מדוע מותר לגייר קטינים גם ללא אמם? צפו בהסבר של הרב רא"ם הכהן

מחלוקת רבה נסובה סביב סוגית גיור קטינים. בכנס של ארגון "גיור כהלכה", נשא ראש ישיבת עתניאל דברי הסבר על הטיעונים ההלכתיים שהובילו את רבני הארגון להתיר את מה שרבים מתנגדים לו

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/17 16:36 ה בחשון התשעח

מדוע מותר לגייר קטינים גם ללא אמם? צפו בהסבר של הרב רא"ם הכהן
הרב הכהן בכנס הארגון, צילום: צילום מסך מיוטיוב

סוגיית הגיור הפרטי לקטינים עלתהבשנים האחרונות לכותרות והציגה דעות שונות ומחלוקות לא מעטות. בכנס פנימי של ארגון "גיור כהלכה", שבראשו עומד הרב נחום רבינוביץ', הונחו על השולחן הטיעונים ההלכתיים שבעד הגיור.

בכנס, שבו נכחו רב העיר שוהם הרב דוד סתיו, ראש ישיבת ההסדר הר עציון הרב יעקב מדן, הרב חיים אמסלם ורבנים נוספים, פירט רב היישוב והישיבה בעתניאל הרב רא"ם הכהן את ההסבר ההלכתי להיתר לגייר קטינים גם ללא גיור האם.

הרב הכבן קרא לפוסקי הדור לדון בסוגיית הגיור מתוך התבוננות בצרכי השעה והמקום. לדוגמא הוא ציין כי בעבר לא עודדו גיורים בקהילות יהודיות בחו"ל, מחשש שהדבר יעודד נישואי תערובת. אך לדבריו יום בישראל, "זה בדיוק הפוך... כל בר דעת יודע שמבחינת המציאות אם נגייר - זה לא מה שיגרום לנישואי תערובת, אלא מה שימנע את נישואי התערובת".

עוד ציין הרב כי יש לנהוג עם המבקשים להתגייר בדרך של רחמים ולא בדרך של דין, "הגיור צריך להיות כמו במעמד הר סיני, יש צורך לקרב ליהדות. אני חושב שאנחנו עוד לא עושים מספיק בעניין. בוודאי משום שקבלת המצוות אינה מעכבת גיור, יש לפנות למגמה של קירוב כל עם ישראל למצוות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן