5 דרכים לחמוק מתקופת החגים אצל ההורים

בין אם אתם רווקים ובין אם אתם נשואים החגים הקרבים ובאים גורמים ללא מעט זוגות ויחידים לגרד בכל הגוף, בין אם כאלה שלא מתחברים לחג אצל ההורים או כאלה שלא כל כך אוהבים את הצ'אפחות והבדיחות של החם: קבלו את התירוצים הכי טובים להתחמקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/22 16:26 כו באלול התשפב

5 דרכים לחמוק מתקופת החגים אצל ההורים
ראש השנה, צילום: Nati Shohat/Flash90

תקופת החגים המתרגשת ובאה עלינו מביאה איתה אתגר לא פשוט - להתארח. לא לכולם זה קל ולא את כולם באמת שואלים, מסורות שונות קיבעו את המנהג שחגים חוגגים ביחד עם כל המשפחה, ומאז ועד היום המוני המוני יוצאי חלציים מבלים את החגים בקרב ההורים שלהם, או ההורים שלו, או ההורים שלה.

ותמיד זה אותו הדבר. בית עם הורים שמתעקשים לחנך אותך בגילך המופלג, הרבה ילדים, זוגות שמתלחששים, דוד שלא מצא לעצמו סידור והחליט לבוא ולעזור לאבא לנהל את האירוע. הבנתם, זה לא תמיד כיף.

מאז פרצה לפני שנתיים וחצי מגיפת הקורונה, צצה בחיי רבים וטובים הזדמנות שלא תחזור - תירוץ מושלם לחמוק מארוחת חג בבית שהוא לא שלהם, סוף סוף נמצאה הנוסחה לומר "וואי ממש הייתי רוצה לבוא אבל מסוכן, כדאי שנשאר כל אחד בבית שלו" (טריקה מהירה ומעבר מהיר למצב טיסה), אי שם לפני כשנתיים אחרי שרבים מבני עמנו חגגו את החג בגפם ונוכחו לדעת כי "היה חג טוב דווקא בלי כל הרעש והטררם" ומחשבות על כפירה בסדר הישן החלו לעלות במעלה הראש. אולי באמת כדאי שנעשה חגים קצת לבד? 

חשבנו וחפרנו והגענו לכדי מסקנה שראוי ונכון להציע מסגרות אחרות וקצת יותר מעניינות לעשות בהם את החגים הקרובים, אין בהודעה זו כדי לשדל אנשים לנתק את היחסים עם ההורים , אבל נגיד וכבר החלטתם לא לעשות את החג בבית הולדתכם הרי לכם 5 מקומות שכדאי ורצוי לנסות לחגוג בהם את החג.

1. בבית 

כן בבית, אבל זה שלך, לא הבית שנולדת בו, התחתנתם כבר לפני עשור, יש לכם ארבעה ילדים כשהגדולה כבר יודעת בעל פה את כל ה"יהי רצונים" כולל את אלו שמוסיפים בבדיחות הדעת, העלתם על דעתכם את העובדה שיום אחד אתם גם תצטרכו לנהל את הארוחה הזאת בעצמכם? לא חשבתם אולי כדאי באמת לנסות את זה , לארגן ארוחת חג מאפס, עד לפרטי הפרטים ולנהל אותה ביד רמה. אולי זה יגרום לכם להעריך יותר את הבית של ההורים או את עצמכם תלוי איך יצא לכם בסוף.

שולחן חג

שולחן חג בבית. רק אתם | צילום: Mendy Hachtman/ Flash90

2. בבית מלון

נכון, זה גם "להתארח", אבל בואו, איפה אתם יכולים להשוות בין ריב אחיינים על קערת גרגרי רימון מתוקים ושווים, לבית "אדוני יש לך פה קערה עם 6,787 גרגרי רימון, קח כמה שאתה רוצה, אתה וכל המשפחה שלך!", איפה תמצאו שף שיודע אשכרה איך הופכים ראש של דג למשהו שאפשר לאכול ולא מכליל את זה כחלק מהארוחה? אז כן זה קצת מנוכר, ומשפחתיות לא תרגישו שם, אולי עכשיו אתם נזכרים באמא שהייתה מתלחששת עם עצמה תוך קיפול כביסה ש"כאן זה לא בית מלון" שמזל שלא כך היה.

מלון קדמא

מלון. יש כסף? | צילום: Moshe Shai/FLASH90

3. צאו לחו"ל 

לא, לא מדובר על דיל של ארוחות חג מהדרין בבית מלון ביער השחור שמותאם בול לצביון הדתי שלך, אלא ממש ללכת על האקסטרים, צאו מאיזור הנוחות וצאו לחגוג עם תרמילאים בארצות המזרח, המקום שופע ארוחות חג בבתי חב"ד ארוחות שישאירו לכם טעם של "אני עדיין רעב" אבל החוויה הזאת של להיות מוקף בכל מיני אנשים שחיים את החיים ממש אולי ייתן איזה קיק יפה לפני תחילת השנה, זה נכון שתצאו רעבים אבל ככה תוכל להחליט סוך סוף מה עדיף אוכל של אמא או חברים וחופש.

נתב"ג, אפשר להזמין טיסות בלילה

נתב"ג. תסתכלו לעומס בעיניים | צילום: Moshe Shai/FLASH90

4. בשטח

אני יודע שיש כאלה שירימו גבה, מאחר וכאן מדובר בפרוצדורה מארץ הפרוצדורות אך - שכרה בצידה. מזג האוויר בתקופת החגים הוא מהיפים שיודעת הארץ שטופת השמש שלנו, אחרי שבני הנוער האהובים חרשו את הארץ במשך הקיץ, הם משאירים לנו מסלולי טיולים ריקים מאדם, ומזג אוויר שאפשר רק לחלום עליו. בשביל לחגוג בשטח תצטרכו לבחור בין שתי אופציות, או להיות אבו עלי ולצאת לבד לשטח - לא מומלץ ולכן לא נרחיב, או לחפש עוד זוג אנשים כמוכם, שהיו שמחים לשדרג את פתיחת השנה שלהם בחוויה שלא הכירו.

קמפינג יוקרתי

קמפינג יוקרתי. הפתרון שלכם? | צילום: מלונות מטיילים

לחגוג חג בשטח דורש הכנות מרובות שחייבים להספיק אותן טרם כניסת החג. כמו, להתארגן על הסימנים המסורתיים, להתארגן של שולחן שיכיל את כל הסצנה, תאורה, גחלים, אוהלים קרוואן נגרר למי שחי ממש טוב, שופר, וכמובן, לתכנן את מקום השהייה שיהיה במרחק הליכה מבית כנסת. חג בטבע יחזיר אתכם לילדות ובכל פעם שתזכרו שכל יצורי עולם באים למשפט אתם ממש תרגישו אותם מטפסים עליכם אם לא תקפידו לשים אלטוש, בתקווה מרובה שזה ישאיר לכם אפשרות ליהנות משארית הזמן בין התפילות, הארוחות ו'אבא בוא איתי רגע לפיפי' 

5. התנדבות

כן, כולם יודעים שהיית המדריך הכי טוב בסניף, ואת אם רק רצית היית הולכת להיות קומונרית אבל שירות במשרד הביטחון יותר קרץ לך, המשותף לשניכם זה שהרגשתם שתרמתם מספיק, ואין עניין להתנדב עוד בחיים, אז זהו שלא. המוני ישראלים היו שמחים לחגוג את החגים כהלכתו אך לצערם לא כולם אוחזים בכל ההלכות והדינים המורכבים וגם אם כן הם היו שמחים לו דמות דתית תנהל עבורם את האירוע, ברחבי הרשת תוכלו למצוא לא מעט ארגונים שמחפשים זוגות או משפחות שיעקרו לקיבוץ או מושב מרוחק וינהלו ארוחות חג לכאלה שפחות מחוברים, החוויה מספקת ומועילה וגם נותנת תחושה טובה של סנגור טוב ביום הדין, ובוא זו הזדמנות לראות איך ניראה החג אצל משפחות אחרות.

אולי בבסיס | צילום: Michael Giladi/Flash90