נתניהו במרכז הרב: ירושלים תמיד תהיה מאוחדת

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בעצרת המרכזית בישיבת מרכז הרב עם מאות חוגגים ואמר "לא נחצה את ליבנו. ירושלים היא לב האומה והיא חייבת להיות מחוברת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/05/14 08:51 כח באייר התשעד

נתניהו במרכז הרב: ירושלים תמיד תהיה מאוחדת
קובי גדעון לעמ, צילום: קובי גדעון לעמ

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו השתתף אמש (ג') בעצרת המרכזית לפתיחת אירועי יום ירושלים בישיבת מרכז הרב בקרית משה והצהיר כי ירושלים תישאר מאוחדת תמיד. "לפני 47 שנים אוחדה ירושלים - העיר שחוברה לה יחדיו. כך זה היה מאז, וכך זה יהיה תמיד".

"אנחנו דואגים לבנייתה, פיתוחה, ושגשוגה של בירתנו ירושלים. אנחנו שומרים על לב האומה. לעולם לא נחצה את ליבנו. ירושלים היא לב האומה והיא חייבת להיות מחוברת. חג שמח לירושלים חג שמח לעם ישראל כולו", אמר נתניהו.

"לעולם לא נחצה את לבנו, לעולם", הבהיר נתניהו. מכיוון שאנחנו מאמינים שבירתנו היא לב האומה, היא חייבת להיות מחוברת, כפי שאמר הרב כאן, היא חייבת להיות מחוברת לנשמה הגדולה של נצח ישראל, לתורה ולנכסי הרוח שיצרו חכמינו בכל הדורות".

צפו בנאום של נתניהו:

[embed]

]

"אני מרגיש פה בבית משום שלרב קוק הייתה השפעה עצומה על סבי, הרב נתן מיליקובסקי ז"ל. הוא שאב ממנו השראה וכוחות אין קץ, והרב קוק הספיד את סבי בהספד נפלא", אמר נתניהו ופנה לראש הישיבה הרב יעקב שפירא: "אביך היקר, הרב אברהם שפירא זצ"ל, היה מספר לי כיצד הוא, כילד קטן בירושלים היה הולך לשמוע את סבי מטיף לציונות לארץ ישראל, לירושלים, לשיבת ציון. הוא אמר לי שהוא היה נואם גדול. אני מרגיש פה בבית, זה הבית שלי".

"הייתה ברב קוק רוח מיוחדת שמפעמת בנו. הוא היה ציוני גדול וראה בהרצל את שליח ההיסטוריה. אני רואה בו כמו התגלמות של נביא תנ"כי שבא בימינו אנו, נביא תנ"כי, שיצא מדפי התנ"ך, אבל הרב קוק האמין שאסור שהציונות תתנתק מן היהדות, כי הוא האמין שללאומיות לבדה, בלי חיבור למעיינות הנצח של עם ישראל, אין זכות קיום ואין היתכנות של קיום. בלי הרוח אין חומר. בלי תורה אין קמח. ועל אותו משקל, זוהי תמצית החיבור בין ירושלים של מטה לירושלים של מעלה", אמר נתניהו.

"אני כראש ממשלת ישראל עסוק מאוד בירושלים של מטה - מה זאת אומרת? חופרים מנהרות וסוללים כבישים וגשרים - אתם רואים את העבודה העצומה בדרך לציון. אני אומר, מבשרת ציון היום זה דחפורים שחופרים את הנתיבים לבירתנו ובתוך בירתנו, ואנחנו דואגים לבנייתה, לטיפוחה, לשגשוגה של ירושלים, ויש עבודה גדולה", אמר נתניהו. "ירושלים זה התפתחות עצומה. מי שזוכר אותה אז, מיד אחרי מלחמת ששת הימים, לא בדיוק כפר קטן אבל לא כרך גדול, והיום ירושלים היא כרך גדול. היא עומדת בתפארתה. ירושלים זה בית הכרם, וקרית היובל, והר חומה, שהייתה לי הזכות כראש הממשלה בקדנציה הראשונה להביא לבנייתה, שער הדרום שלנו"

"הרב דיבר על כוחות הנפש. צריך כוחות להיות ראש ממשלת ישראל, אני אגלה לכם. זה לא התפקיד הכי קל בעולם. אבל מאין אנחנו שואבים כוחות, מאין אתם שואבים כוחות, מאין העם הזה, שקם מן האפר וחולל פלאים ונסים, שמעריצים בכל העולם - זה אני אחראי", הוסיף נתניהו.

"הייתי בסין, מעריצים שם את ישראל. הייתי גם ביפן, גם שם מעריצים את ישראל. שוחחתי עם ראש ממשלת הודו, אני מדבר על המדינות הקטנות, וגם הוא מכבד את ישראל ומעוניין בקשר אתנו, גם רבים אחרים. יש לנו, כמובן, הרבה משטמה והרבה שנאה והרבה אנטישמיות והרבה כזבים שמוטחים בנו, אבל יש גם הערצה גדולה, כי רבים בגויים יודעים שיש פה משהו מיוחד, יש פה ניצוץ של נשמה, יש פה ניצוצות הנצח, עם ששרד אלפי שנים נגד כל הסיכויים, חזר לארצו, הקים את מולדתו, הקים את מדינתו, הקים צבא שאין שני לו".

עוד הוסיף נתניהו כי "יש פה רוח מיוחדת והרוח הזאת מתנקזת למקום אחד, לירושלים. היא מתנקזת בספר הספרים, לימודו וטיפוחו. כל ילד וילדה בארצנו צריכים להכיר את הספר הזה ואת חוכמת ישראל. אני אומר לכם את זה מתוך אמונה עמוקה, זה דבר שאני חושב שהוא נחוץ להבטחת נצח ישראל, בפשטות".

גם שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיע אתמול לישיבת מרכז הרב ואמר "אני גאה ושמח להיות כאן, בישיבת מרכז הרב, בין לומדי התורה שהם גם אוחזים בנשק, אנשי ספרא וסייפא אמיתיים. אתם אלו שמגשימים במעשיכם את השילוש הנצחי של הציונות-הדתית "תורת ישראל, עם ישראל, ארץ ישראל".

(צילום: דוברות בנט)

"כמו שחטיבת הצנחנים לא ידעה ולא סבלה מחיצות בין לוחמיה, כמו ששחרור ירושלים איחד בין גלויי ראש לחובשי כיפות מכל סוגי הבד, כך גם לימוד התורה אינו מכיר מחיצות של השקפת עולם. ציונים-דתיים, יהודים המכונים חרדים, לומדי תורה ורבניה מכל הסוגים, כולם שותפים איש איש בדרכו להגדיל ותורה ולהאדירה. וכוחה של התורה והשפעתה, כמו שאמר דרור, חורגים מגבולות בית המדרש", הבהיר בנט. "הרב אברהם שפירא, ראש הישיבה זכר צדיק לברכה, אמר פעם "יהודי צריך להרגיש במילוי תפקידו כמו מטאטא. בפינה שבה מניחים אותו - שם הוא מטאטא", למען אנשים כמוכם, וכמו דרור ויינברג ז"ל, אני גאה להיות מטאטא".

"לפני 3 שנים עמד על במה זו ראש הממשלה ואמר משפט שאני, כבוגר אותה יחידה צבאית שגם ראש הממשלה היה בין לוחמיה, מזדהה איתו בכל לב: "יש פה כמה שהיו או יהיו בסיירות אחרות, אבל אתם סיירת של תורה. ובדומה לתפקידה של הסיירת בצבא שהולכת לפני המחנה, כך גם אתם הולכים לפני המחנה כדי להאיר את דרכו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן