מיזם חדש: "מדליקים וזוכרים"

עשרות אלפי גולשים הצטרפו למיזם הרשת ״מדליקים וזוכרים״ של צעירי האיחוד הלאומי להדלקת נר וירטואלי לעילוי נשמת נספי השואה. ״דווקא השנה בגלל ביטול הטקסים רצינו לעזור ולהנגיש את זכרון השואה לכלל עם ישראל״

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/20 11:23 כז בניסן התשפ

מיזם חדש: "מדליקים וזוכרים"
צילום: אלישיב רקובסקי

תקופת הקורונה גרמה לראשונה השנה לביטול מאות טקסי זיכרון ליום השואה והגבורה ורבים נאלצו להשאר ספונים בבתיהם. צעירי האיחוד הלאומי החליטו להרים את הכפפה ויזמו שורת מיזמים ייחודיים לציון זיכרון השואה בצורה שתהיה נגישה לכל, ותחבר את עם ישראל כולו לנספי השואה מחד, ולניצולים הגיבורים מאידך.

לשם כך נבנה אתר ייחודי בשם ״מדליקים וזוכרים" אשר מהווה בצורה מסוימת תחליף לנרות הזיכרון המסורתיים. באתר ישנו מאגר גדול מאוד של קורבנות השואה, כל מי שנכנס לאתר מקבל תמונה עם שם של נספה. כאשר את התמונה ניתן לשתף ברשתות החברתיות ובכך בעצם 'להדליק' נר וירטואלי לעילוי נשמתו של הנספה.

אלישיב רקובסקי, ממובילי "מדליקים וזוכרים" מספר שהמיזם נחל הצלחה גדולה וכי מאז כניסת יום הזיכרון ועד שעות הבוקר כ100,000 גולשים הדליקו כבר נר וירטואלי: "עשרות אלפי אנשים נכנסו לאתר כבר בשעות הראשונות ושיתפו נרות וירטואלים. משתתפים רבים חיפשו פרטים על הנרצח שקיבלו, ואף חלקם העלו פוסטים מרגשים בפייסבוק בהם הם מתייחדים עם זכר הנספה שקיבלו."

בנוסף הצעירים החליטו לנסות ולסייע לניצולים עם בדידותם במיוחד בימים אלו, בהם הניצולים אינם יכולים לפגוש אף אחד. הצעירים ריכזו עשרות מספרי טלפון של ניצולי שואה, ולאורך יום הזיכרון לשואה בני הנוער והצעירים יתקשרו לניצולים יקישיבו להם וידברו איתם. 

כמו כן יקיימו הצעירים במהלך היום מיזם "קוראים וזוכרים". בכל שעה במהלך יום השואה, יפיצו הצעירים ברשתות החברתיות ובקבוצות ווטסאפ ייעודיות קטעי זיכרון - שירים, טקסטים וסיפורים מתקופת השואה ועל השואה. הקטעים מתחילים בשואה ומסיימים בגבורה ובתקומת עם ישראל. 

נועם מלול, רכז צעירי האיחוד הלאומי, נרגש לנוכח ההשתתפות האדירה ומוסר: "בשלושת המיזמים המדהימים שהצעירים והנוער הרימו, ראינו התגייסות והשתתפות ענקית של אנשים מכל קצוות הקשת של עם ישראל. אנחנו מקבלים פידבקים מדהימים, שמח על הזכות שניתנה לי לעבוד יחד עם בני ובנות הנוער, הצעירות והצעירים מלאי תחושת השליחות לעם ישראל, ולהוציא לפועל יחד איתם מיזמים מרגשים וחשובים כאלה."

יהודה ולד, מנכ"ל האיחוד הלאומי, מסכם "התרגשתי לראות את הצעירים שגדלים בדור של גאולה ותקומת המדינה מחוברים לתקופת החושך וההסתר. היוזמות של צעירי המפלגה בהנצחה והזיכרון של השואה הם חלק מהעברת לפיד המסורת והגבורה של עמנו המיוחד מדור לדור."