כל הסיבות מדוע השנה כדאי לכם לקנות לולב ארוז

קיבוץ טירת צבי, המובילים בארץ בתחום הלולבים, משווקים כעת לולבים ארוזים בשלוש דרגות הידור, ויש אחריות על האיכות לאורך כל ימי החג. כך נותנים ללולב את הכבוד הראוי לו.

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/17 09:12 ז בתשרי התשעח

כל הסיבות מדוע השנה כדאי לכם לקנות לולב ארוז
לולבים, צילום: לולבי טירת צבי

"חשוב לדעת שיש ללולב אבא ואמא. אצלנו הלולבים מפוקחים כל השנה. למשל, לאור זאת שאנחנו קיבוץ דתי, אפשר להיות בטוחים שלא היה קטיף בשבת. לולב שלא מגיע ארוז, אי אפשר לדעת מאיפה הוא מגיע ומי קטף אותו. כל המינים האחרים נמכרים באריזות ששומרות עליהם, ורק הלולבים היו נמכרים בערימה גדולה ובאי סדר. אנחנו באים לשנות את זה ולתת ללולב את הכבוד הראוי לו". כך מסביר לנו אבנר רותם, מנהל ענף התמרים של טירת צבי, מדוע החל הקיבוץ לשווק לולבים ארוזים.

הרב מחפוד בוחן את הלולבים

הרב מחפוד בוחן את הלולבים צילום: לולבי טירת צבי

"מאז שנות השמונים אנחנו קוטפים לולבים ממטעי התמרים שלנו שבמקור שימשו רק לפרי. יש זן אחד שנחשב יותר מכולם בתחום הלולבים, זן ה'דרי'. לזן הזה אין פירות כל כך מוצלחים, אבל אז גילו שיש לו לולבים מצוינים והתחלנו לגדל אותו בכמויות גדולות. כיום אנחנו נחשבים למגדל הגדול בארץ בתחום הלולבים. עד לפני כמה שנים, מכרנו כמו כולם את הלולבים בתפזורת, כך שהצרכן לא ידע מהיכן הם מגיעים. היה הרבה פחת בלולבים, הרבה לולבים התייבשו, נפגמו ונזרקו, גם כי הקונים מפשפשים בערימה. לפני כמה שנים החלטנו שאנחנו הופכים את כל התהליך ליותר מסודר. החלטנו למכור את הלולבים ארוזים".

הבנתי שיש על הלולבים שלכם אחריות לכל ימי החג. מה זה אומר?

"אנחנו ב'לולבי טירת צבי' פיתחנו פרוטוקול מיוחד לשמירה על טריות הלולבים במשך זמן של עד חצי שנה. בעצם, מפסח אנו מתחילים לקטוף את הלולבים, כאשר אנו מאוד מקפידים על שרשרת הקירור ועל התנאים והאיכות. הלולבים מגיעים מהשטח לבית האריזה מיד לאחר שהם נקטפים בבוקר. אחרי מיון ראשוני הלולבים מטופלים מפני פטריות ועובשים ונכנסים לקירור. לא כולם מקפידים כמונו, ואז קורה שקונים לולב לפני החג אבל אחרי כמה ימים, במהלך החג, הוא מתייבש. אצלנו זה לא קורה! ואם זה כן קורה, אנחנו נותנים אחריות ללקוח ומחליפים לו את הלולב. אנחנו בטוחים באיכות שלנו ואין לנו בעיה לתת אחריות כזו. שוק ארבעת המינים מתנהל בחוץ, ברחוב, ובספטמבר עדיין חם בחוץ. זה היתרון הנוסף של האריזה האיכותית. גם היא שומרת על הלולב ומונעת ממנו להתייבש". 

הרב עדס בוחן את הלולבים

הרב עדס בוחן את הלולבים צילום: לולבי טירת צבי

איך אתם בודקים את הכשרות של הלולבים ואת רמת ההידור?

"כל לולב שלנו נבדק על ידי רב או תלמיד חכם. הם בודקים שהלולב כשר מבחינת השפיץ שלו, שה'קורה' מלאה, שהלולב ישר, שהצבע ירוק, שהוא לא יבש, ללא כתמים ועוד. נבדקים גם פרמטרים הלכתיים וגם פרמטרים איכותיים. ללולבים המשווקים יש מספר דרגות הידור. ביניהם: 'דרי קורה מיוחד' (מהדרין מן המהדרין), 'דרי קורה' (מהדרין) ו'כשר'. רמת ההידור כתובה על השקית. הקפדנו שהאריזה שלנו תהיה שקופה כדי שיהיה אפשר לראות את הלולב היטב מכל הצדדים כאילו הוא לא ארוז". 

הכשרות יכולה להיפגם גם בזמן המכירה. אבנר מסביר: "אדם היה יכול לקנות לולב 'קורה', אבל הלולב היה מקבל מכה וה'קורה' יכלה ליפול. בנוסף, כשאנשים קונים בשוק ובודקים את הלולב תוך כדי משמוש, זה יכול לפגום בלולב. זה מעשה שהוא כעין גזל מהמוכר, כי המוכר קנה לולב 'קורה' אבל עכשיו איננו יכול לעשות כן, כי היא נפלה או נפגמה. כאשר הלולב ארוז, זה לא קורה."

ועכשיו 'לולבי טירת צבי' מדהימים את השוק במבצע  מיוחד לרוכשי לולב ארוז מ'לולבי טירת צבי': כל רוכש לולב מקבל 10% הנחה בקניית פרויקט השו"ת.

הלולבים הארוזים

הלולבים הארוזים צילום: לולבי טירת צבי

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן