דרייב אין עם רמזור לרעשנים: הפתרון היצירתי לקריאת מגילה על פי כללי הקורונה

מודיעין מצאו יוזמה מקורית לקריאת המגילה על פי כללי ההפרדה והריחוק שנקבעו בשל הקורונה - קריאה מגילה בדרייב אין. בקריאה יהיה רמזור שיסמן ליושבים ברכבים מתי ניתן לעשות רעש עם צופרי הרכב והרעשנים בעת קריאת שמו של המן

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/21 10:16 יב באדר התשפא

דרייב אין עם רמזור לרעשנים: הפתרון היצירתי לקריאת מגילה על פי כללי הקורונה
צילום: shutterstock

במודיעין מצאו יוזמה מקורית לקריאת המגילה על פי כללי ההפרדה והריחוק שנקבעו בשל הקורונה. במסגרת הקריאה המסורתית המתקיימת מדי שנה כחלק ממיזם 'מגילה בקהילה' של ארגון רבני צהר וארגון 'יחד' מבית רשת אור תורה סטון יערכו הפעם בסיוע עיריית מודיעין קריאה מיוחדת - בדרייב אין. 

המשפחות והאנשים שיגיעו לקריאת המגילה, ברחבת הבריכה העירונית ועל פי הרשמה מראש באתר העירוני, יישארו יישובים ברכביהן וישמעו משם את הקריאה וכך ימנעו מהתקרבות וצפיפות מיותרים בין המשתתפים. אטרקציה נוספת שתהיה בקריאה הוא רמזור שיסמן ליושבים ברכבים מתי ניתן לעשות רעש עם צופרי הרכב והרעשנים בעת קריאת שמו של המן במגילה ומתי יש להפסיק. כל משפחה שתכנס למתחם תקבל בנוסף בכניסה ערכה סגורה עם מגילות ורעשנים. 

אלון חזני, מארגן האירוע מספר כי "מיד לאחר סוכות ישבתי עם המשפחה לחשוב על אירועי פורים, ניסינו למצוא פתרון שיאפשר את קיום האירוע במצב שבו אנשים ירגישו בטוחים להגיע לקריאת מגילה עם כל המשפחה. כך הגענו לרעיון שכל משפחה תגיע עם הרכב שלה למתחם שבו יעמוד מישהו במרכז החניה ויקרא מגילה. המטרה באירועים אלו היא שהם לא יהיו רק סביב מורשת ישראל אלא יהוו גם מפגש חברתי וקהילתי. הפעם הצד הקהילתי פחות יודגש אבל בהחלט ההפנינג והשמחה תימשך. לשמחתי אגף התרבות בעירייה נרתם למשימה וגם תרם לתכנון מניסיונו המקצועי".