פעילויות פורים ברחבי הארץ לילדים ולמבוגרים

לאן אתם יוצאים עם הילדים השבוע? רשימת המקומות הבאה לא תשאיר לכם רגע דל. סעו ותיהנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/20 14:22 יג באדר התשפ

פעילויות פורים ברחבי הארץ לילדים ולמבוגרים
צילום: shutterstock

צפון


כרמל

משחקים, צלליות ועששיות במגידו – מיוחד לפורים!

תל מגידו הופך לבמת ענק ולזירה של שלל סיפורים, משחקים, ריגושים ותפניות בעלילה. הילדים (וגם המבוגרים) ילמדו דרך משחקים והתנסויות כיצד נוצר תל ואיזו חשיבות נודעה לשער העיר בעת העתיקה. נסייר בארמונות, במקדשים ובחומות אדירות, נצפה בצלליות, נשמע על הקשר המפתיע בין מגידו לשלמה המלך, ואולי גם נפגוש את בן דמותו של ארכיאולוג נודע שניצח על מלאכת החפירה בתל מגידו. נסיים בשתיית תה חם למרגלות התל.

עלות: 50 ₪ למשתתף, 25 ₪ למנויי מטמון. בהרשמה ותשלום בטלפון *3639

היכן: גן לאומי תל מגידו

מתי: רביעי 11.3

 

גליל תחתון

"משתה ושמחה בגן לאומי בית אלפא"

בואו לחגוג איתנו שלושה ימים בפורים. לכבוד החג תתקיים באתר פעילויות מגוונות למשפחות, משחקי גלגל המזלות וסדנאות מפסיפסים מסמלי החג. תוכלו גם לצפות בסרט המספר את סיפורה הייחודי של יצירת פסיפס גלגל המזלות בבית הכנסת העתיק ושל החיים בכפר התלמודי. רצפת הפסיפס ייחודית, והיא מן השלמות שנמצאו בארץ ישראל.

היכן: גן לאומי בית אלפא

מתי: שני עד רביעי 9-11.3, בשעות 14:00-10:00 

עלות: דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

 

"מצלמים ארבל" תמונה בארבל שווה אלף מילים – והשנה אפשר גם בנייד

תחרות הצילום המסורתית בגן לאומי ושמורת טבע ארבל. התחרות מיועדת לכל מי שיש לו מצלמה מרשימה או נייד מכובד והוא אוהב טבע, מורשת וארכיאולוגיה. מה חשוב להנציח בתמונה: טבע, חי צומח או דומם, חוויות, רגעים מטיול או רגעים מיוחדים הקשורים בארבל.

את התמונות יש להעלות לעמוד הפייסבוק של גן לאומי ושמורת טבע ארבל. לזוכים בתחרות יחולקו פרסים וחלק מהתמונות יוצגו באתר ובשמורה. ניתן להיכנס לתקנון התחרות בדף של גן לאומי ושמורת טבע ארבל באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.

היכן: גן לאומי ושמורת טבע ארבל

מתי: במשך כל השבוע ובשעות פעילות האתר בחודש מרץ

עלות: דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

מצוק הארבל

מצוק הארבלצילום: יעקב נאומי - פלאש 90

 

גליל עליון

סיורי עששיות בגן לאומי מבצר יחיעם 

דמיינו שפרידריך הצלבני וד'אהר אל-עומר הבדווי האגדי פוגשים את גיבורי שיירת יחיעם. בגן לאומי יחיעם זה אפשרי. אתם מוזמנים לסיור לילי לאור עששיות, ובו תשמעו את סיפורם של הגיבורים ההיסטוריים ותחזו בנוף הקסום של חיפה ועמק עכו המוארים.

עלות: 50 ₪ למשתתף 40 ₪ למנויי מטמון

היכן: גן לאומי מבצר יחיעם    

מתי: חמישי ושישי 12-13.3, שישי עד שני 10-13.4, חמישי 16.4                                                                              

בהרשמה מראש ותשלום בטלפון 04-8276600.


 

מרכז

בעקבות סיפורי התנ"ך בין השפלה להר 

"ויאספו פלשתים את מחניהם למלחמה, ויאספו שכה אשר ליהודה ויחנו בין שוכה ובין עזקה באפס דמים ושאול ואיש ישראל נאספו ויחנו בעמק האלה" (שמואל א, י"ז, א-ב). נתחיל בביקור בחורבת קיאפה. נחנה למרגלותיה ונטפס לראשה. החורבה, שנחשפה לפני כמה שנים, מזוהה עם תקופת המלך דוד וממצאיה הייחודיים שופכים אור על החיים בתקופה זו.

מכאן נצפה על עמק האלה – זירת הקרבות בין דוד לגולית – ועל שוכה ועזקה המוזכרות בתיאור זירת הקרב. נשמע מדוע היישוב המקראי מכונה גם שעריים וכיצד הסיקו החוקרים שזוהי עיר מתקופת המלך דוד, ועל ממצאים ייחודיים כגון כתובת עברית קדומה שנכתבה על חרס. משם נמשיך בנסיעה לתל שוכה. התל משקיף על האזור שבו התארגנו כוחות הפלשתים לקרב נגד צבא שאול. ובונוס: בעונה זו צפויה פריחה יפה של תורמוסים.

עלות: 40 ₪ למשתתף, 25 ₪ למנויי מטמון

היכן: תל שוכה וחורבת קיאפה

מתי: שישי 13.3. להרשמה ותשלום מראש התקשרו 3639*

 

סיור למשפחות לאורך חוף הים ובמרכז להצלת צבי ים במכמורת

סיור בחוף הים להיכרות עם עולמם המופלא של  צבי הים בישראל ועם הקשיים שעימם הם מתמודדים. בפעילות חווייתית ומעשירה נגלה שגם בידינו הכוח לשמור על בית הגידול הייחודי שלאורך חופי הים בישראל.

מהחוף נמשיך לביקור במרכז הארצי להצלת צבי ים ושם נראה את צבי הים המטופלים במקום ונשמע את סיפורם. הסיור מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 6.

עלות: 40 ₪ למשתתף, 25 ₪ למנויי מטמון

היכן: המרכז הארצי להצלת צבי ים

מתי: רביעי 11.3, יום שישי 3.4. להרשמה ותשלום מראש התקשרו 3639*

 

 

צב קריאה לצבי הים 

בואו להכיר את המרכז הארצי להצלת צבי- ים, בו מטפלים אנשי רשות הטבע והגנים ומתנדבים בצבי- ים פצועים וחולים. במרכז ההצלה, הסמוך למכמורת שבעמק חפר, ניתן לשמוע את סיפורם, להבין את הסיבות להיותם בסכנת הכחדה בעולם והמאמצים הנעשים בישראל למנוע זאת, וכיצד אנו, ילדים ומבוגרים, יכולים לעזור להם בקלות. מיועד לגילאי 6 ומעלה.

עלות: 30 ₪ למשתתף, 25 ₪ למנויי מטמון

היכן: המרכז הארצי להצלת צבי ים

מתי: שלישי 10.3, שישי 13.3, שלישי 7.4, שישי 10.4, שלישי 14.4. סיור מותאם גם  ללקויי שמיעה בשישי 13.3. בהרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*

מכמורת

מכמורתצילום: shutterstock


 

ירושלים

מגדל דוד

המלך של מגדל דוד חלה במחלת ה"עצבת", והוא מחפש ליצנים וליצניות שיעברו את מסלול המהיר להכשרת ליצני חצר, יצליחו להצחיק אותו ולרפא אותו מהמחלה. מוזיאון מגדל דוד מזמין אתכם בפורים לפעילות קלילה ומהנה. 

המועמדים יפגשו את ליצני הממלכה, אשר יסתובבו ויציגו לראווה את יכולותיהם באמנות הליצנות, ויעברו מסלול להכשרת הליצן בשלל תחנות וסדנאות: סדנת ליצנות, סדנת להכנת כדורי ג'אגלינג, סדנה להכנת מסכה לפנים, תחנת איפור ועוד. וכדי להפוך לליצנים של ממש, אפילו יצפו במופע קצר של קומדיה דל'ארטה בו יציג הצמד סקפינו, שחקני הקומדיה דל'ארטה במיטבה. בסוף הפעילות יוכלו המתמודדים לקבל מהמלך את התואר הנכסף ויהפכו באופן רשמי לליצני החצר שלו.

מתי: ימים שלישי ורביעי, 11-10 במרץ 2020, בין השעות: 16.00-10.00 

עלות: 35 ₪ (יש גם כרטיס משפחתי ב-150 ₪, כולל עד חמישה משתתפים). מתאים לילדים בני 10-5.

 

מוזיאון ידידי ישראל

מוזיאון ידידי ישראל מזמין את הקהל הרחב להגיע, להתחפש ולהשתתף בשלל פעילויות ברוח החג. המבקרים יחשפו למסע מרתק אחורה בזמן, לסיפורים מרגשים על ידידי ישראל לדורותיהם, ולקשר המתחזק לאורך השנים בין עמים שונים ויהודים מסביב לעולם.

 בחג פורים, יום רביעי 11.3, בין השעות 10:00-15:00, יקיים מוזיאון ידידי ישראל הפנינג פורימי לכל המשפחה. במסגרת ההפנינג, מדריכי המוזיאון יהיו מחופשים ויובילו סיור פורימי וחגיגי, בנוסף יהיו שחקנים שיגלמו דמויות שהמוזיאון מציג את סיפורן, עמדת איפור, עמדת בלונים ועוד הפעלות אינטראקטיביות לילדים.

עלות: בין התאריכים 10-11.3 המוזיאון מציע מבצע לכל המשפחה – שני מבוגרים + שלושה ילדים במחיר 100 ₪. 

כתובת: יוסף ריבלין 20 ירושלים (צמוד לכיכר החתולות).

שעות פעילות: בימי חול בשעות: 9:30-20:45, בימי שישי בין השעות 9:30-14:00 

 

 

יהודה ושומרון


מדריך "קולי" בהורדיון, גריזים, קומראן והשומרוני הטוב

צאו לטייל עם המדריך הקולי שלוקח אתכם למסע חווייתי תרבותי ומעבר לזמן.
מערכת ההדרכה הקולית החדשה שלנו, תיקח אתכם אל נקודות הזמן ונצלול ביחד בהנאה אל העבר.

היכן: באתרים: השומרוני הטוב, קומראן, הרודיון

מתי: במשך כל השבוע ובשעות פעילות האתר בחודשים מרץ ואפריל

עלות: בהרודיון וגריזים - בתשלום סמלי בלבד של 10 ש"ח ונוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.  בקומראן ושומרוני - ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון. 


 

הנביא של כולם בנבי סמואל

קהילת מתנדבי נבי סמואל של רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לסיור ללא תשלום באתר.
סיור מרתק בגן לאומי שמואל הנביא (נבי סמואל) בעקבות אמונות ומסורות, כובשים וסיפורי קרבות. נעלה לתצפית הגג המרהיבה הצופה על ירושלים והסביבה, נציץ בגן הארכיאולוגי, נבקר במחצבה הקדומה, נחצה את גן המקלט לצמחים מוגנים ונרד למעיין חנה. 

עוד באתר: ניתן להזמין סיורים ללא תשלום בהדרכת מתנדבים בתיאום מראש ובימים א-ה בלבד
להזמנת סיורים באתר או סיורי חלאקה יש לתאם במרכז חינוך והסברה שומרון: 09-9539222

היכן: פארק (גן לאומי) נבי סמואל

מתי: ימי רביעי וחמישי בחודשים מרץ ואפריל, חוץ מ 11.3, 8-9.4, 15-16.4, 29.4, בשעה 14:00

עלות: ללא תשלום.

 

מתחדשים בגריזים

סיור באתר הר גריזים המתחדש, עם מתנדבי אתר הר גריזים בין ברכה לקללה, שכבות הזמן ונופי בראשית. במהלך הסיור נשמע על עולמם של השומרונים שגרים בשכונה הסמוכה, נציץ לבתי המגורים מהתקופה ההלניסטית. נאתר את שרידי בית המקדש השומרוני וננסה לזהות את קבר יוסף ממרפסת העץ הצופה מהאתר לעיר שכם המונחת ככף היד למרגלות ההר.

חדש באתר – סרט בחדר ההקרנה שבמבואת המבקרים. מיצגים של האתר ממעוף ציפור ותמונות נדירות של העדה השומרונית מראשית המאה ה- 20  ודף פעילות לכל המשפחה – משחק המשלב חידות משימות חוויה ואתגר להורים ולילדים.

היכן: אתר הר גריזים

מתי: כל יום שישי בחודשים מרץ ואפריל חוץ מ 10.4, בשעה 10:00

עלות: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

 

עולים לתל חברון

סיור מרתק בחברון הקדומה, בירתו הראשונה של רועה הצאן דוד, צעיר בניו של ישי מבית לחם, שבה הוכתר ועליה מלך כ- 7 שנים עד לכיבוש ירושלים והכתרתה כבירת ממלכת יהודה. במהלך הסיור באתר בין עצי הזית העתיקים הפזורים באתר ניתן לראות את שרידי "חומות הענקים" כפי שתיאורם המרגלים בסיפור המקראי. 

בקרבת המקום נפגוש גם מקוואות מהגדולים שנמצאו בארץ גתות בית ייצור לכלי חרס מבני מגורים. מזמינים אתכם להצטרף לחוויה מרתקת במקום בו הכול החל. בנוסף: ניתן לשלב בסיור שבתל גם עליה לציון קבר ישי ורות, לערוך ביקור גם מערת המכפלה ובמיצג "לגעת בנצח" שבמרכז המבקרים שבבית הדסה (המיצג בתשלום). הסיורים יצאו בכל שעה עגולה.

היכן: תל חברון (תל רומיידה(

מתי: כל יום חמישי בחודשים מרץ ואפריל, בשעות 10:00 – 14:00 (כל שעה עגולה)
        כל יום שישי בחודשים מרץ ואפריל, בשעות 10:00 – 13:00 (כל שעה עגולה)

עלות: ללא תשלום.

מערת המכפילה

מערת המכפילהצילום: Gershon Elinson/FLASH90

 

 

מטיילים ומשתכשכים בעינות צוקים 

לכבוד תחילת עונת הרחצה בשמורה אנו שמחים להודיע על פתיחת הבריכה הגדולה. בשמורה יש פינות צל, שולחנות פיקניק ובריכות לשכשוך במים, ואתם מוזמנים גם לסיור בין מעיינות וצמחייה עשירה. בסיור נפגוש את הנמלה האורגת ואת ברקנית האשל, שחיות על שפת האגם הנמוך בעולם ומתמודדות עם נסיגתו.

היכן: שמורת טבע עינות צוקים

מתי: כל יום שישי בחודשים מרץ ואפריל, בשעות 10:00, 12:00 , 14:00. בימים שישי וראשון יצאו גם סיורים באנגלית בשעות 11:00, 13:00. בכל יום שישי יצא גם סיור בערבית בשעות 11:00, 13:00.

עלות: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

 

 

דרום

בעקבות חותם נחש הנחושת הקדוש בתל באר שבע

חוליית שודדי עתיקות גנבה ממצא נדיר – חותם נחש הנחושת הקדוש. בכיסו של אחד השודדים נמצאה מפת האתר ועליה סימנים משונים. הזמן קצר ועד כה מאמצי המשטרה לפענח את המפה ולאתר את החותם לא נשאו פרי. אם תצליחו אתם לפענח את כל הרמזים, תוכלו לפצח את קוד ההצפנה ולהציל את הממצא.

מחיר ערכת השתתפות במשחק: 20 ₪ למשפחה. יש להצטייד במכשיר סלולר חכם.

היכן: גן לאומי תל באר שבע

מתי: כל יום בחודשים מרץ ואפריל, בשעות 10:00 – 15:00

עלות: בתשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.


