מתלבטים למי לתת את פדיון הכפרות? 7 עמותות שכדאי להכיר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/09/20 15:56 ו בתשרי התשפא

מתלבטים למי לתת את פדיון הכפרות? 7 עמותות שכדאי להכיר
תרנגול כפרות, צילום: pexels (Moon Bhuyan)

בוני עולם

הרב שלמה בוכנר לא זכה לילדים משלו, אך אלפי ילדים והוריהם חבים לו את חייהם, את אושרם, זאת בשל העמותה שהקים המעניקה סיוע וליווי לחשוכי ילדים ולמאותגרי פוריות בהתנדבות מלאה ובמקצוענות שאין שנית לה.

"בוני עולם” מהווה משפחה חמה לזוגות המגששים בתחומים הזרים להם לחלוטין זאת באמצעות מערך מקצועי ואמין של ייעוץ רפואי המורכב מצוות מובחר שהשתלם מקצועית בכל התחומים ומתחזק ערוץ ישיר ורציף עם כל הרופאים המובילים. מתעדכן בצורה עקבית בכל החידושים וההתפתחויות שמציעה הרפואה המודרנית. ומספק מעטפת מלאה לכל הנושאים הרלוונטיים ביניהם פוריות. פריון הגבר, גנטיקה, רפואת העובר, גניקולוגיה, הריון בסיכון, שימור פוריות, גניקולוגיה של נערות ומתבגרות וכדו'.

בוני עולם בכך מסייעים לזוגות בעזרה כספית לטיפולים ותרופות יקרות דבר, בגמ”ח תרופות ואביזרים בפריסה ארצית מלאה ועוד.  כפרוייקט הדגל של הארגון הוא מערך השגחות מוקפדות ומדוקדקות הנושא את השם "לב דניאלי"  החולש על כ 50 נקודות ברחבי הארץ כשהוא מנציח את זכרה של הנערה דניאלי זוננפלד ע"ה בתו של הרב מרדכי זוננפלד ידיד הארגון. 

 לפרטים נוספים ולתרומה לעמותה לחצו כאן 

צילום: shutterstock

 

לקט

לקט הוא ארגון הצלת המזון הגדול בארץ, המפעיל כיום מרכז לוגיסטי גדול, מעסיק למעלה מ-100 עובדים ועשרות אלפי מתנדבים. בשנת 2019 הציל לקט ישראל כ- 2.2 מיליון ארוחות מבושלות מבסיסי צה"ל, בתי מלון, חברות הסעדה ועוד, וכ-15.5 אלף טון ירקות ופירות הנאספים כתרומת עודפים מחקלאים. עודפי המזון הועברו ל-175,000 נזקקים מדי שבוע, באמצעות כ-200 עמותות בכל רחבי מדינת ישראל.

עם התפשטות נגיף הקורונה, מצא את עצמו ארגון לקט ישראל מתמודד עם שינויים משמעותיים בפעילותו: תרומות המזון המבושל פסקו באחת, במקביל לכך שאוכלוסיית הנזקקים נאלצה להפסיק לפקוד את חדרי האוכל בבתי התמחוי בשל הנחיות משרד הבריאות בישראל ובשל החשש לצאת מבתיהם ולהיחשף לנגיף. במקביל, מתנדבים רבים שעל עבודתם הסתמך הארגון, ביטלו את הגעתם. העלייה החדה בדרישת הציבור לסיוע, שמגיעה הן מרשויות מקומיות והן מגורמים פרטיים. מתוך הבנה כי המציאות השתנתה מקצה לקצה ועל מנת שלא לפגוע בנזקקים התלויים בו, התאים הארגון, באופן מידי, את עבודתו למציאות החדשה.

דווקא בימים קשים אלה, מרחיב את הלב מפגן נרחב של סולידריות ועזרה הדדית, פרי יוזמה של הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט בשיתוף פעולה עם ארגון "לקט ישראל" ביוזמתם, יוצאת קריאה לציבור בכללותו באמצעותו ירכשו מנות חג ישירות לבתיהם של הנתמכים (בעיקר קשישים) מדובר בלוגיסטיקה שונה לגמרי מזו שבה מורגל הארגון שכן במקום להציל – הארגון נאלץ לרכוש מזון, ובמקום לחלק למוקדי חלוקה – הארגון מחלק מדלת לדלת מזון רגיש בתנאי עבודה מאוד מורכבים.

לפרטים נוספים ולתרומה לעמותה לחצו כאן

  

צילום: shutterstock

 

מקימי

עמותת מקימי מאמינה ביכולת של כל משפחה ומשפחה לעמוד איתנים מול האתגרים הכלכליים, אך לא לכל משפחה ממוצעת בישראל קל לנהל באופן נכון ובריא את משק הבית בכוחות עצמה. לכן העמותה מעניקה לפונים סיוע מקצועי יקר ערך של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, יועצים כלכליים בכירים, מכל העולמות, עורכי דין רואי חשבון ועוד, לצד סיוע כספי דרך מענקים שעוזר לייצב את המשפחה ולהעמיד אותה על הרגליים במקרה הצורך ובהתאם לתוכנית שיקום לטווח הרחוק.

