"כל ילד צריך להתחבר לאסתר ולמרדכי"

לקראת פורים הוציאה נעם צימרמן את סיפור מגילת אסתר במהדורה לילדים, כשהדמויות מעוצבות בפימו. "המטרה היא להוסיף עוד צבע למגילה ולהמחיש אותה. כל ילד צריך להתחבר לאסתר ולמרדכי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/03/15 22:51 יב באדר התשעה

"כל ילד צריך להתחבר לאסתר ולמרדכי"
דוברות, צילום: דוברות

לא מעט מגילות אסתר יצאו בשנים האחרונות. באיורים, בכתב צפוף ובעיצובים מעיצובים שונים, אך כנראה שאת המגילה בעיצוב כזה עוד לא ראיתם. בעבודה שנמשכה במשך שנתיים, ושמסתיימת בימים אלו בפרסום ספר מגילת אסתר בהוצאת ספריית בית אל, עיצבה נעם צימרמן את הדמויות המוכרות בפימו, כשהיא מוסיפה נופך מציאותי במיוחד לסיפור המגילה.

(צילום: דוברות)

"המטרה היא לקחת את הטקסטים המוכרים ולהנגיש אותם לילדים. המטרה היא להוסיף עוד צבע, להביא את העלילה המרתקת של מגילת אסתר ולהמחיש אותה", היא מספרת.

הספר מכוון לכל מי שרואה עצמו ילד. זה תופס גם לילדים שקוראים אבל לא רק. כל ילד צריך להתחבר לאסתר, למרדכי ולשאר הדמויות במגילה", מוסיפה צימרמן. בסף ישנם פירושים למילים מסובכות, המקילות על הבנת הפסוקים. בנוסף ישנן 'התראות' להקראת המן בדמות ציור רעשן.

(צילום: דוברות)

במגילה החדשה ניתן לראות שינויים בדמויות לאורך הספר. הדמויות מתבגרות, מתלבשות בצורה אחרת ועוד. “בעזרת פיסול שונה העברתי את הדמויות שינוי. יש דברים שאיורים עוזרים להבנה. בגדים משתנים, הבעות פנים. אסתר מתחילה כילדה ומסיימת כמלכה וכאישה במלא מובן המילה. זה נותן אור אחר ונוסף במגילה, שאפשר להביא רק בצורה כזו. יש מגילות מאוירות, אך יש משהו בפימו, בדמויות תלת מימד, שקרוב יותר למציאות".

(צילום: דוברות)