ ובעולם.

בהובלתו של שמואל קורנבליט נוצר קשר מיוחד עם דוברי ספרדית ברחבי העולם, קשר שהולך ומתפתח כל הזמן. "הצעד הראשון שנעשה לטובת דוברי הספרדית הוא הנגשת אתר התנ"ך של המכללה על שלל תכניו, כמו גם פתיחת דף פייסבוק לאתר התנ"ך בספרדית, שלו 13 אלף עוקבים. בהמשך מתוכננת הנגשה של אפליקציית "היינו כחולמים" שתהפוך אף היא לשימושית עבור דוברי הספרדית.

מפגש עם יהודי ארגנטינה

מפגש עם יהודי ארגנטינהצילום: מכללת הרצוג


במקביל לעבודה בתחום הווירטואלי, המכללה התחילה לעבוד עם קהילות ובתי ספר יהודים ומקיימת קשר עם כמעט 60 בתי ספר בעולם  שבהם לומדים כ-35 אלף תלמידים יהודים אשר נחשפו לחומרים ולתכניות בספרדית, התקיימו השתלמויות למנהלים ומורים בארגנטינה, אורוגואי, פנמה ומקסיקו ומורים ממקסיקו השתתפו בקורס שנתי על לימוד תנ"ך בעידן הטכנולוגי.  בימי העיון בתנ"ך שנערכו הקיץ, הוקדש לראשונה יום שלם לקהל דובר ספרדית ובהושענא רבה בהיכל שלמה התקיים לימוד גם לצעירים דוברי ספרדית בשיתוף ארגון משואה.
 

עוד מהכנס

עוד מהכנסצילום: מכללת הרצוג

בהמשך השנה צפויה הפעילות להתפתח ובין השאר יערך סמינר במקסיקו  עבור מורים ובתי הספר ובנוסף סמינר רבנים מיוחד במינו שפועל במקום בקהילה הסורית MONTE SINAI שמשלב הסמכה לרבנות ולימודים אקדמאים.