המשרד לשירותי דת מורה על שינויים שיערכו בהילולה במירון

לפי השר: "כמות המשתתפים תוגבל, הכניסה והגישה להר מירון תותר רק למורשים, לא יוקמו השנה אהלים במתחם ההר, וזהות המדליקים תקבע מראש". בתגובה סמוטריץ' ביקש לתת גם מקום זמן לנציגי הציונות הדתית באירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 18:17 כה בניסן התשפ

המשרד לשירותי דת מורה על שינויים שיערכו בהילולה במירון
צילום: איתן אלחדז

בשל הנחיות משרד הבריאות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, יערכו שינויים באירועים רבים, ביניהם גם ההילולה השנתית במירון שנעשית בל"ג בעומר. השר לשירותי דת יצחק וקנין הודיע כי: "כמות המשתתפים תוגבל, הכניסה והגישה להר מירון תותר רק למורשים, לא יוקמו השנה אהלים במתחם ההר, וזהות המדליקים תקבע מראש בהתאם למסגרת הכללים שיקבע המרכז הארצי למקומות קדושים".

בדיון מיוחד שנערך בשעות הצהריים במשרד לשירותי דת בו השתתפו: השר לשירותי דת יצחק וקנין, מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל המקומות הקדושים הרב יוסף שווינגר, הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, מר מוטי בבצי'ק יועץ שר הבריאות, ד"ר רועי סינגר סגן מנהל אגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, נציג משטרת ישראל רפ"ק מיכה טובל והרב ישראל דרעי מנהל מחוז צפון במרכז הארצי למקומות קדושים.

"נושא הילולת הרשב"י טופל על ידי מפרוץ המשבר לאחר שהבנתי כי אנחנו צפויים לשהות בהגבלות שונות לתקופה ממושכת ביקשתי ממנכ"ל המשרד להכין את הצעה שתאפשר את המשך מסורת ההדלקה מחד ותשמור על תקנות משרד הבריאות מאידך. חשוב לנו להמשיך את הרצף של מאות שנים בו נערכו הדלקות במתחם ציון הרשב"י במירון". אמר השר וקנין.

השר וקנין חושף את ההצעה שגובשה על ידו: "ההדלקות יבוצעו ב-4 מתחמים (בויאן, גנדי, מערת הלל, מתחם תולדות אהרון). בהדלקה ישתתפו הרב או האדמו"ר ועשרה משתתפים נוספים. כל הדלקה תארך כשעה. יעשה מאמץ להתאים את שעת ההדלקה לשעה בה נערכה בכל שנה. ההדלקות יועברו בשידור חי באופן שיוסכם מול האדמו"רים והרבנים האירוע ישודר גם בערוצי הרדיו קול חי וקול ברמה המשדרים בכל שנה את מעמדי ההדלקה."

השר וקנין ביקש להדגיש:" לא תותר שהיה בציון או בסביבתו, לא תותר פעילות הכנסת אורחים, הציון לא יפתח לכניסת הקהל, לא תותר כניסת אח"מים אלא כאלו שנוכחותם נדרשת לצורך מילוי תפקידם. לא תותר עריכת טקסי חלקה".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב תגובה לשר כי הוא תומך בהחלטה של צמצום המשתתפים, אך ביקש לצרף נציגות גם לרבני הציונות הדתית: "כמי שמכיר ומוקיר את עבודתך אביא לתשומת ליבך כי בשנים האחרונות התקיימה במירון הדלקה של רבני הציונות הדתית. על כן, אבקשך במסגרת ההיערכות להדלקה לקיים בנוסף להדלקות הרבות של רבני ישראל הדלקה של רבני הציונות הדתית במקומות ובזמנים מרכזיים".