גברים – הגיע הזמן שתבקשו סליחה

חתכתם אותנו בכביש, שפטתם אותנו על פי המראה החיצוני ולא נתתם לנו מרחב. גברים, הגיע הזמן שתבינו, גם אנחנו קיימות בעולם ואנחנו דורשות שתשימו לב אלינו. רעות המבורגר בעקבות החטאים שחטאו הגברים

חדשות כיפה רעות המבורגר, כיפה 30/09/14 20:58 ו בתשרי התשעה

גברים – הגיע הזמן שתבקשו סליחה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ערב יום כיפור. כל אחד מתכנס בתוך עצמו והרהורי התשובה שלו, לפעמים התשובה היא אישית, אחד מול אחד ופעמים אחרות התשובה היא כלפי ציבור - גברים מול נשים.

במשך כל השנה אנחנו סופגות, שותקות ומבליגות. כי כך התרגלנו, כי כך היה תמיד, כי אתם לא רעים באמת, אתם פשוט לא יודעים. אז אנחנו כאן בדיוק בשביל זה, כדי שבפעם הבאה לא תוכלו להגיד "לא ידענו". אספנו את חמש הסליחות שגברים צריכים לבקש מנשים.

"על חטא שחטאתם לפנינו בדימוי גוף".

כמעט אין אחת שלא מכירה את זה.

כמה שעות לפני הדייט הראש מתחיל לעבוד - מה ללבוש, מה לנעול, שיהיה נוח אבל גם מרשים. אז אנחנו מודדות ומנסות, מחליפות חולצה ואז בעצם לשמלה, מתלבטות אם להשאיר את השיער פזור או דווקא אסוף מתאפרות, אולי בעצם נחליף את הנעל, תוהות עוד רגע לגבי התיק ו...

זהו. אפשר לצאת.

אחרי שהתארגנת וטרחת כל כך, אחרי שהשקעת כדי לכבד את עצמך אבל גם את זה שמולך, הוא מגיע.

במקרה הטוב הוא התיז דאודורנט.

כן, אנחנו יודעות שאין לכם הרבה דרכים להתארגן אבל מקלחת-דאודורנט-חולצה נקיה זה חובה. לא אם אתה משקיען, לא אם בדיוק היה לך זמן או שדווקא על הבחורה הזו בא לך, אלא תמיד. כן, תמיד.

מה שהכי מעליב זה שאחרי כל ההתארגנות הזו עוד יש לכל מיני גברים הערות על אורך השרוול או המחשוף, אם היא נראית כך או אחרת, שמנה מדי, רזה מדי, גבוהה, נמוכה, אין לה תלתלים או דווקא יש לה, החיוך הולך בזוית כזו ובכלל "אני לא יודע להסביר. היא פשוט לא הסגנון".

אז זה בסדר. לגיטימי.

באמת.

רק אל תדרכו על הבחורה שמולכם, היא השקיעה וניסתה. הגיוני שלא הולך, יכול להיות שהיא לא בדיוק המראה החיצוני שאתם מחפשים אבל אל תשכחו שיש שם נשמה.

נשמה אחת שבגלל אמירה אחת שלכם יכולה לאבד את כל הביטחון העצמי שלה.

פשוט תיזהרו.

"על חטא שחטאתם לפנינו בתפיסת המרחב הציבורי"

את יוצאת מתפילת שחרית בבוקר (כן, יש הרבה מאיתנו שרוצות להתפלל בבוקר, במניין, לתשומת לבכם גבאי כל העולם שלא פותחים את דלת עזרת הנשים בבקרים) לתוך המבואה הגדולה של בית הכנסת.

טעות.

עכשיו לכי תנסי לצאת מתוך ההמון הזה לכיוון האור והאוויר שבקצה המנהרה.

בשבת בבוקר, בקידוש הקהילתי, זו בכלל משימה בלתי אפשרית.

לרוב, הרחבה הזו תפוסה בעשרות עד מאות גברים שמדברים ביניהם ולא רואים מה קורה סביבם. יש שם גם נשים כמובן אבל איכשהו הן יודעות לעמוד בצדדים, או לתת לאנשים לעבור (הקשבה, כבר אמרנו?), מקסימום תלחשי 'סליחה' והן מיד ישימו לב ויזוזו.

גברים?

גברים זה סיפור אחר.

מעבר לזה שרובכם הרבה יותר גבוהים, רחבים וקולניים מאיתנו אתם פשוט לא שמים לב.

הכל חסום, כמו חומה סינית שכזו ורק אם תצרחי למישהו באוזן 'סליחה, אפשר לעבור??' יש מצב שהוא ישמע אותך. אתם כל כך שקועים ומרוכזים שפשוט אין אף אחד אחר סביבכם, כולנו שקופות.

תסתכלו,תקשיבו, תראו אותנו.

"על חטא שחטאתם לפנינו בכביש"

רכב חתך אותך בכביש? זו בטח אישה.

מישהו נוסע לאיטו במסלול השמאלי? אישה.

רכב מאותת ימינה אבל לא פונה ונראה כמתלבט? אין צורך. זה בסדר. אנחנו יודעות. אישה.

כולם כאן מדברים על תרבות הנהיגה, על כמה שמפחיד על הכביש ושאין לך מושג מאיפה הרכב שחתך אותך הרגע הגיע, אבל נהיגה מתחילה קודם כל ביחס לנהג שלידך.

יש לרוב הגברים מן גישה מתנשאת ויהירה כלפי כל אחד בכביש, במיוחד נשים. הם נוהגים הכי טוב, אף אחת לא יודעת לנהוג חוץ ממך, תמיד השני על הכביש הוא זה שטעה וכולם לא בסדר, חוץ ממך כמובן.

בניגוד לדעה הרווחת והידועה לשמצה, רובנו דווקא נוהגות מצוין, חלקנו לא, כמו חלק מהגברים.

אנחנו מכבדות את זה שנוסע על הכביש יחד איתנו ומקשיבות למה שקורה סביבנו, אנחנו לא איטיות, אנחנו זהירות.

אה, ואנחנו גם מעורבות פחות בתאונות דרכים.

(צילום: Shutterstock)

"על חטא שחטאתם לפנינו באלימות מינית".

דייט שני.

אין סיבה בעולם שהיא תצטרך להגיד 5 פעמים 'לא' כשהוא מבקש לנשק אותה.

היא אמרה לא פעם אחת וזה צריך להספיק.

זה לא משנה אם היא אומרת לא כי היא שומרת נגיעה ואתה חושב שתצליח לשכנע אותה שלא או אם היא אמרה לא כי זה לא מרגיש לה השלב ואתה חושב שבכל זאת. יכול להיות שהיא אמרה לא סתם כי לא בא לה, או שבא לא לעצבן אותך.

מה זה משנה?

היא אמרה לא וזה הגוף שלה.

זה כולל גם ליטוף אקראי, חצי חיבוק והעברת יד בשיער.

לא זה לא זה לא.

"על חטא שחטאתם לפנינו בחוסר הבנה".

בסופו של דבר, הבעיה היא אחת.

אתם לא מבינים כמה שאתם לא מבינים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן