רבני צהר: מבודדים פטורים מסוכה, הקפות - ללא מגע

בעקבות העלייה בתחלואה והסגר במדינה, יצאו רבני צהר בקריאה לציבור לפני סוכות: בלי מניינים בסוכה, "הושענות" מינימליות ובלי הקפות שניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/20 13:24 יג בתשרי התשפא

רבני צהר: מבודדים פטורים מסוכה, הקפות - ללא מגע
הושענות. תמונות שלא יחזרו השנה. , צילום: Aharon Krohn/Flash90

מועצת רבני צהר פרסמה היום (ה') מתווה לקיום חג הסוכות בצל הקורונה. המועצה קבעה כי מבודדים או חולי קורונה, אשר נדרשים לעבור בשטח ציבורי על מנת להגיע לסוכתם אפילו כשמדובר במספר צעדים בודדים, פטורים ממצוות סוכה. כמו כן החליטה המועצה כי אנשים המסייעים לחולים קורונה פטורים ממצוות הסוכה, כל עוד הם נדרשים לעזור לחולה.

במידה ואחד מבני המשפחה מבודד, והמשפחה רוצה לקצר את הסעודה כדי להיות ליד החדר בו נמצא המבודד - ניתן לאכול בסוכה סעודה זריזה הכוללת קידוש ואכילת כ'ביצה' פת, לברך ברכת המזון ולחזור לאכול בבית מה שנוהגים לאכול מחוץ לסוכה. בעקבות החלטת שר הבריאות, כי סוכה נחשבת כבית, ולכן אין להתקהל ולקיים בה מניין. 

רבני צהר מבקשים מהציבור לקיים את ההקפות ב"הושענות" תוך שמירת המרחק הנדרשת על פי החוק, ללא מגע כלל בין אדם לחברו כאשר במשך כל שבעת ההקפות אדם אחד יחזיק את ספר התורה. ומה לגבי שמחת תורה? אדם אחד מחזיק את ספר התורה לכל אורך ההקפות, ואין לנשק את ספר התורה. בנוסף, מומלץ שלא לקיים הקפות שניות בשל הצפיפות והחשש להידבקות.

 
להורדת הקובץ