מקימי רואה באחריות העצמית ערך עליון ושמה את הדגש על השתתפות המשפחה בדרך להבראה כלכלית. בכלל עקרון זה יש למשפחה את החובה (והזכות) לנהל את התקציב שלה באופן מסודר, לנהל סדרי עדיפויות נכונים ולא להשתמש בכספים שאין לה. על מנת לשפר את יכולות המשפחה - השיקה מקימי בימים אלו אפליקציה מתקדמת לניהול תקציב משק הבית, שנועדה לסייע למשפחות בניהול כספים, ותספק עבורן את הכלים לניהול תקציב מאוזן. יחד עם האפליקציה הושק גם המגזין "מקימי לכלכלה נבונה", הכולל בתוכו מאמרים, הדרכות ועצות להתנהלות נבונה בכלל, ובעידן הקורונה בפרט. כל אלו בשפה קלילה וקולחת, הפונה לקהל רחב ומגוון ככל האפשר.

לפרטים נוספים ולתרומה לעמותה לחצו כאן

צילום: shutterstock

 

עזר מציון

עזר מציון הינה העמותה הגדולה בישראל בתחום התמיכה הרפואית. מאז הקמתה בשנת 1979 ,מושיטה העמותה סיוע ותמיכה רפואיים לחולים ולמשפחותיהם, לקשישים, לנזקקים ולאנשים במצבי משבר רבים ושונים, במטרה לסייע להם להתגבר על הקשיים והמכשולים העומדים בפניהם. 

שירותי העמותה ניתנים באמצעות כ-14 מחלקות ולמעלה מ-30,000 מתנדבים בכ-57 מוקדי פעילות ב-30 ערים, בכל רחבי המדינה. מעל 720,000 איש מכל הרקעים, המגזרים והגילאים, מסתייעים בשירותיה מדי שנה. הודות לתחושת השותפות, לרצון הטוב ולהיכרות המעמיקה עם מצוקות החולים, הקשישים והמוגבלים ממשיכה "עזר מציון" להתפתח באופן מתמיד, לאתר צרכים ואפשרויות וליצור דרכים חדשניות להושיט יד לכל אדם, בכל זמן ובכל מקום.

בשנת 1998 הקימה העמותה את המאגר הלאומי לתורמי מח עצם, במטרה לסייע לחולי סרטן ולחולים במחלות קשות אחרות למצוא תורם מח עצם מתאים לצורך השתלה - ובכך להציל את חייהם. סיכויי ההתאמה עולים באופן משמעותי כאשר החולה והתורם הינם בעלי רקע גנטי משותף. זו החשיבות שיש למאגר מח העצם של "עזר מציון", בהיותו המאגר הישראלי והיהודי הגדול בעולם. המאגר, שהינו אחד מהגדולים בעולם כולו, מונה כיום כמליון תורמים פוטנציאליים וכבר זכה להציל חיים רבים. מדי שנה פונים אליו בבקשות חיפוש אלפי חולי סרטן יהודיים ואחרים מכל רחבי העולם. שאיפתנו הינה לספק מענה לכל חולה הזקוק לתרומה. לשם כך פועלת "עזר מציון" גם להרחבת ייצוג כל העדות בישראל בתוך המאגר. בימים אלו מונה המאגר למעלה ממליון דגימות וכבר הציל חיים של 3,700 בני אדם. עם זאת, עדיין לכ25% מהחולים אין מענה ועל כן העמותה פועלת להרחיבו ל-2 מליון תורמים

לפרטים נוספים ולתרומה לעמותה לחצו כאן

צילום: shutterstock

 

פעמונים

בעמותת פעמונים מעניקים ליווי מקצועי והדרכה כלכלית למשפחות בידי אלפי מתנדבים ומומחים כדי שיוכלו להתנהל כלכלית בצורה עצמאית ונבונה. בחודשים האחרונים, על רקע משבר הקורונה, כמות הפניות לארגון גדולה, ומשפחות רבות שכבר מצויות בעיצומו של תהליך הליווי נקלעו למצוקה כלכלית גדולה אף יותר. בנוסף, בארגון פעמונים מתגברים בתקופה זו את המוקדים ואת מערך המתנדבים כדי לאפשר נתינת מענה לכל פונה, תוך שימת דגש למשפחות המבקשות להצטרף לתהליך כלכלי.

דוד קוכמייסטר, מנכ''ל פעמונים: "המשבר הכלכלי במדינה הולך ומעמיק וישנן משפחות רבות בישראל שעומדות בפני קריסה כלכלית. לחלקן, אין אפילו יכולת בסיסית לרכוש מוצרים לחגים. אנחנו ממשיכים לפעול ביתר שאת כדי להעניק להן את הכלים להתמודד עם המצב שנכפה עליהן ולהיחלץ מהעוני והמצוקה. אנחנו פונים לציבור וקוראים לכולם, כל אחד בהתאם ליכולתו, לגלות ערבות הדדית ולתרום עבור מטרה חשובה זו, כדי שגם אותן משפחות יוכלו לפתוח את השנה החדשה ברגל ימין ולצאת לדרך חדשה של שנת פרנסה טובה ועצמאות כלכלית".

