תחפושות זה ענין שבשגרה - מיומנו של חוקר פרטי

אתם חושבים שהתחפושות שלכם מקוריות? חוקר פרטי מבלה חלק מזמנו בתחפושות, אלו ההצעות שלו עבורכם

חדשות כיפה אבי ספיר 09/03/20 13:07 יג באדר התשפ

תחפושות זה ענין שבשגרה - מיומנו של חוקר פרטי
חוקר פרטי, צילום: shutterstock

תחפושות הן עניין שבשגרה עבור חוקר פרטי. הן לא תמיד נוצצות ובולטות, ובמקרים רבים הן אמורות דוקא למשוך כמה שפחות תשומת לב. לכבוד פורים, אספתי עבורכם לקט של כמה תחפושות נבחרות שזימן לנו המקצוע.

פועל ניקיון
פשוט קלאסי. רובנו לא מקדישים תשומת לב רבה ל"אנשים השקופים" שנמצאים סביבנו. פועל ניקיון, מאבטח בכניסה לקניון או נהג אוטובוס משתלבים בדרך כלל בנוף בצורה טבעית. זה בדיוק היתרון שלהם עבורנו. במקומות שבהם יש קושי "לרחרח" מבלי למשוך תשומת לב שלילית, תחפושת של פועל נקיון עשויה להיות פתרון מצוין. ניתן לשהות במקום זמן רב ולהגיע גם למקומות אליהם אדם רגיל לא נכנס. התחפושת הזאת שימשה חוקרים רבים בחקירות רבות, והיא סיפקה מידע שימושי ורב.

אוהד של הקבוצה היריבה
ביום ראשון האחרון התקיים הסופר קלאסיקו של הכדורסל הישראלי - הפועל ירושלים נגד מכבי תל אביב. כל חובב כדורסל מכיר את היריבות המרה וארוכת השנים בין שני המועדונים. זו המקבילה הספורטיבית לימין ושמאל הפוליטיים. היא אוצרת בתוכה אמוציות של כעס, אידאולוגיות ובעיקר הרבה להט. אז מה עושה חוקר שנולד אוהד של הפועל ירושלים, והוא צריך לספק מידע אודות נחקר שבדמו זורם דם צהוב? שם בצד את הרגש לטובת המקצועיות, עוטה צעיף צהוב ונכנס לגוב. אני מוכרח לציין שזה היה ניסוי פסיכולוגי מעניין. במשך כשעתיים שרתי את שירי היריבה, שרקתי בוז לשחקנים שאני אוהב ומעריך והרעתי בכל פעם שכדור צהוב חרך את הרשת. בסופו של דבר, זה לא היה נורא כל כך.

תומכים. אוהדי הפועל ירושלים

תומכים. אוהדי הפועל ירושלים. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90

ערבי
פאודה זה לא כאן, ואנחנו לא מחסלים פעילי חמאס. ובכל זאת, ישנה אוכלוסייה לא קטנה של אזרחים ערביים בישראל, וכמו אצל המגזר היהודי, גם אצלה יש צורך בחקירות רבות. בחקירות שמתבצעות באיזורים ערביים יש אתגרים נוספים. הקושי להשתלב הוא גדול יותר. המבנה החברתי הערבי של משפחות מקשה גם על מציאת שיתוף פעולה. "כולם מכירים את כולם", או לפחות את אבא של כולם. אבל לדעתי, האתגר הגדול ביותר בעבודה מול אוכלוסייה ערבית הוא החשדנות הרבה שמאפיינת אותם. יתכן שהמצב הפוליטי והבטחוני הוא הסיבה לכך, אך בסופו של דבר, הסיבות לא ממש רלוונטיות עבורנו. אז איך מבצעים תצפיות ומעקבים בתוך שכונה ערבית? טויוטה קורולה או מאזדה 3 בתור התחלה, מסבחה על המראה, כפייה על הדשבורד וגם קצת ידע בשפה הערבית לא מזיק.

חרדי
בדומה לחקירות במגזר הערבי, גם במגזר החרדי יש אתגרים של השתלבות בנוף. החברה החרדית מסוגרת יחסית, וגם בה יש חשדנות כלפי "אורחים" בשכונה. אסור לדבר על זה, אבל גם החברה החרדית לא מושלמת. יש בה כבכל חברה בעיות של גניבות, של הונאות וגם למרבה הצער, הטרדות מיניות, פדופיליה וגילוי עריות. אז איך נכנסים לשכונה חרדית? שטריימעל וחליפה מורידים את תשומת הלב באופן משמעותי, וגמרא פתוחה משלימה את התחפושת ומונעת שיחות לא רצויות. 

שליח פיצה
אחת הדרכים הפשוטות ביותר להסתובב בשכונות גם בשעות מאוחרות. המצרכים בשביל התחפושת:
קטנוע עם ארגז
מדבקות שעוצבו מראש
פאוץ' עם כסף קטן
למעוניינים, אני מבצע משלוחים לכל חלקי הארץ ובמחירים משתלמים.

מודדים
כן, אלה עם האפודים הכתומים שעומדים בפינות רחוב עם מצלמות על חצובה. באיזורים רגישים שבהם האוכלוסייה חושדת בזרים, או כשיש קושי לשהות במקום זמן רב, תחפושת כזאת יכולה להיות פתרון מעולה. כמו בסרטי פעולה רבים, לפעמים הכי פשוט "להכנס בדלת הראשית". במקום להיעזר בציוד צילום סמוי ולנסות להסתרר, פשוט באים בתלבושת בולטת, ועם מצלמות גדולות. הנסיון מעיד על כך שגם מודדי שטחים הם "שקופים", אז אם אתם רוצים להיות מסמר הערב במסיבת פורים, לא הייתי ממליץ על התחפושת הזאת.

 

באדיבות טרגט חקירות