נוסעים לחזק בשמחת תורה? זכרו שאתם אורחים, לא גואלים ולא מושיעים

כמה עצות לבני הנוער שנוסעים לחזק בעיירות פיתוח: תשמחו, תרקדו, אל תתבישו אבל גם תזכרו שהיו פה לפניכם

חדשות כיפה הרב אבישי מזרחי 20/10/19 08:05 כא בתשרי התשפ

נוסעים לחזק בשמחת תורה? זכרו שאתם אורחים, לא גואלים ולא מושיעים
צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

אתם מתוקים ואידיאליסטים ומוצפים באדרנלין של מתקני עולם ובכל זאת כמה עצות חשובות לפני שאתם נוחתים בעיירת הפיתוח לשמחת תורה.

א. זכרו שאתם אורחים, לא גואלים ולא מושיעים. לא באתם כדי לשמח נדכאים. אנשים כאן חיים סבבה לגמרי, היה שמח לפני שבאתם ויהיה שמח כאן גם אחרי. 
ב. שמחים כאן קצת אחרת מהישיבה התיכונית או מהסניף שלכם בבני עקיבא. אין כאן יותר או פחות, אין תיעדוף לחוויה כזו או אחרת, זה פשוט שונה. תכילו.
ג. לפני שאתם מתפרצים לבית כנסת בשירה סוערת כדאי לתאם מראש מול הגבאים אם זה בכלל מתאים ובאיזה עיתוי. לא כופים הרקדות למרות שיותר משהעגל רוצה לרקוד הפרה רוצה להרקיד. 
ד. אל תיסחפו - כמה מעגלים מקפצצים זה נחמד אך מעבר לכך זה כבר יכול להטריד - בבית כנסת מזרחי טיפוסי השמחה בבשר ויין לא פחות חשובה ממעגלים מיוזעים.
ה. נסו להתאים את השירים למקום, אין ספק שכיף ללמוד שירים חדשים, אך תמצאו את המינון הנכון. 
ו. החלטתם לפצוח בפיוטים מקומיים - נהדר! אך אנא לא בציניות, אל תסלסלו בכח זה לא נשמע טוב...
ז. דורדורנט - שמעתם? בבתי כנסת ספרדיים אפשר להריח מקילומטרים את כמויות האפטר שייב הנדיבות שנודפות מהמתפללים. זה לא מפצה על כמות הזיעה המתנדפת בחלל בית הכנסת עם כניסתכם המבורכת.
ח. ביקשו שתצטרפו לקידוש - אל תייבשו זה חלק מהשמחה, תתפנקו באהבה אך אל תגזימו ... זה רק קידוש לא סעודת חג.
ט. אל תשכחו שאתם אורחים לרגע. מגיחים והולכים. נסו להעצים את הנוער המקומי, פרגנו להם, תנו להם קטעי סולו, תאפשרו להם להתבלט, זו תהיה תרומה חשובה ומשמעותית הרבה יותר מעוד איזה ריקוד חדש או שיר שבא לכם עליו...
י. ואחרי כל זה ממש כיף שבאתם. זו הזדמנות טובה להפגיש את תושבי המקום עם פיסת חיים רוגשת ומלאת תשוקה ואמונה ולהט קדוש ונוטף תום. טוב איתכם ונעים במחיצתכם, השמחה שלכם מדבקת, ממגנטת ומעירה. אל תפסיקו לשיר.