לפרטים נוספים ולתרומה לעמותה לחצו כאן

צילום: Shutterstock

 

אפרת

אגודת 'אפרת' היא אגודה פמיניסטית-ליברלית הדוגלת בזכות האישה על גופה. האגודה מציעה מידע מקצועי, חוות דעת רפואית נוספת, תמיכה נפשית וסיוע כלכלי לנשים הרות במצוקה, שנקלעו להיריון לא מתוכנן.

אישה שנקלעה להיריון לא רצוי, נמצאת במצב שברירי ורגיש מבחינה נפשית. כדי לממש את זכותה לבחירה להמשיך את ההריון או להפסיקו, מתוך הסכמה מודעת, כפי שהחוק מחייב, את זקוקה למידע רפואי אמין, תמיכה נפשית ולעתים גם לסיוע כלכלי. כאן אגודת 'אפרת' נכנסת לתמונה.

מאז משבר הקורונה עובדות סוציאליות מספרות כי חל גידול במספר הנשים המבקשות להפסיק את הריונן בגלל מצבן הכלכלי הקשה. את הנשים הן מפנות לאגודת "אפרת", שתסייע להן ועל ידי כך תציל את ילדהן מהפלות שנגד רצונן.

אגודת אפרת לא מקבלת כל סיוע מהמדינה, ואנשים חכמים הם אלו השותפים עם אפרת להצלת הילדים. אנשים שיודעים לעשות את ההשקעה הטובה ביותר בחייהם. הם מעניקים לאגודת "אפרת" נייר, והיא הופכת אותן לחיים נצחיים. בצורה זו, זכתה אפרת עד אלול תש"פ, להציל קרוב ל-78,000 ילדים שחלקם כבר הקימו משפחות והביאו דור חדש של ילדים.

בימי הדין והרחמים, בהם בורא עולם קובע מי יחיה ומי חלילה לא, כל אחד מחפש לעשות את ההשקעה המבטיחה חיים.וכפי שמבטיחים חז"ל שבמידה שאדם נוהג כך גם הקב"ה נוהג עימו. ואכן רבים הסיפורים בעמותה על אנשים שהתקשרו לבשר על ניסים המתרחשים לתורמים שחייהם נצלו בדרכים לא טבעיות, על נשים שנפקדו לאחר שנים של טיפולים ועוד ועוד. אך בעמותה לא מופתעים "עבורנו אין זה חידוש, זו 'מידה כנגד מידה' כפי שאותם תורמים הצילו תינוק ודורות של חיים כך גם בורא עולם התנהג עימם במידת הרחמים".

 לפרטים נוספים ולתרומה לעמותה לחצו כאן

צילום: shutterstock

 

יד יפתח

עמותת "יד יפתח" נוסדה בשנת 1995, במטרה להקים מרכז קהילתי חברתי במסגרתו יהווה ארגון הומניטרי לנזקקים, ניצולי שואה, חיילים בודדים, עולים חדשים, יתומים ואלמנות ומשפחות מעוטי יכולת. העמותה מסייעת לפונים הן במתן סיוע במזון, ביגוד, הנעלה, שמיכות לחורף ותנורים והן על ידי יעוץ במימוש זכויותיהם החברתיות בליווי ותמיכה מול גופים ומוסדות. 

בנוסף לכך העמותה מפעילה פרויקטים בנושאי החינוך - לקדם חינוך ילדים ובני נוער בסיכון בישראל ומיצוי הפוטנציאל האישי שלהם באמצעות פעילות בתחום החינוך והתרבות הקשורה בלימודים בבית הספר ומחוצה לו ולחנכם למנהיגות כדי לקדם פעילויות חברתיות, קהילתיות והתנדבותיות בתחומי איכות הסביבה, ולרבות היסטוריה ואומנות.

לאחר שפורסמה תוכנית המענקים הממשלתית יצאו בעמותה בקריאה לציבור שאיננו זקוק למענק - להעביר את המענק לעמותה, בארגון כבר צופים את פני העתיד ומבקשים מהציבור להיות שותפים בהוראות קבע. "יש משפחות רבות שבאו לפתחי העמותה לאחר ששני ההורים פוטרו או יצאו לחל"ת" מספרים בארגון. "ההמצב הוא לא על ביגוד אפילו, יש משפחות שבאמת הפכו לרעבים ללחם, מדובר בסכנת נפשות. אנחנו באמת מקווים שהציבור יפתח את הלב ויתרום לנו לפחות את המענק, ויעשו טוב אלו שיתנו הוראת קבע. כדי לחיות משפחות שנפלו למעגל העוני זקוקים ליותר מתרומה חד פעמית, ולכן מתן קבוע של כסף יכול להציל אנשים מנפילתם למעגל העוני עד שיוכלו לחזור לעבוד".

 לפרטים נוספים ולתרומה לעמותה לחצו כאן

צילום: shutterstock