המדריך המלא 11 כללי "עשה ואל תעשה" במדורת ל"ג בעומר

במערך הכבאות וההצלה אסרו על הדלקת מדורות למעט בשטחים המותרים לכך שהקצתה הרשות, ואם אתם בעניין של מדורה כנראה שבחודש האחרון התארגנתם על כמות יפה של עצים וקרשים שיבעירו לכם את הלילה. אספנו עבורכם מספר כללים חשובים שישמרו על המורל וגם על החיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/22 14:06 יז באייר התשפב

11 כללי "עשה ואל תעשה" במדורת ל"ג בעומר
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מדורות בכל רחבי הארץ ידלקו לכבוד הילולת רבי שמעון בר יוחאי ולכבוד היום השלושים ושלושה במניין ספירת העומר. שנה בדיוק לאחר האסון הכבד בו נספו 45 בני אדם, בקבר הרשב"י במירון נערכות רשויות החירום וההצלה בכוחות מתוגברים לקראת הקהל שצפוי להגיע. 

במערך הכבאות וההצלה אסרו על הדלקת מדורות למעט בשטחים המותרים לכך שהקצתה הרשות, ואם אתם בעניין של מדורה כנראה שבחודש האחרון התארגנתם על כמות יפה של עצים וקרשים שיבעירו לכם את הלילה. אספנו עבורכם מספר כללים חשובים שישמרו על המורל וגם על החיים. 

מה אסור ומה מותר לעשות ליד המדורה?

1. גיטרה לא בכל מחיר 

נכון, זה נשמע קצת מובן מאליו אבל יש דברים שצריך לומר בקול רם: התבגרתם. אתם כבר לא חמשושים מחוצ'קנים שמנסים להרשים את הבנות של שבט מעפילים בכישורי השירה שלכם. במקום לפרוט בגמלוניות על הגיטרה שהתיישנה מעל הארון במשך שנים, אפשר להנעים את הערב בשירי ארץ ישראל חביבים וישנים, ואם ממש בא לכם מוזיקה חיה, ודאו שמי שמנגן באמת יודע לעשות את זה. 

2. קחו אתכם את חפירה 

תפוחי האדמה שעטפתם בקפדנות בנייר כסף כבר שרופים לגמרי ואתם מורעבים. אבל חכו רגע אחד כדי למצוא מקל ארוך, שיפוד גדול שהכנתם מראש או אפילו את חפירה, ובשום פנים ואופן אל תנסו לגלגל אותם החוצה עם האצבעות או אפילו הרגליים. השמועה אומרת שבמחלקת הכוויות של תל השומר מגישים פירה גרוע, חבל. 

3. לא הכל מותר להשליך לאש 

מכירים את האזהרה על תרסיס הספריי לשיער? ובכן, מתברר שהיצרנים באמת התכוונו לזה. בשום מצב אל תשליכו מיכל ספריי לתוך המדורה, זה עלול לגרום לפיצוץ וכוויות, חבל עליכם, באמת. אין להעמיד את הקרשים לגובה, היות והם עלולים ליפול בעת התלקחותם ולגרום לפגיעות.

מדורת ל"ג בעומר

מדורת ל"ג בעומר צילום: Tomer Neuberg/Flash90

4. תכננו את המיקום 

אין ספק שהלוקיישן של המדורה הוא חלק בלתי נפרד מהאווירה. רצוי שעוד בטרם האירוע תוודאו שלא מיקמתם את המדורה מעל קן נחשים או בתוך שדה מוקשים. בשטחים פתוחים, הקפידו להקיף בעיגול אבנים את המדורה ולהתרחק מצמחייה. 

5. וודאו שהחבר'ה מסביב באמת רוצים לשמוע צ'יזבט

השעה מתאחרת, הרוח מתקררת והעייפות מתגברת. הגיע הזמן להרים קצת את האווירה עם כמה סיפורי אימה. אבל לפני שתשתקעו בסיפור מצמרר על הגמד השעיר הרצחני שהצליח להיכנס לבית חשוך בלב הערבה, כדאי לוודא שאין אף ילד קטן בסביבה. 

6. תכנון משאבים 

אז השגתם כמות מרשימה של עצים וקרשים למדורה אבל, כמו כל משאב בעולם מתכלה, כדאי לתכנן אותו מראש. את הרפסודה למשל, זו שהשגתם בעמל רב מהדוד הקבלן של השכנה ממול, תשמרו בצד עד לאשמורת הבוקר, ושימו לב שאתם לא שורפים את השידה שסבתא הצליחה לחלץ מהמעברה. 

7. איכות וסביבה 

במהלך הלילה הקרוב אתם הולכים לצבור הרבה זבל, שאריות של אוכל וממתקים. תהיו אחראיים ואל תשליכו את כל הפסולת לתוך האש הגוועת, זה סתם מזהם. כמובן שרצוי והכרחי להפגין גם נחמדות בסיסית ולפנות את כל האשפה שלכם היישר לפח הקרוב. 

8. אל תפלו על מדורות של אחרים 

עם השכנים, החברים, או הגיסים, הכי כיף להדליק מדורות עם עוד אנשים. אבל כמו בכל סיטואציה חברתית גם כאן נדרשת רגישות בסיסית לסביבה. האם הזמינו אותך? האם סתם עברת במקרה ליד המנגל של השכנים וחיכית שיציעו לך נשנוש? שווה לשים לב, וגם לא לשלוח את הילדים לבד לסבב מדורות חסר זהירות בזמן שאתם משלימים עוד פרק בנטפליקס מהנייד. 

9. אפשר לוותר על מטען נייד 

מדי שנה רשויות החירום מדגישות את החשיבות שבהצטיידות בטלפון סלולרי כדי שתוכלו להזעיק עזרה במידת הצורך חלילה ואנחנו בהחלט לא מערערים על כך. יחד עם זאת, נשמח להציע לכם לוותר על המטען הנייד, הלפטופ והטאבלט שהחלטתם לסחוב למדורה רק כדי להמשיך לעבוד עוד קצת. תשתחררו קצת. 

10. ותרו על הרמקולים 

אתה אמנם חובב גדול של מוזיקה רומנית רועשת אבל יש מצב שלא כולם כאלה. בשעות הלילה אנשים עייפים יותר וגם חסרי סבלנות, והם ודאי לא ישמחו להקשיב לרמקולים מחרישי האוזניים שהחבר'ה במדורה מתחת לבית החליטו להפעיל. בכל זאת, רחמנות על השכנים. 

11. לא להיות ההורה המביך 

בשעה טובה הבן הבכור שלכם כבר חוגג במדורה השבטית בסניף, ואתה, האב הנרגש, נשאר לבד לתפעל את המדורה המשפחתית. רגע לפני שתצעד בכובד ראש לאירוע של הבן רק כדי לוודא שכולם מסתדרים, תזכור לא לעשות פדיחות גדולות מדי בדמות עצות גרועות או סיפורי מורשת קרב ארוכים להפליא. 

תהייה: מעניין אם לפני שהמציאו את האש אנשים סתם היו יושבים סביב ערימת עצים ומדברים.