הכנות אחרונות להדלקת הציונות הדתית במירון

הערב בשעה 23:00 תתקיים ההדלקה המרכזית של הציונות הדתית במירון, אך במסגרת מצומצמת של 50 איש. את האבוקה ידליק הרב חיים דרוקמן ובין המשתתפים יהיו שר התחבורה בצלאל סמוטריץ הרב שמואל אליהו ועוד רבנים מהמגזר

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/20 14:54 יז באייר התשפ

הכנות אחרונות להדלקת הציונות הדתית במירון
מירון בשנה שעברה, צילום: איתן אלחדז

הערב בשעה 23:00 תתקיים ההדלקה המרכזית של הציונות הדתית בציון רבי שמעון בר יוחאי במירון. השנה בשל מגפת הקורונה תתקיים הדלקה מצומצמת בה ישתתפו 50 אנשים בלבד. את האבוקה ידליק זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא יחד עם הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב דוד דודקביץ רב הישוב יצהר וראש ישיבת "רועה ישראל" אשר כבר עשור מקיימים הדלקה משותפת בהילולת רשב"י במירון. אל ההדלקה יצטרפו רבנים נוספים, ראשי ישיבות ורבני קהילות מכל רחבי הארץ.

ההדלקה תחל בהתוועדות מיוחדת תחת הכותרת "השקפת לכבודו פנימה" שתתקיים בישיבת בני עקיבא במירון  מטרתה של ההתוועדות אשר מתקיימת כבר מספר שנים, היא לפתוח את הלב לפנימיות תורתו של ר' שמעון בר יוחאי בסגנון ארץ ישראלי מיוחד. המשתתפים ימשיכו, לקראת חצות הלילה, מההתוועדות אל מעמד ההדלקה במתחם קבר הרשב"י במירון.

לאור ההדלקה המצומצמת השנה, פנו מארגני ההדלקה אל קהילות יהודיות בארץ ובעולם להשתתף בהדלקה מרחוק בעזרת תכנת בזום. עשרות קהילות יהודיות בעולם יופיעו הלילה על מסכי הענק במירון ויבטאו את הקשר העמוק ואת העצמה שנשלחת מקברו של הרשב"י אל כל מי שרצה להשתתף בהדלקה ואל הקהילות היהודיות בעולם אשר מתמודדות גם הן עם מגפת הקורונה.

בהתוועדות ובהדלקה ישתתף גם שר התחבורהבצלאל סמוטריץ, שפנה לשר לשירותי דת בדרישה לקיים הדלקה לציונות הדתית.

אלחנן גלט מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא: "האירוע בכל שנה בל"ג בעומר מציין את האחדות הגדולה של כלל ישראל באהבה לתורה, ליהדות ולמסורת. דווקא השנה בהיעדר קהל רב, אנחנו משתדלים לחזק את עומק הפנימיות של תורת רבי שמעון בר יוחאי. גם כשלא נמצאים כולם שם פיזית אפשר לחוש כעם אחד בלב אחד בדרך הכי אמיתית, כולם מתחברים ומתאחדים לאותה אהבה של כלל ישראל"