צורבא מרבנן בשיתוף החמ"ד: לימוד הלכה ייחודי לילדים בחג הסוכות

לימוד של מכון צורבא מרבנן בשיתוף החמ"ד מתקיים מידי יום במהלך חול המועד סוכות. בנוסף, מתקיימים שיעורי זום למאות ילדים ולאחרי כל שיעור מתקיימת תפילה עם הילדים למיגור הקורונה. הרב אלגאזי: "זה הזמן ללמוד תורה עם ילדינו אשר מביא לברכה ושמחה בבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 15:21 כ בתשרי התשפא

צורבא מרבנן בשיתוף החמ"ד: לימוד הלכה ייחודי לילדים בחג הסוכות
לימוד הורים וילדים, צילום: Gershon Elinson/Flash90

מיזם של מכון צורבא מרבנן בשיתוף החמ"ד מתקיים מידי יום במהלך חול המועד סוכות, אלפי משפחות הצטרפו למיזם ועורכות לימוד משפחתי משותף על הלכות בין אדם לחברו, בנוסף, מדי יום בשעה 17:00 אחה"צ שיעורי זום מרגשים ברוח החג של גדולי הרבנים שמועברים במקביל למאות ילדים שמצטרפים לפעילות, כשלאחר כל שיעור מתקיימת תפילה מיוחדת עם הילדים למיגור מגפת הקורונה.

מכון צורבא מרבנן בראשות הרב בן ציון אלגאזי, מחולל בשנים האחרונות מהפכה של ממש בלימוד ההלכה בעם ישראל. בשלל הפרויקטים של משתתפים מדי שבוע עשרות אלפי לומדים, ניתן למצוא מעל אלף מוקדי לימוד שבועיים למבוגרים ברחבי הארץ והעולם, צורבא בצה"ל ובבתי הסוהר, צורבא באנגלית, צורבא לנוער וילדים ועוד. גם במהלך מגיפת הקורונה יזם המכון פעילויות רבות לצורך הנגשת הלימוד באמצעים דיגיטליים.

"דווקא בימים קשים אלו כאשר ישנו ריחוק בין איש לרעהו בעקבות מגיפת הקורונה, זה הזמן ללמוד תורה עם ילדינו אשר מביא לברכה ושמחה אצל בני הבית, ובמיוחד לימוד הלכות בין אדם לחברו", אמר ראש מכון 'צורבא מרבנן' וראש ישיבת רמת גן, הרב בן ציון משה אלגאזי. "לשמחתי הרבה הנהלת החמ"ד ראתה לנכון להעלות על נס את לימוד הצורבא בימי הסוכות ואלפי ילדים ברחבי הארץ נהנים מלימוד יומי חוויתי. אני ממליץ לכל אב ואם, לשבת עם הילדים יחדיו, וליצור מפגש משפחתי סביב לימוד צורבא, אשר ירומם את האווירה בבית, יגרום לילדים לאהבת תורה, ובע"ה נזכה שבזכויות ילדינו המגיפה תיעצר ובריאות תישלח לכל החולים".

עו"ד ליאור פרישמן, מנכ"ל צורבא מרבנן, אמר: "בימים מיוחדים אלו, אני שמח על הצטרפות משפחות מכל רחבי הארץ למשפחת לומדי צורבא. לאורך תקופת הקורונה יזמנו בצורבא מספר מיזמים ללימוד דיגטלי על מנת להמשיך ולהנגיש את לימוד ההלכה לכלל ישראל, אני מזמין גם אתכם להצטרף".

בין מעבירי שיעורי צורבא לילדים במהלך ימי הסוכות: ראש מכון צורבא מרבנן הרב בן ציון אלאגזי, רב הישוב עפרה וראש מועצת החמ"ד הרב אברהם גיסר, רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יהודה דרעי, ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יעקב שפירא, רב העיר בת ים וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יעקב רוז'ה, רב העיר קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב רצון ערוסי.