מכון הגיור 'עמי' שהוקם ע"י הרב דרוקמן על סף סגירה

מכון הגיור 'עמי' שבהובלת הרב חיים דרוקמן, נמצא על סף סגירה בשל שינוי קריטריונים תקציביים. ביום ראשון ישלחו לכלל עובדי המכון מכתבי שימוע לקראת פיטורים

חדשות כיפה גלעד כהן 05/10/18 09:53 כו בתשרי התשעט

מכון הגיור 'עמי' שהוקם ע"י הרב דרוקמן על סף סגירה
הרב דרוקמן, צילום: באדיבות המצלם

מכון הגיור 'עמי' אותו הקים הרב דרוקמן הוביל למעלה מ3000 מתגיירים שעברו בהצלחה את הליך הגיור, מידי שנה מלווה מכון 'עמי' למעלה מ1200 מתגיירים ובני משפחותיהם במסגרת הליכי הגיור הממלכתי ואחראי על למעלה מ40% מהגיורים במסגרת זו.

ממכתב ששלח הרב דרוקמן בימים האחרונים, עולה כי שינוי הקריטריונים התקציביים גרם לאי יכולת כלכלית להמשך קיומו של המכון שהוא מרכזי בעולם הגיור. השינוי הביא לצמצום של  כ40% מהתקציב שהוקצה עד כה. בעקבות כך, מתריע הרב דרוקמן בפני ראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ "נאלץ לסגור" ומבקש כי יידחו הקריטריונים החדשים.

במקביל, צפויים כבר ביום ראשון הקרוב לצאת לעשרות עובדי 'עמי' מכתבי שימוע לקראת פיטורים.
 

במכתב שכתב הרב חיים דרוקמן לראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ אומר הרב דרוקמן כי הוא מעודכן שטרם הגיע החלטה כתובה בדבר ביטול מבחני תמיכות 2018 והחזרת המצב לקדמותו למבחני 2017 על מנת לאפשר דיון והידברות לחיזוק הגיור וחיזוק עמי.


"לצערי, וזה לא קל לכתוב מכתב זה אליך, המציאות של אי מתן תשובה בעת הזאת מביא את הנהלת מרכז ישיבות בני עקיבא להחליט על סגירת עמי וזו מציאות שהדעת איננה יכולה לסבול. מדובר בפגיעה אנושה בכל עולם הגיור, ללא צורך ובידך למנוע זאת. על חשיבות עמי לעולם הגיור, אני בטוח שאני לא צריך לפרט ואני פונה אליך, ממש ברגע האחרון, להפעיל את הסמכות שבידך כראש מערך הגיור לדרוש את דחיית המבחנים החדשים והחזרת המבחנים הישנים לתוקף לאלתר, וזאת לאור הטיעונים המשפטים שנשלחו אליכם, מלבד הסיבות המוסריות. לא נוכל יותר להתמהמה בעניין." כך הרב חיים דרוקמן במכתבו.