שטו"ת SMS , תשפ"א

האם צריך לעזוב קבוצות וואצאפ שגוזולות זמן? האם הקורונה אמיתית? ולמה צריך להזהר מהודעות למסירה לפני פסח. שטו"ת סמס חוזר

חדשות כיפה אריאל תנעמי וערן ישראלי 26/02/21 12:54 יד באדר התשפא

שטו"ת SMS , תשפ"א
שטות סמס, צילום: shutterstock

חָפְרָה יוֹלַדְתְּכֶם

ש. שלום הרב. האם אני צריכה לצאת מקבוצת הנשים שלנו, "חופרות לאברהם", כדי להספיק במשך היום להיות אמא ורעיה טובה, היודעת גם להעמיד בית וסיר על האש?  
ת. חלילה לעזוב. גם אישתי הרבנית בקבוצה. הכל עניין של מינונים. לכל זמן ועט, וכו'. יש שם דברים נפלאים. מהירות ההודעות הנשלחות שם למשל נותנת השראה גדולה לקבוצות הריצה, ולאחרונה קמה גם קבוצת "אנו רצים והן רוצות" לגברים ממורמרים. 
ושמעתי גם שבזכות קצב ההודעות בקבוצת הנשים כתב רבי עקיבא את הפיוט : "אל תעזבי ידיים"...


דבר אל כל עדת בני ישראל

ש. שלום הרב. מה עדיף להיות, ספרדי או אשכנזי? 
ת. מה הפשט? "ועמך כולם צדיקים". זה לא לדיון בכלל... 
ש. הרב זוכר שהוא אמר לנו להסתכל על הדברים בשורשם? אז אברהם אבינו אבי האומה היה עירקי לפני שעלה ארצה. ובני ישראל היו מצרים בכלל.. 
ת. זה נכון, אבל אל תכליל. היו שם גם שכונות של אשכנזים.
ש. הרב בטוח?
ת. בהחלט, בהחלט. כתוב "וְאִם יִמְעַט הַבַּיִת מִהְיֹת מִשֶּׂה, וְלָקַח הוּא וּשְׁכֵנוֹ הַקָּרֹב אֶל בֵּיתוֹ בְּמִכְסַת נְפָשֹׁת" 
וכי יעלה על דעתך בית ספרדי שלא מסיים איזה כבש בעל האש?! 
ש. ומה עם האשכנזים? הם לא למדו את הפסוק "תָּכֹסּוּ עַל הַשֶּׂה" ?
ת. יש כאלו שדורשים בו לשון : תחוסו על השה 
ועוד ראיה ש"ההם מהשכונות" בארץ מצרים אשכנזים היו, מהמילים "בְּמִכְסַת נְפָשֹׁת" - שהרי פרענקים לא סופרים את המשפחה ????????


חרדים לגורלם 

ש. למה החרדים העדיפו ללכת בהתחלה על חיסון העדר?
ת. הם חששו שישימו להם חיסון של מודערנא, ויש בזה איסור חדש…


חייב מיטה

ש. הרב, שלחתי לאישתי וואצפ על מיטת נוער מעץ מלא למסירה. המוסר כתב שאם לא יהיה פונה, היא תצא לרחוב בשעה 20:00.
אישתי לא מעוניינת, וכותבת לי "שתצא לרחוב. כמו דינה..." 
מה לעשות? הרי יעקב אבינו חזר אפילו על פכים קטנים, וזאת מיטה מעץ מלא, הרב!! 
ת. חכמה גדולה... יעקב חזר כי היה לו זמן. לא היה לו 200 וואצאפים לקרוא עכשיו. 
וחוצמזה, אם זה מה שאישתך רוצה - תקשיב לה. אתה עוד תקבל הודעות "למסירה" רבות בעתיד הקרוב. 
ש. מה, הרב הוא נביא ?
ת. חכם עדיף מנביא. פסח מתקרב. לעניות דעתי כדאי לך להקשיב לה. אחרת תמצא את עצמך מחוץ לבית, ישן על המיטת נוער הזאת..


ולא שימות בהם…

ש. הרב, יש לנו בבית הכנסת מישהו שמגיע רק בימים נוראים.
ביומיום הוא עוסק בפשיעה מאורגנת. ככה זה אצלנו. כל אחד והעבודה שלו...
כל יום כיפור הוא נוהג לקנות בקביעות את הפטרת יונה לע"נ אביו. 
מותר לי להעלות את הסכום בעוד ח"י שקלים, ולקנות במקומו? 
ת. אני מבין שאתה ח"י על הקצה.. הרי בדיוק על דברי התורה כתוב: "וחי בהם". 
וחוצמזה, מי מתעסק עם מיקו?!


צדיקים מלאכתן נעשית

ש. שלום הרב. ידיד נפש סיפר לי שהיה להם עבריין בישוב, וחבר שלו רצה לעבור דירה בגלל הצקות שלו.
כשהיה על הר הבית, הוא הוא התפלל להנצל ממנו, ובסוף העבריין נהרג בסכסוך בין חמולות.
כעת הוא חש אשמה, והמצפון מציק לו 
ת. חלילה להרגיש כך. יש דברים נסתרים. לא מחשבותיי וכו'. אמור לו שזהו רצונו של בונה עולם.
כך קודשא בריך הוא גלגל, שנפטרה הבעיה...


ויוּכוּ שוטרי בני ישראל

ש. הרב, עצר אותי שוטר בלילה בלוד, ורצה שאבוא איתו לתחנה.
ת. למה, מה עשית?
ש. כלום, הרב. השוטר פחד ללכת לשם בלילה לבד.
ת. כן, השוטרים של היום זה לא השוטרים של הלילה.. 
ש. האם אנחנו צריכים לברך "הגומל" על זה שלא קרה לנו כלום?
ת. לא. דין מהלך במקום סכנה זה כשזה מקום מיוחד. אין ספק שאצלכם כל העיר היא כזאת…


מוקד הבעיה

ש. הרב, מה הטעם שהמוקד העירוני נקרא כך?
ת. כמו המן, זה תלוי.
יש הטועים לומר שמוקד זה ע"ש שמתמקד בשורש הבעיה, ופועל ישועות. 
ועליהם נאמר: "שומר פתאים ה'. נטול השכלה בכלל.
ואני אומר שמוקד זה נקרא כך לפי שראוי הוא שיעלו אותו על המוקד
שהרי בכל יום אנשים שוטחים טענותיהם אצלו, ויהי כאמרם אליו יום יום - ולא שמע אליהם..
ואילו לא אמרו במוקד דבר, החרשתי. אלא דמרגלא בפומייהו "העניין בטיפול" ועל כך נאמר "לימדו לשונם דַבֵר שקר" 
ועליהם צווח התנא באבות: "לא המדרש עיקר אלא המעשה!"


מי שסרח בערב שבת

ש. כבוד הרב, האם מותר לעשות חיסון בבני ברק ביום שישי? שהרי יש חשש שיאכל חמין ויגיע שבע לסעודת שבת? 
ת. נראה שאסור מכיוון שיש חשש שמא תופעות הלוואי של החמין יתערבבו עם תופעות הלוואי של החיסון, וידוע שאין מערבין שמחה בשמחה.


כי גז חיש ונעופה 

ש. האם יש חשש שמא יהא מטעין בדבר המוסיף הבל, וזה הרי נאסר גם מערב שבת ? 
ת. יפה אמרת. ועוד, יש לחשוש שמא מחמת החיסון תזוח דעתו, ויתקרב לחבירו פחות מד' אמות שהם 2 מטר בשפת הפרוייקטור. ולא מטעם קורונה חוששים אנו, אלא שמא יבוא חבירו לידי סכנת רשף לאחור..
ומכל מקום אם הוא גבר, לא יעשה חיסון ביום שישי כדי לא לפגוע בעונג שבת של משפחתו, שהרי ידוע שכשיש מעט חום לגבר ממוצע הוא מרבה להתלונן כיולדת על המשבר


עמדה נערה מול הכותל

ש. בקליניקה בה עבדתי יש עובדת ערביה שהזמינו אותה לבר מצווה היום בכותל.  היא רוצה לשים פתק בכותל. מה לומר לה? 
ת. שתשים בצד שלה. 
ש. מה הכוונה? הימני, של הנשים? 
ת. לא, לא הימני! התכוונתי לפנימי. זה של השועלים… 


המלך הוא עירום

ש. הקורונה זה מגפה אמיתית?
ת. ודאי אמיתית. אתה לא רואה כמה אנשים כבר נפטרו או נמצאים במצב קשה? יש להרבות בתפילה ולשמור על ההנחיות.
ש. אז למה יש הקוראים לזה קונספירציה?
ת. נו, נו...  יש גם כאלה שמצביעים למרב מיכאלי. משוגעים לא חסר.