יום ירושלים בהר הבית: דגלי חמאס וקריאות הסתה

ירושלים משוחררת? הר הבית נפתח לכניסה חפוזה של יהודים והשער נסגר לאחר זמן קצר. הערבים בהר מניפים דגלי חמאס וקוראים קריאות הסתה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/05/14 11:22 כח באייר התשעד

יום ירושלים בהר הבית: דגלי חמאס וקריאות הסתה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

67 שנים לאחר קריאתו של מוטה גור 'הר הבית בידינו' התנהלות המדינה בהר הבית מעוררת תמיהה.

הבוקר (ד'), יום ירושלים, הגיעו מאות מבקרים לשער הכניסה להר והמתינו לכניסה להר. למרות שמדובר בהר הבית וביום החג של העיר ירושלים, לדברי פעילים במקום, לאחר כשעה בלבד של פתיחה לכניסה חפוזה של יהודים הר הבית נסגר כליל.

גם בשעת הפתיחה, טוענים הפעילים, לא אפשרה המשטרה ליהודים להלך ברחבי ההר, והוציאה מיידית כל יהודי משער השלשלת.

מוסלמים שהתבצרו במקום במטרה לאלץ את סגירתו של ההר בפני יהודים יצאו לחגוג ברחבי ההר עם דגלי חמאס וקריאות הסתה.

צפו במפגינים עם דגלי חמאס הקוראים קריאות הסתה:


[embed]

]

"המשטרה הוצגה באפסיותה כאשר לא הצליחה לשמור על הסדר בהר הבית מקומץ מתפרעים מוסלמים. מתפרעים שמראש הצהירו על כוונתם להכתיב למשטרה את סגירת הר הבית ליהודים", אומרים פעילי מטה ארגוני המקדש שדורשים את פיטוריו של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, נוכח מה שהם מכנים "מחדליו החוזרים והנשנים בהר הבית". לדבריהם "בכל חגי ומועדי ישראל מצליחים מתפרעים מוסלמים לסגור את הר הבית בפני יהודים".

לאחרונה הוגשה הצעת חוק של חברת הכנסת מירי רגב אשר מבקשת לאפשר ליהודים להיכנס להר הבית ולהתפלל במקום. כעת הגישה למקום מוגבלת למספר שעות ביום תחת השגחה קפדנית של כוחות משטרה ואנשי וואקף. אסור להתפלל במקום ואנשים המעיזים להתפלל מורחקים מההר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן