הרב הראשי לאו חושש מחילול שבת: "הקדימו את זמן הגעתכם לציון הרשב"י"

בשל הסמיכות של ל"ג בעומר השנה לכניסת השבת, יצא הרב הראשי לישראל בקריאה לציבור להקדים את ההגעה והחזרה ממירון, בכדי שלא לגרום לחילולי שבת המוניים לצוותי הביטחון וההצלה המוצבים על ההר בימים אלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/21 10:14 טז באייר התשפא

הרב הראשי לאו חושש מחילול שבת: "הקדימו את זמן הגעתכם לציון הרשב"י"
הרב הראשי לאו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ל"ג בעומר השנה חל בסמיכות לשבת, ובעקבות כך ובשל חשש מחילולי שבת המוניים על ידי צוותי הביטחון וההצלה המוצבים על ההר בימים אלו, יצא הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בקריאה לציבור להקדים את ההגעה והחזרה ממירון. כמו כן קורא הרב הראשי להתפלל ולזעוק עבור אחינו ברחבי העולם הזקוקים לישועה.

 "השנה חל ל"ג בעומר ביום שישי. רבים הם העולים לפקוד את הציון של הרשב"י במירון", כתב הרב לאו. "על מנת להימנע מגרימת חילול שבת, ולאפשר לכוחות הביטחון האמונים על שמירת הסדר הציבורי לסיים את ההיערכות המיוחדת הכוללת מספר רב של שוטרים וכוחות הצלה".

"אני פונה בקריאה לציבור העולים למירון בהילולת הרשב"י זיע"א, אנא הקדימו את זמן הגעתכם לציון הרשב"י ושימו לב לצאת לביתכם מוקדם ככל הניתן, זכות שמירת השבת תעמוד לכם ולבני ביתכם עד עולם. כדאי לזכור את דברי רבי יוחנן משום רבי שמעון בר יוחאי "אלמלי משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד נגאלין" - גאולת ישאל מסורה בידינו".
 
בסיום קריאתו, התפלל הרב לאו להחלמת כלל חולי הקורונה בעולם היהודי. "לאור השמועות הכואבות אודות אחינו בני ישראל ברחבי העולם הזקוקים לישועה, מן הראוי כי נעתיר בתפילה - אנו יושבי ארץ הקודש - שהחולים יבריאו והבריאים לא יחלו. ונוסיף בסיומה של כל תפילה לומר "אחינו כל בית ישראל וכו'", וזכות הצדיק תגן עלינו ועל כלל ישראל והעולם כולו".


(הרב לאו בקריאה משנה שעברה בזמן מגפת הקורונה)