רב הכותל לבני משפחת הרב גץ: זוכרים את אלו שסללו לנו את הדרך

לילי הורביץ, ביתו של רב הכותל המיתולוגי הרב גץ, כתבה מכתב געגועים לאחיה שנהרג בקרב על ירושלים. רב הכותל הנוכחי הרב רבינוביץ כתב לה מכתב תגובה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/05/14 18:51 כז באייר התשעד

רב הכותל לבני משפחת הרב גץ: זוכרים את אלו שסללו לנו את הדרך
Shmuelxq-cc-by-sa, צילום: Shmuelxq-cc-by-sa

"אז הייתי ילדה קטנה בת שמונה, רק בכתה ג', שעוד לא מבינה מה זה לאבד אח... שלא מבינה שלאבד אח זה לאבד גם משהו מהחיים, משהו שקשה להסביר אותו עד עצם היום הזה. הנה מגיע יום הזיכרון שלך ביחד עם יום שחרור ירושלים ה-47 של מדינת ישראל ושוב מהדהדים בתוכי קולות של עצב וגעגוע ואני נזכרת במלים שאבא, שלימים התמנה לרב הכותל, אמר עם מותך: 'אוי לי שכך קרה לי שבני נהרג בקרב על שחרור ירושלים ואשרי שזכיתי שבני היה ממשחררי ירושלים'".

עורכת הדין לילי הורביץ כתבה מכתב אל אחיה הגדול אבנר גץ ז"ל שנפל בקרב על העיר העתיקה במלחמת ששת הימים. במכתבה, מספרת גץ שהייתה בכיתה ג' כשנפל אחיה, על התחושות שמלוות אותה מנפילתו ועד היום. "יום הזיכרון שלך, הוא יום של געגוע לאח האמיץ גיבור ישראל - אבנר גץ הי"ד. החייל הצנחן שהיה ממשחררי ירושלים. יום זה הוא גם יום של גאווה יהודית על כי היית חלק מאותם מאה שמונים ושניים לוחמים משחררי ירושלים הי"ד, שהשיבו לעם היהודי את יבוס מימי דוד המלך".

( עו"ד לילי הורביץ)

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל אשר מכהן בתפקיד מאז פטירתו של הרב מאיר יהודה גץ זצ"ל, התרגש מהמכתב וכתב בחזרה למשפחה: "קראתי את מכתב הגעגועים וגם בחלוף השנים בטוחני שהצער אינו מתעמעם. צלקת הכאב והאובדן אינה מתאחה, ובכל פעם מחדש צפים הזיכרונות והחלל הגדול שטרם התמלא".

עוד הוסיף הרב רבינוביץ "כשאנו עומדים כאן וזוכים להתרפק על אבני הכותל המערבי, אותן אבנים שזכו למגע היד והמלטף והראשוני של חיילי צה"ל שכבשו את ירושלים, והגיעו עד לכותל אחרי שנים כה רבות שהייתה היא לביזה ולשממה, אי אפשר שלא לזכור את זכותם של אותם אלו שגבורתם, אמונתם וחוסנם סללו לנו את הדרך".

"אבנר הי"ד היה טעון ברוח שליחות ובכיסופים אינסופיים להגיע אל מקום הקודש והמקדש, בירושלים הנצורה. הוא ראה את ציון מרחוק ונלחם להגיע עדיה, אבל נפל בקרב אכזר בשעריה. קומתו הרוחנית, מנהיגותו, ערכיו וחיבורו לכור מחצבתו זיכוהו לפלס את דרכו של עם ישראל אל הכותל. אך כמנהיגם הדגול של עם ישראל בימי ראשית הארץ - הוא חתר את הדרך אליה אבל לא זכה להציב רגל על אדמתה - "כי לא מחשבותי מחשבותיכם, ולא דרכיכם דרכי, נאום ה'!".

(אבנר גץ ז"ל)

הרב רבינוביץ סיכם את מכתבו וכתב "בימים אלו, בהיותנו על אדמת קודש בירושלים, אנו שבים ומזכירים לעצמנו את גדולתם של אלו אשר בזכותם אנו כאן. מקווים להידבק במעט מעוצמת רוחם, למלא את חובתנו כמי שזכו, ולפעול לעילוי נשמתם. יהיה רצון שמתוך החושך המכסה ארץ וערפל ששרויים בו לאומים, יהי ה' לנו לאור עולם, ונזכה במהרה לאור חדש אשר יאיר על ציון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן