איך לעצב נכון את שולחן החג?

שולחן חג חגיגי, צבעוני, מעניין ומעוצב הפך לחלק בלתי נפרד מערב החג, ההכנות של עריכת שולחן החג לעיתים דורשים מאיתנו לא פחות השקעה של זמן ומחשבה מהתפריט. אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להשיג תוצאה ססגונית בהשקעה מינימאלית.

חדשות כיפה רויטל אסטרייכר 22/03/18 15:00 ו בניסן התשעח

איך לעצב נכון את שולחן החג?
שולחן חג, צילום: shutterstock

השנה, המפה מככבת בשולחן החג והינה אלמנט מרכז ביותר, שהרי בחירה נבונה של מפה תגרום לשולחן החג להיראות עשיר והדור בשילוב כלים שונים. כמו כן,  לצד המפות הלבנות הקלאסיות ניתן למצוא השנה גם מגוון עשיר של מפות איכותיות, בגווני חאקי- חול וירוקים למיניהם כמו ירוק סלדין ועד ירוק דשא המשתלבים נהדר עם גווני הוורוד וצבעי הפסטל המאוד טרנדיים, המהווים תפאורה מושלמת לשולחן חג אביבי, הדור ושיקי.

בנוסף, בגזרת כלי ההגשה נדמה כי הזכוכית כאן כדי להישאר,  וגם השנה הטרנד מחדש עצמו עם צלחות אוכל מעוטרות ועדינות וכלים ענקיים בטכניקות צביעה לא שגרתיות בגווני ירוק- טורקיז המדמים ים ובשילוב מוצלח של זהב, דבש וברונזה המסמלים את קורטוב החגיגיות.

בהמשך לזאת נראה כי נגיעות הצבע יכולות לבוא כאלמנט מרכזי יחיד בשולחן החג כמו למשל, קערת זכוכית ענקית יחידה בגווני או ככמה אלמנטים רבים, כמו למשל מגוון קערות הגשה בצבעי אדמה ובסטייל טבעי וכפרי בשילוב גוונים וורודים מעניינים אשר שוברים את מוסכמות 'כלי החרס' ויוצרים מעניין ולא שגרתי לשולחן החג.  

המשביר לצרכן 2018


צילום: יח"צ

 

שולחן חג חגיגי, צבעוני, מעניין ומעוצב הפך לחלק בלתי נפרד מערב החג, ההכנות של עריכת שולחן החג לעיתים דורשים מאיתנו לא פחות השקעה של זמן ומחשבה מהתפריט. צוות מומחי הבית של המשביר לצרכן משתפים בכמה טיפים בכדי להשיג תוצאה ססגונית בהשקעה מינימאלית.

אז איך מעצבים שולחן לארוחה חגיגית מבלי להיכנס להשקעה כספית מטורפת? ובכן, ברגע שהחלטתם לוותר על הצבע הלבן הסולידי והמקובל תוכלו להשתעשע ברעיונות מקוריים בעיצוב השולחן ניתן לשלב בין מספר סטים בשיטת "מיקס אנד מאץ'", שילוב של כלים צבעונים שונים עם כלי יותר סולידיים. וזאת תוך כדי שמירה על אסתטיקה והרמוניה.

שדרגו את שולחן החג בעזרת כלי הגשה, פרחים, נרות, טקסטיל מעניין ואביזרים דקורטיביים הניתנים לרכישה או להכנה.

הכי חשוב: היצמדו לשפה העיצובית שבחרתם ותיהנו מכל התהליך.

נרות ופרחים תמיד מוסיפים לאווירה חגיגית. פרחים תורמים לאווירה החגיגית  ורדים בגוונים בהירים פסטליים מעניקים תחושה אלגנטית, פרחי שדה יעניקו תחושה אביבית ורעננה, פרחים בצבעי כהים כמו סגול או אדום ישדרו תחושה דרמתית.

עיטורים ברוח החג. ניתן לעטר את השולחן עם אלמנטים חגיגיים  ויפים במרכז השולחן הוסיפו לשולחן משהו קטן מכם. ברכה אישית ליד כל צלחת, פרח קטן קשור בסרט,סוכריות בתוך שקית אורגנזה ועוד. השקיעו קצת, זה ישתלם. שלבו את הילדים בהכנה כך שהם ירגישו שהם לוקחים חלק בהכנות.

המשביר לצרכן 2018

המשביר לצרכן 2018צילום: יח"צ

 

לנו יש נטייה לרוץ לקנות כלים בכל חג, על מנת להתאים כלים חדשים למה שקיים אצלכם בבית, בדקו מה יש לכם. כאמור ניתן לשלב מגוון כלים שונים בצורת, עיצובם וצבעוניותם כדי להשיג תוצאה צבעונית, כיפית ומרשימה.

אנו ממליצים להשקיע בסט כלים בסיסי (או אפילו שניים) ל12- סועדים,  שכולל צלחת מנה ראשונה, עיקרית ומרקייה. בחירת סט כזה תאפשר לכם ליהנות ממנו שנים רבות.

לאלה שמארחים בפעם הראשונה, אנו מצעים לרכוש סט נייטרלי, בגווני לבן/שמנות אליו תוכלו לצרף כלי הגשה צבעוניים וססגוניים

הימנעו מיצירת מראה של עומס על השולחן-  אל תניחו עליו דברים שאינם נחוצים עד לתחילתה של הארוחה (קעריות סלטים, בקבוקי שתייה ועוד ).

 

והכי חשוב תהנו! החג נועד לכיף, שמחה וחוויות! חג שמח!

 

 

 

הכותבת - רוויטל אסטרייכר, המעצבת הראשית ברשת המשביר לצרכן.