מי אמר מצה ולא קיבל?

תורם יהודי מאוסטרליה החליט להעניק למעלה מ- 45 אלף חבילות מצות ויין לחג הפסח בעבור יהודים הנמצאים במקומות נידחים בעולם ואינם נגישים לקניית אוכל כשר . מדינות כמו אזרבייג'ן, וייטנאם, הודו , קמבודיה סרי לנקה ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/21 12:17 יב בניסן התשפא

מי אמר מצה ולא קיבל?
צילום: הסוכנות היהודית

זו השנה השנייה, שמשפחת ורדיגר ממלבורן, אוסטרליה, החליטה בחג הפסח לחלק משלוחי מצות ויין ליהודים שנמצאים במקומות נידחים בעולם ואין להם בהכרח גישה למאכלים כשרים בחג הפסח. בין המדינות אליהן יגיעו אחד מ-45,000 המשלוחים המיוחדים: הודו, סין, סרי לנקה, וייטנאם, אזרבייג'ן ועוד. חלוקת המשלוחים תתבצע בשיתוף של הסוכנות היהודית , חב"ד והרב לזר.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג אמר ברך על התרומה: "בזמן שפה במדינת ישראל נערכים לאחר שנה שלמה של סגרים והגבלות לחגוג את חג הפסח הקרוב ביחד עם המשפחה והחברים, קהילות יהודיות רבות רחבי העולם יחגגו גם בשנה זו את חג החירות במתכונת משפחתית מצומצמת ובסגר נוקשה. נתפלל כי בשנה זו נראה שינוי בכל הקהילות שישובו לשגרת חיים. אני מברך את כל מי שתרם ופעל להוציא לפועל גם בשנה זו את המבצע המורכב לשינוע והפצה של מצות ובקבוקי יין לקהילות ברחבי העולם. מבצע של ערבות הדדית".

נחמה, ממשפחת וורדיגר אמרה כי "זוהי מצווה גדולה עבורנו להעניק לקהילות היהודיות ברחבי העולם את האפשרות לחגוג את החג כמו כל יהודי . בחרנו לתת את היין והמצות שמסמלים את החג כדי שחלילה לא ייחסר לאף אחד בבית, בליל הסדר. אנחנו אומנם גרים רחוק מישראל – אבל מדינת ישראל בפרט והיהודים בתפוצות בעולם קרובים לליבנו ואנו שמחים וגאים לסייע ככל יכולתנו".

צילום: הסוכנות היהודית

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן