יום ירושלים: הצילום שהציל את הלוחם

כמדי שנה מתקיים מסע אופניים מקרית ארבע לירושלים לזכרו של קב"ט היישוב שנרצח בציר המתפללים. בשומרון מציינים את יום ירושלים וחושפים מסמכים ותמונה נדירה. ישיבת נחלים עלו ברגל לירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/05/14 12:34 כח באייר התשעד

יום ירושלים: הצילום שהציל את הלוחם
יעל שטיגליץ, צילום: יעל שטיגליץ

כמידי שנה מתקיים מסע אופניים מקריית ארבע לירושלים, במסע מציינים הרוכבים את יום שחרור ירושלים והוא מתקיים לזכר יצחק בואניש הי"ד שנרצח בציר המתפללים. במסע השנה משתתפים כ500 רוכבים מכל קשת הגילאים.

כחלק מאירועי יום ירושלים מקיימים היום כ-500 איש, ביוזמת בני הנוער מקרית ארבע-חברון, מסע אופניים לזכרו של קב"ט של קריית ארבע, יצחק בואניש, הי"ד, שנהרג לפני 11 שנים בקרב גבורה בציר המתפללים בחברון. המסע החל בשעות הבוקר וימשך עד לשעות אחה"צ, לרכיבה באורך 35 קילומטרים שהחלה בקרית ארבע ולאורך ציר 60 לכיוון שכונת גילה בבירה, ומשם לתחנת הסיום בארמון הנציב שם צפוי להתקיים בשעות הצהריים טקס הסיום.

(צילום: משה בוטביה - סוכנות תצפית)



ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר: "ביום חגה של ירושלים נוער קריית ארבע חברון יוצא זו השנה ה-11 למסע ייחודי שמחד ממשיך את זכרו ועוצמתו של קצין הביטחון האהוב שלנו יצחק בואניש, הי"ד ומאידך מבטא את כוח הנעורים שעומד באתגרי הדרך ומחבר את עיר האבות לירושלים בדרך ייחודית ומרגשת".

צפו ברוכבים עולים לירושלים

[embed]

]

גם בשומרון מציינים את יום ירושלים. אמש (ג') חגגו במועצה האזורית שומרון את יום שחורר השומרון וירושלים. בנופים, לשם ויישובים נוספים בשומרון התקיימו צעדות ילדים לציון האירוע ובאלון מורה קיימה מדרשת חלקת כנס הצדעה ללוחמים ששחררו את השומרון.

בשומרון מציינים כי יום שחרור ירושלים הוא גם יום שחרור השומרון. על פי מסמך של חמ"ל המבצעים ממלחמת ששת הימים שהוצג אמש בכנס לציון שחרור השומרון והצדעה ללוחמים של מדרשת חלקת השדה, בשעה 10:00: נכתב: הר הבית בידינו. בשעה 10:05: חטיבה 37 שלשה ק"מ משכם. לוחמים רבים שהגיעו מכל רחבי הארץ לכנס הייחודי, העידו גם הם כי אכן באופן כמעט ניסי שני המקומות שוחררו כמעט באותה שעה.

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון שפתח את הכנס הסביר: "לאורך כל ההיסטוריה שכם וירושלים הולכות יד ביד, ירושלים לא יכולה להתקיים ללא שכם, בתלמוד מספרים על תהליך הגאולה שילווה בשני שלבים משיח בן יוסף (שקבור בשכם) ומשיח בן דוד (שקבור בירושלים) גם בתהליך שעם ישראל עובר בפילוג הממלכה ממלכת יהודה בירושלים וממלכת ישראל בשכם. מלכותה של ירושלים וכינון השלטון בה חייב לעבור תהליך מקדים שעובר בשכם. בדרך למלכות ירושלים חייבים לעבר דרך מלכות משיח בן יוסף. ואכן אנחנו רואים על פי עדויות שירושלים שוחררה בזמן שצה"ל פעל בשכם ושחרר את העיר".

את הכנס ארגנה מדרשת חלקת השדה הפועלת במסגרת איגוד המדרשות ליהדות וללימודי א"י, יחד עם המועצה האזורית שומרון, ומרכז קטיף. לכנס הגיעו לוחמים רבים מכל רחבי הארץ. ביניהם: יוסי שריד מקיבוץ שריד, יעקב מורג מנתניה, נפתלי ליקסנברג מקיבוץ לביא ואחרים.

בניגוד למיתוס שקיים סביב שחרור שכם, כאילו היא שוחררה ללא ירייה אחת, 12 חיילים נהרגו בשחרור שכם, רבים מהם מאש כוחותינו. בכנס הוצגה תמונה נדירה אותה צילם פיני בן סירא, לוחם סיירת חטיבה 37, שצילם את התמונה רגע לפני שחיל האוויר הפגיז בטעות את כוחותינו. בן סירא ניצל בזכות אותה תמונה שכן הוא התרחק מעט מהמקום כדי לצלם אותה.

(צילום: פיני בן סירא)

(צילום: מואז שומרון)



צפו בסרטון תקציר לאירוע יום שחרור השומרון בהר כביר

[embed]

]

ישיבת נחלים ערכה מסע עלייה רגלי ממושב נחלים לאורך מסלול מפותל ומאתגר אותו סיימו בערב יום ירושלים בכותל המערבי.

ראשונים לצאת היו תלמידי ה-"סיירת" של הישיבה- כ 70 במספר בהובלת ראש הישיבה הרב שמואל לורנץ, אשר יצאו מהישיבה ביום ראשון וצעדו מרחק של עשרות ק"מ עד קיבוץ שעלבים שם לנו באולפנה במקום.

ביום שני חברו אליהם יתר תלמידי החטיבה (כיתות ז'- ט' וחלק משכבת כיתות י') באיזור לטרון, שם החלו בעלייה משמעותית דרך מושב בית מאיר וסיומה בארוחת ערב חגיגית ולינה בהר איתן.

(צילום: ישיבת נחלים)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן