טיפים לצום קל

כמה עצות טובות שיעזרו לכם לעבור את הצום בקלות.

חדשות כיפה שני קדר בשקין 23/09/09 00:00 ה בתשרי התשע

יום כיפור כבר בפתח וזה הזמן לקבל כמה עצות מעשיות וטיפים טובים איך לעבור את הצום בקלות. לנתורופתיה מגוון של עצות החל מתזונה נכונה לפני הצום וכלה בצמחי מרפא ושמנים אתריים.

אחת העצות החשובות ביותר לגבי ארוחת יום כיפור היא לא להגזים בכמות האוכל הנאכלת בארוחה לפני הצום אלא דווקא להכין את הגוף בערב יום הכיפורים לאכילת כמויות קטנות יותר של מזון ותכופות יותר בין 5-6 ארוחות. שתיה מרובה לפני הצום מומלצת אף היא מומלץ יש להקפיד על שתייה של ליטר וחצי מים ולהמעיט במשקאות קלים וממריצים כדוגמת קולה וקפה.


בארוחה המפסקת מומלצת מנה חלבונית-עוף ,דגים או חלבון מלא מהצומח כדוגמה דגן מלא עם קיטניה -אורז מלא עם עדשים או אפונה בשילוב עם ירקות טריים. מזון מלא מעניק תחושת שובע מלאה יותר לאורך זמן ומונע מצבים של עייפות רבה וחולשה במהלך הצום. פחמימות מורכבות נוספות מומלצות הן תפוחי אדמה, בטטות ולחם מלא.


חשוב לציין כי אכילה של מתוק בסיום הארוחה אינה מומלצת כלל שכן היא יכולה לגרום לרעב מהיר במהלך הצום, עייפות יתר וסחרחורות בשל תנודות הסוכר, לאלו שקשה להם לוותר על המתוק בסיום הארוחה מומלצים שקדים ללא קליפתם עם תמרים ואגוזים או עוגיות מחיטה מלאה.


בארוחה לפני הצום על מנת למנוע תחושת צמא מומלץ להימנע ממזונות, מטוגנים, חריפים, פיקנטיים, מתובלים מדי או מלוחים. מומלץ תיבול עדין במזון המבושל או בסלט הירקות המבוסס על מעט מלח ופלפל וכן שמן זית.

למניעת תחושות הבחילה במהלך הצום מומלץ לשתות בסיום הארוחה תה צמחים בעיקר תה קינמון או תה ג'ינג'ר- ניתן לחלוט פרוסה דקה של ג'ינג'ר טרי במים חמים. ניתן להמתיק עם מולסה, דבש או סטיביה.

בזמן הצום במידה וחשים כאב ראש,סחרחורת ועייפות מומלץ לטפטף שמן אשכולית או נרולי על מטפחת ולהריח.


שני קדר בשקין היא נתורופתית ואירידולוגית ומרכזת את המגמה לנתורופתיה ביחידה ללימודי תעודה גבעת וושינגטון.