נפתלי בנט החליט להזיז את שבת ליום ראשון: "סין תאהב אותנו יותר"

שר הכלכלה חושף את המהפכה הדתית של הבית היהודי. שבת תעבור ליום ראשון על מנת לחזק את הקשר עם סין ולאפשר כניסת חברות סיניות לשוק הצרכנות. "זו המהפכה הדתית האמיתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/14 16:27 יב באדר ב'

נפתלי בנט החליט להזיז את שבת ליום ראשון: "סין תאהב אותנו יותר"
כיפה, צילום: כיפה

הבית היהודי חושף את מהפכת השבת. במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (שבת) בבוקר חשפו לראשונה השר נפתלי בנט, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן והרב הראשי דוד לאו את תכניתו של בנט למהפכה בתחום השבת.

על פי התכנית יועבר יום השבתון בישראל ליום ראשון, כשגם הדתיים ישמרו את יום השבת כהלכתו - ביום ראשון. לדברי בנט התכנית תחזק גם את האחדות בישראל שכן גם חילונים וגם דתיים יוכלו לקיים את השבת יחד ביום ראשון ובנוסף היוזמה תחזק את היחסים עם האומה הסינית אשר מתקשה להכניס דריסת רגל לשוק הצרכנות אשר עוצר בשבת.

"קיבלנו את אישור כל הרבנים הבכירים", אמר בנט במסיבת העיתונאים שנערכה באמצע שבת. "לכאורה אין שום בעיה להעביר את שבת לראשון על פי ההלכה והבטחנו מהפכות, לא?".

הרב לאו חיזק את ידו והציג אישור של מועצת חכמי צהר בחתימת ידו של הרב סתיו לפיו יתאפשר לדתיים לקיים את ארוחות השבת בראשון ואף לפרוס את תפילות השבת במשך כל השבוע. "תמיד רצינו לעשות זאת ואף פעם לא יכולנו", אמר הרב לאו. "מזל שיש שבנט הגיע".

"החלטתנו להפסיק לרדוף אחרי תחנות רוח", הוסיף בנט. "המהלך החדש יאחד את העם ויכניס את הסינים לעבודה אינטנסיבית בנושא הצרכנות. תדמיינו שתוכלו ללכת לקניון או לצפות בסרט קולנוע בשבת. מדובר במהפכה".

גם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן התייצב מאחורי המהלך וסיפר כי ייתכן שהמפלגות החרדיות יצטרפו גם הם ליוזמה. "הבטחנו להם עוד 1000 עילויים שלא יצטרכו להתגייס אם הם יסכימו וכנראה שגפני ודרעי יהיו בעד היוזמה", אמר.

כל קשר בין הכתבה למציאות הינו מקרי ביותר

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן