שמחות בית השואבה שלא תרצו לפספס

מחפשים שמחת בית השואבה מעניינת? רוצים חווייה ייחודית או סתם לשבת ולשיר עם כל המשפחה? אלו המקומות המומלצים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/09/15 12:13 יא בתשרי התשעו

שמחות בית השואבה שלא תרצו לפספס
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה. Gershon Elinson, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה. Gershon Elinson, פלאש 90

הכי קרוב למקור

רוצים לחוש את שמחת בית השואבה קרוב ככל האפשר לאיך שנחגגה בעבר? בואו לעיר דוד לשמחת בית השואבה סמוך למעיין הגיחון ממנו שאבו את המים בבית המקדש לשמחת בית השואבה. האירוע יערך לקול צלילי הקלרינט של חיליק פרנק ותזמורתו שיעניק לאירוע את הגוון הקלאסי והמסורתי.

האירוע יתקיים בשונה משאר אירועי שמחות בית השואבה בשעות היום, יום רביעי יז' תשרי ב' חוה"מ סוכות (30.09) בין השעות 14:00 עד 18:00. הכניסה חופשית, שימו לב: האירוע יערך בהפרדה מלאה כדי לאפשר גם לגברים וגם לנשים לרקוד לצלילי התזמורת.

דגש נוסף, ישנן מדרגות רבות בהגעה וביציאה - לא מתאים למתקשים בהליכה או אם אתם מתכננים להגיע עם שתי עגלות תינוק.

אמיצים

חסידות תולדות אהרן הירושלמית נחשבת לאחת החסידיות הסגורות במשך השנה ולא תראו בה אורחים רבים במהלך סתם טיש שבתי, אך בימי חג הסוכות היא פותחת את דלתותיה ואלפים מגיעים מידי לילה אל בית המדרש הגדול של החסידות בשכונת מאה שערים לשמחת בית השואבה המסורתית.

האירוע מתקיים כל ליל חול המועד ובליל אושפיזין של אהרן השמחה נמשכת כל הלילה. בעבר גם עזרת הנשים הייתה פתוחה אך בשנים האחרונות היא נסגרה לקהל הרחב מחוסר במקום עבור נשות החסידות עצמה. קחו בחשבון שבאופן כללי מאה שערים בלילות החג אינה שכונה מומלצת להסתובבות של משפחות, שכן על אף שהמשטרה אסרה על סימון המדרכות (אחת לגברים אחת לנשים) האווירה במקום יכולה להפוך לעוינת.

אם החלטתם להגיע ולהשתתף בריקודים הסוערים שימו לב להוראות והאזהרות בנוגע לצילום במקום (לא מומלץ לנסות סלפי).

משפחתיים

לא רוצים לרקוד? רוצים לשבת ולנוח עם כל המשפחה לצלילי מוזיקה איכותית? שני אירועים עשירים מומלצים האחד חינמי בחסות עיריית בית שמש ואילו השני מעט נוח יותר (מושבים וכדו') בתשלום.

המופע החינמי הוא פסטיבל בית שמש השנתי בהפקת משרד הדובר של עיריית בית שמש שיתקיים ביום ג' א' חוה"מ סוכות (29.09) באמפיתיאטרון העירוני. מדובר בפסטיבל ותיק, עשיר ומגוון הפונה למגזרים השונים ומציג תכניה רחבה ומעניינת. על הגוון החסידי הופקד הזמר ליפא שמלצער עם המפיק האלקטרוני המוכשר מאט דאב, חובבי המוזיקה הים תיכונית יהנו מהזמר איציק אשל ואילו הציבור הסרוג יהנה ממופע חימום של להקת הרוק היהודי המשובחת - 'בית ספר לנבואה' וממופע מלא, חגיגי ואיכותי של הזמר אהרן רזאל ולהקתו.

המופע יתחיל מהשעה 18:30 ובין המופעים המרכזיים יופיעו אמנים נוספים שיגוונו את החוויה עבורכם. כאמור הכניסה ללא תשלום ומדובר בתכניה ששווה היה לשלם עליה אפילו כרטיסים.

פתרון אידיאלי נוסף למשפחות הוא המופע המשולש בבריכת הסולטן בירושלים, שם יופיעו לראשונה שלושה זמרים מובילים, שלושה מופעים מלאים, שלשה סגנונות שונים והכל במחיר כרטיס אחד.

בני פרידמן (יש תקווה) מופקד על הזווית החסידית, חיים ישראל הים תיכוני ואהרן רזאל היהודי ישראלי יופיעו כל אחד במופע להקה מלא בניהולו המוזיקלי של המוזיקאי המוכשר אלון הלל. המופע יתקיים ביום רביעי ב' חוה"מ סוכות (30.09) ומומלץ להשיג כרטיסים לפני החג.

כמובן שתוכלו לשבת ולשיר כל המשפחה יחד, קחו בחשבון שבשעות הערב ירושלים מתקררת והגיעו עם לבוש מתאים.

רוחניים

שמחת בית השואבה בישיבת מרכז הרב בירושלים מושכת אליה אלפים מכל רחבי הארץ שמגיעים לרקוד יחד עם בחורי הישיבה ובוגריה. השמחה בישיבה ידועה כסוחפת במיוחד והריקודים הסוערים אך מלאי הרגש והקדושה הפכו מזמן לשם דבר.

השנה תתקיים שמחת בית השואבה ביום חמישי בערב, ג' חוה"מ סוכות (01.10) בבניין הישיבה בשכונת קריית משה. במקום יש עזרת נשים אם כי היא מטבע הדברים עמוסה מאד וקשה לצפות ממנה על הריקודים.

מקובלים

האירוע הזה אינו שמחת בית השואבה אלא הקפות שניות ייחודיות שמושכות אליהן מידי שנה אלפי אנשים. המקובל הרב יעקב הלל עורך בישיבתו 'אהבת שלום' שליד כיכר השבת בירושלים מידי שנה הקפות שניות מיוחדות בהן הוא עצמו משמש כזמר ומרקיד במשך הלילה כולו את החוגגים הרבים.

הרב מוביל את ההקפות השניות על פי פיוטים קבועים אותם הוא שר מידי שנה והקהל כבר מכיר אותם ושר איתו בהתלהבות אדירה. במקום ניתן לראות אנשים מכל הגוונים והעדות ותוכלו לקפוץ שם עם שטריימל, כיפה סרוגה או כובע ליצן עם פונפון.

אזהרה: אם אתם רגישים לדחיפות או למחסור בחמצן, תחסכו מעצמכם את ההגעה למקום, הצפיפות היא אדירה ולעתים נראה כי מדובר בדבוקה אחת שפשוט קופצת לפי אותו הקצב. חוויה אקסטרימית אך מומלצת לחלוטין.

במידה ותתאהבו במוזיקה במקום אפשר לרכוש חוברות עם הפיוטים והקלטות של השנים הקודמות כדי שתוכלו להמשיך לקפוץ ולשיר בבית (מניסיוני זה כבר קרה לכמה מחבריי).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן