ח"כ זבולון כלפה: זקיפות הקומה הלאומית מחייבת אפשרות לעלות להר הבית

"יהודים החפצים לעלות להר ועושים זאת בתיאום עם ההלכה, לא צריכים לחוש כמפירי חוק. הזכויות שלנו על ההר נרמסות ברגל גסה"

חדשות כיפה ח"כ זבולון כלפה 03/08/14 19:26 ז באב התשעד

ח"כ זבולון כלפה: זקיפות הקומה הלאומית מחייבת אפשרות לעלות להר הבית
כיפה, צילום: כיפה

הר הבית עבורי הוא הציר עליו סובבת ההיסטוריה של העם היהודי. משאת הלב של יהודים בכל העולם, במשך אלפי שנים, הייתה לחזור לארץ הזו, להר הזה. בכל תפילה, בימי חול, בשבתות ובמועדים תמיד הזכרנו ועדיין מזכירים- "ותחזינה עניננו בשובך לציון ברחמים". היעד מדויק וברור: בית המקדש וירושלים.

את עמדתי בעניין העלייה להר הבית אני מחלק לשניים, מחד, מהצד ההלכתי, זו שאלה שצריכה להישאל ולהתברר ובוודאי שיש צדדים לכאן ולכאן. מאידך, זקיפות הקומה הלאומית מחייבת שהאפשרות לעלות להר הבית תהיה קיימת. יהודים החפצים לעלות להר ועושים זאת בתיאום עם ההלכה, לא צריכים לחוש כמפירי חוק. הם לא אמורים להרגיש שעליה להר הבית היא פעולה שצריך לקבל עליה הסכמות מאחרים הטוענים לזכות ובעלות על המקום הקדוש.

כאשר המשרד לענייני דתות בראשות עמיתי, סגן השר הרב אלי בן דהן, החל לתקן תקנות שנועדו להסדיר את היכולת של יהודים להתפלל בהר, חשתי סוף סוף מעט מזקיפות הקומה הלאומית שהזכרתי קודם, אחרי עשרות שנים בהן נמנעה מיהודים הזכות להתפלל במקום הקדוש. אבל בינתיים, עד שהתקנות יוסדרו, הזכויות שלנו על ההר נרמסות ברגל גסה (כמו בשכונות נוספות בירושלים, אבל זה כבר נושא לטור אחר).

הבעיה הזו חייבת לבוא על פתרונה. לא יכול להיות שהמצב הקיים, בו יהודים נאלצים להתפלל בהיחבא, או אפילו מתוך קוראן (!)- יימשך. היום ברור לי יותר מתמיד, בעיקר על רקע הדיונים האחרונים בנושא- כי שליטה בהר, משמעותה שליטה במדינת ישראל ובארץ ישראל כולה.

עשרות שנים אנחנו מתפללים במקום המכונה "הכותל", שבויים בתפיסה שזהו המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, אבל העובדה הפשוטה, שרבים אינם מודעים לה כלל- היא שהכותל הוא חלק מהחומה של החצר החיצונית וקודש הקודשים נמצא בכלל במקום אחר. אני מאמין ומקווה כי פעולה בשני הערוצים גם יחד, תביא לשינוי המציאות בעניין הזה, במהרה בימינו אמן.

זבולון כלפה הוא חבר כנסת מהבית היהודי, חבר וועדת הפנים וחבר הוועדה המיוחדת לענייני הר הבית

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן