אחדות עם ישראל בחגי תשרי

מה כל כך מיוחד בארבעת המינים שמעוררים שמחה גדולה באנשים? מה הרעיון שעומד מאחורי הסוכה? ומה הקשר לצה"ל? רב חטיבת השומרון, סרן חביב תורג'מן מסביר

חדשות כיפה סרן חביב תורג׳מן 09/10/20 13:33 כא בתשרי התשפא

אחדות עם ישראל בחגי תשרי
סרן הרב חביב תורג'מן, צילום: דו"צ

לפני כשנה חילקתי במוצבים בגזרת השומרון ארבעת המינים לחיילים. באחד המוצבים ראה אותי חייל אחד כשבידי כמה סטים של ארבעת המינים. החייל התחיל לשיר ולרקוד "ארבעת המינים, ארבעת המינים..." התפעלתי מאד מהשמחה ההתרגשות והצהלה שהיו על פניו למראה ארבעת המינים. 

מה יש בארבעת המינים שכל כך גורם לנו להתרגש מחדש בכל שנה ? 
אותה השאלה נכונה גם לגבי הסוכה - הכיף והשמחה שיש רק מעצם הישיבה בסוכה היא מיוחדת מאד, משהו שאין בכל חג אחר!

ה"שפת אמת" מלמד אותנו בשם הזוהר, שאחד מתפקידי הסוכה זה הגנה. 
אחרי הזכויות שעם ישראל צבר, ואחרי שנטהר בימים הנוראים, ישנם כוחות שליליים המקנאים בעם ישראל. כנגד זה יש לנו את הסוכה. הסוכה היא המגן שלנו, והיא מסוככת על עם ישראל ומגינה מפני אותם כוחות.

ועוד תפקיד יש לסוכה - הסוכה מאחדת אותנו. היא מכנסת אותנו, מלשון "חג האסיף". כתוב שעם ישראל כולו ראויים לשבת בסוכה אחת באהבה ואחדות. וזו בעצם הסיבה לשמחה הגדולה שיש לנו בסוכות. שמחה על כך שאנחנו עם אחד, עם מיוחד, שמחה על כך שאף אויב, שטן או מקטרג לא יכול לנו מאז נהיינו לעם.

אותה האחדות קיימת גם בארבעת המינים. כל מין מארבעת המינים מסמל חלק מעם ישראל. 
על מנת לקיים את מצוות ארבעת המינים אנו זקוקים לכל הארבעה יחדיו. כך גם עם ישראל זקוק לכל חלקי החברה אי אפשר לוותר על אף חלק מהעם. 

בצה"ל אנו חווים את האחדות הזו יום יום שעה שעה. חיילים מכל גווני האוכלוסייה משרתים יחדיו למען עם ישראל. 

מי ייתן שאור האחדות המיוחד שחג זה מאיר לנו ימשיך להעצים את אחוות האחדות הקיימת בצבא למען מדינת ישראל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן