הסוכה התלויה הגדולה בעולם יוצאת לדרך - כך היא תיראה

הסוכה התלויה הגדולה בעולם במלון וולדורף אסטוריה - בשני הקרוב תחל הקמת הסוכה התלויה הפנימית הגדולה בעולם, בגודל כ-400 מטרים ובגובה כ-חמישה מטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 14:54 כז באלול התשפג

הסוכה התלויה הגדולה בעולם יוצאת לדרך - כך היא תיראה
מלון וולדורף אסטוריה, צילום: אסף קרלה

במלון וולדורף אסטוריה ירושלים נערכים להקמת הסוכה התלויה הגדולה בעולם- גודלה כ-400 מטרים והיא בגובה של כחמישה מטרים. הסוכה ממוקמת בקומת הלובי ומוצבת תחת גג זכוכית הניתן לפתיחה וסגירה בהתאם למזג האוויר ותוכנן במיוחד באופן כזה שישמש כסוכה חיה לאורחים במהלך ימי החג.

כך תראה הסוכה הגדולה

הסוכה הגדולה

הסוכה הגדולה, צילום: אביעד תבל

מלאכת העבודה על הסוכה החלה שבועות ארוכים לפני החג. צוות של מהנדסים ומעצבים עמלו על תכנון הסוכה והעיצוב, גיבוש אמצעי הבטיחות והקישוטים. המלון יעוצב ככרם עתיק ביום שני, 18/9/23, מיד עם צאת ראש השנה, תחל עבודת התקנת הסכך וצוות של מתקינים מקצועיים ייתלו על חבלי סנפלינג מהגג ויחזקו את הסכך הענק בכ-70 כבלי מתכת ועשרות קורות עץ. הסוכה תהיה כשרה למהדרין, כך שהמוני המבקרים הצפויים לבקר במלון יוכלו לקיים את מצוות הישיבה בסוכה.

הפרויקט המלונאי היקר ביותר בישראל

מנכ"ל וולדורף אסטוריה, אבנר און מסר: "מלון וולדורף אסטוריה ירושלים תוכנן במקור כך שהלובי הפנימי של המלון ישמש כסוכה חיה, עם גג זכוכית נפתח ובכך אנו משיגים בכל שנה את מה שכל בית מלון בארץ ובעולם מנסה לעשות מאז ומתמיד וזה להקים סוכה כשרה אך עם כל הנוחיות של מלון יוקרה. אנו נערכים לקראת חג הסוכות, בו המלון צפוי להיות מלא באורחינו מהארץ ומחו"ל, מצפים לקבל את פני אורחינו ולאפשר להם לקיים את מצוות הישיבה בסוכה תוך שהם נהנים מאווירה נפלאה וארוחה טובה ברמה ובסטנדרטים הגבוהים ביותר שלנו".

מלון וולדורף אסטוריה נבנה על יסודותיו של מלון היוקרה המפורסם- מלון פאלאס בירושלים ונחשב לפרויקט המלונאי היקר ביותר בישראל עם עלות השקעה של כ- 150 מיליון דולר. במלון, אשר רק לפני מספר שבועות זכה בתואר אחד מחמשת המלונות הטובים באפריקה ובמזרח התיכון לשנת 2023, 226 חדרים, מתוכם 29 סוויטות, אולם נשפים מפואר, חדרי ישיבות משוכללים, מסעדות גורמה, חדר כושר, ספא יוקרתי ורמת שירות ויוקרה בין הטובות שקיימות בישראל.