ארבעת המינים וערך הרעות - דבר רב חיל האוויר לקראת סוכות

חג הסוכות שיחל הערב, טומן בחובו רמזים רבים לתפקיד של עם ישראל ושל כל אחד מאיתנו בעולם. רב חיל האוויר, סגן אלוף נריה רוזנטל מבקש להראות איך ארבעת המינים הם סמל לאחדות ומה עושים בחיל לקראת החג

חדשות כיפה סא"ל הרב נריה רוזנטל 02/10/20 11:32 יד בתשרי התשפא

ארבעת המינים וערך הרעות - דבר רב חיל האוויר לקראת סוכות
רב חיל האוויר, סא״ל הרב נריה רוזנטל, צילום: דובר צה"ל

חג סוכות שאנו נמצאים בפתחו, מתאפיין בשני מימדים מיוחדים. מצד אחד חז"ל מלמדים אותנו "שכל ישראל ראויים ליישב בסוכה אחת", דהיינו נושא האחדות הינו מוטיב מרכזי בחג, החל מישיבה בסוכה וכלה במצווה החשובה של נטילת ד' מינים, שלפי חז"ל מבטאת את האחדות בין חלקי העם, אותם אלו בעלי חכמה ומעשים טובים הבאים לידי ביטוי באתרוג, שהינו בעל טעם וריח ועד אלו חסרי החכמה וחסרי המעשים הבאים לידי ביטוי בערבה שאיננה בעלת טעם וריח.

מצד שני יש בחג הסוכות אחריות אוניברסלית, כאשר בבית המקדש היו מקריבים מידי יום פרים רבים כנגד אומות העולם וזאת מתוך דאגה לשלומו של כל העולם ותיקונו. אפשר לומר שהחוזקה שלנו כעם מתחילה באחדותנו, ובסופה משפיעה על כל העולם.

גם בצה"ל ערך הרעות הינו ערך מוביל בערכי צה"ל החל מדאגה אחד לשני ולא משנה לאיזה אחד מד' המינים הוא משתייך ועד ללחימה כתף אל כתף מול האויב. החוזקה הזו של צה"ל מקרינה גם החוצה לכל העם בתקופה המאתגרת בה אנו נמצאים בהתמודדות עם המגיפה, כאשר הצבא נותן תמיכה ולוקח אחריות על משימות לאומיות כדי לעבור את התקופה הזו בצורה מועילה וטובה.

בחיל האוויר, נושא כבוד האדם והאחדות הינו ערך חינוכי עליו מדברים מידי יום ועל פיו פועלים, בתקופה זו בה יש ריחוק חברתי צריך לחזק את קירוב הלבבות כפי שאנו מאחדים ואוגדים את ארבעת המינים, כולם ביחד, גם אם נראים שונים וחושבים אחרת, המצווה בנטילת לולב היא לנענע את ארבעת המינים לארבעת רוחות השמים, דבר זה בא לבטא שגם שאנו עוברים טלטלות כעם -  כוחנו באחדותנו מול כל אתגר שנתקל בו.

לקראת חג הסוכות נבנו סוכות מפוארות בכל בסיסי החיל וחולקו עשרות סוכות לחיילי חיל האוויר ומאות סטים של ד' מינים כדי שמעבר לקיום המצוות החשובות הללו חיילי חיל האוויר יהיו מאוחדים וירגישו את אווירת החג בשמחה כפי המצווה "ושמחת בחגיך".

רבני חיל האוויר בשנה המיוחדת הזו בנו סוכות כמעט בכל קפסולה על מנת שלא יישאר חייל אחד שלא ישב בסוכה וברוח זו פועלים לאחדות בין כלל המשרתים. אנו תפילה לריבנו של עולם שיתן לנו את הכוח להמשיך לפעול למען האחדות הכל כך חשובה, שלה אנו נצרכים בתקופה זו "ופרוס עלינו סוכת שלומך, סוכת רחמים וחיים ושלום".