 

משקיעה לזריחה – מופע רב חושי חדש המוקרן על הר המצדה

החיזיון האורקולי החדש במצדה הוא מופע מרהיב אשר מוקרן על גבי הר המצדה בשילוב הקרנות ענק בטכנולוגית VIDEO MAPPING, תאורה מתקדמת ופסקול ייחודי שהולחן על ידי שלמה גרוניך. מומלץ  להגיע לפחות שעה לפני ההקרנה, כשעל רקע שקיעה ודמדומים תוכלו ליהנות מחוויה מקדימה של מתחמים שונים המאירים זוויות נוספות מסיפורו של ההר. אורך המופע כ- 45 דקות. 

מומלץ להגיע ב18:30 ולהתרשם גם ממופע מקדים הכולל סרט על החפירות ההיסטוריות במצדה, קולנים עם מידע בנוגע להורדוס ועוד.

היכן: חניון לילה מצדה מערב

מתי: ימי שלישי וחמישי בחודשים מרץ אפריל, בשעה 19:30
ראשון עד שני 12-13.4, בשעה 20:30, מומלץ להגיע ב19:30

עלות: : מבוגר – 50 ₪ , ילד – 40 ₪
הנחות ללנים בחניון הלילה, למנויי מטמון ולקבוצות מעל 30 איש.

מומלץ לבצע הזמנה ולהבטיח מקום במופע הרצוי.

מצדה. ארועים בדרום

מצדה. ארועים בדרוםצילום: רשות הטבע והגנים

 

מחפשים ת'פסמון בחי רמון 

חוויה חדשה לכל המשפחה בחי רמון, בואו לגלות וללמוד תוך כדי משחק אינטראקטיבי באמצעות אפליקציה ייעודית בסמארטפון שלכם. משחק משימות חווייתי לכל המשפחה, שייקח אתכם אל עולמם המיוחד של בעלי החיים והצמחים במדבר. יש משחקים ברמות שונות, שאלו את העובדים במקום.

היכן: חי רמון ליד מרכז המבקרים מכתש רמון

מתי: כל יום בחודשים מרץ ואפריל, בשעות 10:00-15:00

עלות: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

 

המדריך לטבע על פי פרגסון – התערוכה הנודדת הגיעה לחי רמון 

לכבודו של האמן וולטר פרגסון, מוצבת בחי רמון תערוכת חוצות ייחודית, הכוללת העתקים מציוריו ומזמנת הצצה לעולמו של האומן וליצירותיו -  אוצר טבע נדיר של ציור מדויק המשלב אומנות ומדע.
וולטר פרגסון היה אמן שהקדיש את חייו לציור ריאליסטי של עולם החי,  במקרים רבים עולם הולך ונעלם. לתפיסתו, על מנת לצייר את בעל החיים הכרחי להכיר את אורחות חייו, את התנהגותו ואת האנטומיה שלו.

בזכות כישוריו עבד במחלקה לזואולוגיה של אוניברסיטת תל אביב, כשהוא מאייר מגוון בעלי חיים ומסייע לחוקרי המחלקה להציג את ממצאיהם באמצעות איורים מדעיים מדויקים וברורים.
אתם מוזמנים להתרשם מיצירותיו המופלאות של האמן.

היכן: חי רמון במצפה רמון

מתי: כל יום בחודשים מרץ ואפריל, בשעות 08:00 – 16:00

עלות: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון. 


 

בחשיפה ארוכה

תערוכת צילומי שמי לילה שצילמו צלמים מקומיים. מאז הוכרז מכתש רמון שמורת אור כוכבים בין-לאומית באוגוסט 2017 הפך האזור למוקד עלייה לרגל לצלמים חובבים ומקצועיים, שבאים לצלם את הפלא השמימי. עכשיו יש לקהל הרחב אפשרות להיחשף לתופעה גם ביום.

היכן: מרכז המבקרים מכתש רמון
מתי: מידי יום בחודשים מרץ ואפריל, בשעות 15:00-10:00
עלות: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.