הנחיות פיקוד העורף לחוגגים וללומדים בחג השבועות

פיקוד העורף פרסם הנחיות לקראת חג שבועות, וממליץ להפעיל את אפליקציית פיקוד העורף לפני החג ולשנות את ההגדרות להתראה רק במקום בו אתם נמצאים. "חוששים מאסון בגלל התכנסויות תיקון ליל שבועות". בגבעת שמואל הכריזו על ביטול כלל אירועי החג

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/21 13:11 ה בסיון התשפא

הנחיות פיקוד העורף לחוגגים וללומדים בחג השבועות
לימוד תורה. ארכיון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

פיקוד העורף פרסם היום (א') הנחיות לקראת חג שבועות ולקראת לילה של לימוד תורה במצב הביטחוני הלא פשוט בימים אלה במדינת ישראל. בגבעת שמואל הכריזו על ביטול כלל אירועי החג בעיר, כולל סדרי הלימוד ותיקוני ליל שבועות שתוכננו בבתי הכנסת בעיר.

תפילות החג בגבעת שמואל תתקיימנה רק בבתי הכנסת בהם קיים מרחב מוגן, וכמות המתפללים תותר רק בהתאם לקיבולת המרחב המוגן. אם לממ"ד יכולים להיכנס 25 איש, תותר התפילה בבית כנסת זה ל- 25 אנשים בלבד ובתנאי שכולם יכולים להיכנס למרחב המוגן תוך 90 שניות מרגע הישמע האזעקה.

הנחיות פיקוד העורף לחוגגים וללומדים בשבועות

- לפני כניסת החג מומלץ להפעיל את אפליקציית פיקוד העורף ולשנות את הגדרות כך שתהיה התראה רק במקום שבו אתם נמצאים.
- לפני היציאה לבית הכנסת יש לוודא שיש מרחב מוגן במקום בו מתפללים.
- אם אתם מארחים או מתארחים, בדקו מה אזור ההתראה וכמה זמן יש לכם להיכנס למרחב המוגן מרגע ההתראה.

מדרום לנתניה כולל כל ישובי המרכז, השרון והשפלה, יש מגבלת התקהלות של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה (תחת תקרת בטון). ההנחיה הזו קיימת גם בבתי הכנסת ובתי המדרש ואין הבדל בין תפילה לבין תיקון ליל שבועות. מקו נתניה וצפונה, כולל ירושלים ויו"ש תקפות כל המגבלות של משרד הבריאות בשל הקורונה.

רס"ן במיל', יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף לציבור הדתי אמר היום: "אנחנו חוששים מאסון בגלל התכנסויות תיקון ליל שבועות - לכן חשוב גם להסביר לילדים כי בניגוד לשנה רגילה בה הם הולכים מהבית לבית הכנסת גם באמצע הלילה, השנה יש סכנה מיוחדת ולכן רצוי שילדים קטנים לא ילכו לבדם. חשוב גם להסביר להם כי אם יש אזעקה בדרך לבית הכנסת או לבית ונמצאים בשטח בנוי, יש להיכנס למבנה קרוב, לעלות בחדר המדרגות קומה אחת ולהמתין 10 דקות".

"מי שנמצאים בשטח פתוח, או אם האזעקה נגמרה לפני שהספקתם להגיע למבנה, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לפני ההגעה לבית הכנסת, יש להכיר את המרחב המוגן ולוודא שהגישה אלא פנויה". 

הנחיות לנוסעים לקראת החג ברכב פרטי ובתחבורה הציבורית

במידה ויש התרעה בזמן נסיעה ברכב בכביש בין עירוני, חשוב להקפיד לצאת מהרכב, מכיוון שההישארות בתוכו מסכנת את חייכם. במידה ואין מבנה סמוך אליו ניתן להיכנס, יש להתרחק מהרכב אל מעבר לשולי הכביש ולשכב על הקרקע חשוב. לזכור, בעת פגיעת רקטה בקרקע, הדף הפיצוץ מסכן את היושבים או עומדים בפגיעה של רסיסים.

באוטובוס בינעירוני הנהג יעצור בצד הדרך, יפתח את הדלתות ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות, ולהגן על הראש באמצעות הידיים. ברכבת - הנהג יאט את הרכבת ל-30 קמ"ש למשך 10 דקות. על הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות.

מה עושים אם יש אזעקה כשנמצאים בבית הכנסת ואין מספיק מקום במרחב המוגן?
"חשוב לזכור כי הוראות פיקוד העורף מצילות חיים. לכן מי שנמצאים ליד המרחב המוגן צריכים להיכנס אליו. חובה לזכור כי מתחילת המערכה נפגעו יותר מ-160 איש שבמהלך הניסיון למהר למרחב המוגן, נפלו, נפצעו, ובשני מקרים קשישות שנחבלו גם נפטרו כתוצאה מהפגיעה".

"למי שאין מקום במרחב המוגן לכל המתפללים – יש להתרחק ככל האפשר מחלונות, לשכב על הקרקע, לכסות את הראש בעזרת הידיים ולהמתין 10 דקות. רק לאחר מכן אפשר להמשיך בתפילה או בלימוד.
"יש להסביר לילדים כי אם הייתה נפילה באזור שלכם, אסור להגיע למקום כדי לצפות באירוע".